فسفاتیدیل اینوزیتول ۳-فسفات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فسفاتیدیل اینوزیتول ۳-فسفات
شناساگرها
پاب‌کم 6857403
خصوصیات
فرمول مولکولی C11H20O16P2
جرم مولی 470.214 g/mol neutral with fatty acid composition - 18:0 20:4
به استثنای جایی که اشاره شده‌است در غیر این صورت، داده‌ها برای مواد به وضعیت استانداردشان داده شده‌اند (در 25 °C (۷۷ °F)، ۱۰۰ kPa)
 ✔Y (بررسی) (چیست: ✔Y/N؟)
Infobox references

فسفاتیدیل اینوزیتول ۳-فسفات (به انگلیسی: Phosphatidylinositol 3-phosphate) با فرمول شیمیایی C۱۱H۲۰O۱۶P۲ یک فسفولیپید با شناسه پاب‌کم ۶۸۵۷۴۰۳ است. که جرم مولی آن ۴۷۰٫۲۱۴ g/mol می‌باشد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

فسفاتیدیل اینوزیتول 3-فسفات یک فسفولیپیدی است که در غشاهای سلولی پیدا شده‌است که به بکارگیری یک طیفی از پروتئین‌هایی که بسیاری از آن‌ها در رفت‌وآمد پروتئین به غشاها درگیر هستند کمک می‌کند.آن محصول فعالیت هر دو کلاس یک ودو فسفو اینوزیتید3- کیناز بر روی فسفاتیدیل اینوزیتول است. فسفاتیدیل اینوزیتول 3-فسفات به وسیله خانواده فسفاتازهای میوتوبولارین بر روی موقعیت D3حلقه اینوزیتول فسفریله می‌شود. ومی تواند به وسیله لیپید کینازPIKFYVe به فسفاتیدیل اینوزیتول 3و5-بیس فسفات تبدیل شود. هر دو دمین‌های FYVe وPX در پروتئین‌های به عنوان مثال SNX1،Hrs وEEA1 که به فسفاتیدیل اینوزیتول 3-فسفات باند می‌شوند پیدا شدند.

قسمت عمده فسفاتیدیل اینوزیتول 3- فسفات به نظر می رسد که به وسیله کلاس 3 فسفاتیدیل اینوزیتول 3-کیناز vps34 در غشاهای درون سلولی ساخته می‌شود.کلاس دو فسفاتیدیل اینوزیتول 3-کینازها به نظر می رسد که فسفاتیدیل اینوزیتول 3-فسفات را سنتز می‌کنند، به هر حال فعالیت آن‌ها به نظر می رسد به وسیله یک طیفی از محرکها شامل فاکتورهای رشدتنظیم شود

منابع[ویرایش]

  • «IUPAC GOLD BOOK». دریافت‌شده در ۱۸ مارس ۲۰۱۲.