شنمو ۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شنمو III
توسعه‌دهنده(ها)Ys Net
ناشر(ها)دیپ سیلور
کارگردان(ـان)یو سوزوکی
تهیه‌کننده(ها)یو سوزوکی
سدریک بیسکی
هنرمند(ان)کنجی میاواکی
مانابو تاکیموتو
آهنگساز(ان)ریوجی لوچی
سریشنمو
موتورآنریل انجین ۴
سکو(ها)پلی‌استیشن ۴، مایکروسافت ویندوز
تاریخ(های) انتشار
ژانر(ها)اکشن-ماجراجویی
حالت(ها)تک‌نفره
رسانهدیسک بلو-ری، توزیع دیجیتال

شنمو III (به ژاپنی: シェンムー3 ,Shenmū 3) یک بازی ویدئویی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط استودیو «Ys Net» توسعه یافته و به‌وسیلهٔ دیپ سیلور در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹ برای پلی‌استیشن ۴ و مایکروسافت ویندوز منتشر شد.[۱] این سومین قسمت در مجموعه بازی‌های شنمو به‌شمار می‌رود و ادامه‌ای بر نسخه شنمو ۲ در سال ۲۰۰۱ است. داستان شنمو ۳ دربارهٔ یک رزمی‌کار نوجوان به نام ریو هازوکی، و تلاش او برای جستجوی قاتل پدرش در دهه ۱۹۸۰ چین است.

در ژوئن ۲۰۱۵، یو سوزوکی نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان پروژه اعلام کرد به او اجازه استفاده از حقوق شنمو برای برگزاری کمپین سرمایه‌گذاری جمعی در کیک‌استارتر برای ساخت شنمو ۳ داده شد. این کمپین هدف اولیه خود معادل ۲ میلیون دلار را در کمتر از هشت ساعت پشت سر گذاشت و عنوان سریع‌ترین کمپین کیک‌استارتر را به خود اختصاص داد. کمپین در ژوئیه به اتمام رسید و کمک‌های نقدی برای توسعه بازی موفقیت‌آمیز بود و در نهایت بیش از ۶ میلیون دلار حاصل شد.[۲] و در نهایت نیز سال 2018 بصورت همزمان برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شد.

منابع[ویرایش]

  1. Martin Robinson. "I could do with a bit more money!": Yu Suzuki on the return of Shenmue" (به انگلیسی). eurogamer.net. Retrieved November 22, 2015.
  2. Patrick Garratt. "Shenmue 3: 60FPS on PS4 "might be too difficult" for Suzuki" (به انگلیسی). vg247.com. Retrieved November 22, 2015.

پیوند به بیرون[ویرایش]