زن سرخ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«زن سرخ»
قسمت بازی تاج‌وتخت
شمارهٔ قسمتفصل ۶
قسمت ۱
کارگردانجرمی پودسوا
نویسندهدیوید بنیاف
دی. بی. وایس
موسیقیرامین جوادی
فیلم‌بردارگرگوری میدلتون
تدوینکریسپان گرین
تاریخ پخش اصلی۲۴ آوریل ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-04-۲۴)
مدت۵۰ دقیقه
بازیگر(های) مهمان
گاه‌نگاری قسمت
قبلی →
«آمرزگاری مادر»
← بعدی
«خانه»
بازی تاج‌وتخت (فصل ۶)
فهرست قسمت‌های بازی تاج‌وتخت

«زن سرخ» یا «زن سرخ‌پوش» (انگلیسی: The Red Woman) قسمت نخست از فصل ششمِ مجموعهٔ تلویزیونیِ خیال‌پردازانهٔ بازی تاج‌وتخت و قسمت ۵۱ از کلِ این سریال است.

فیلم‌نامه‌نویس‌های این قسمت دیوید بنیاف و دی. بی. وایس، و کارگردان آن جرمی پودسوا است.

زن سرخ، لقب «ملیساندر» است. او در این قسمت از سریال، اندک‌اندک ایمان خود را نسبت به «خدای نور و روشنایی» از دست می‌دهد.

داستان[ویرایش]

در شمال

روس بولتون به رمزی بولتون هشدار می دهد که آنها ممکن است به خاطر ازدواج رمزی با سانسا استارک با مجازاتی از سوی لنیسترها مواجه شوند و بنابراین باید او را پس بگیرند تا از حمایت شمال اطمینان حاصل کنند.

برین تارث و پادریک پین سانسا و تئون گریجوی را از دست سربازان بولتون نجات می‌دهند.


در دورن

الاریا سند و تاین ساند دوران مارتل و آرئو هوتا را می کشند. الاریا قول داد که "مردان ضعیف دیگر هرگز بر دورن حکومت نخواهند کرد".

در مقر فرمانروایی

جیمی لنیستر با جسد میرسلا براتیون به مقر پادشاهی می رسد و به سرسی قول می دهد که از همه کسانی که به آنها ظلم کرده اند انتقام خواهند گرفت.

اوبارا و نایمریا ساند به کشتی تریستان نفوذ می کنند و اوبارا با ضربه چاقو از پشت سر او را می کشد.


در براووس

آریا استارک، که اکنون نابینا شده است، برای گدایی در خیابان ها فرستاده می شود و حواس شنوایی خود را آموزش می دهد. وایف ظاهر می شود و آریا را مجبور می کند تا با استفاده از چوبی با او دوئل کند. آریا شکست می خورد و وایف قول می دهد که روز بعد بازگردد.

در دریای دوتراکی

دنریس تارگرین به خال مورو که او را به اسارت گرفته است، تقدیم می شود. دنریس توضیح می‌دهد که او همسر خال دروگو بوده و از مورو می‌خواهد تا او را تا میرین همراهی کند، اما او قبول نمی‌کند، زیرا بیوه‌های خال باید زندگی خود را در Vaes Dothrak، شهر مقدس دوتراکی‌ها بگذرانند.

در میرین

تیریون لنیستر و واریس در خیابان‌های متروکه میرین قدم می‌زنند. واریس قول می دهد که جاسوسانش رهبر پسران هارپی را پیدا کنند. آن دو متوجه می شوند که تمام کشتی های بندر میرین به آتش کشیده شده اند و تیریون متوجه می شود که با این وضع نیروهای دنریس نمی توانند به سمت وستروس حرکت کنند.

در دیوار

وفاداران جسد جان اسنو را به یک انبار می برند. ملیساندر نگران است، زیرا او تصویری از جنگیدن جان در وینترفل را دیده بود. سر آلیسر تورن نگهبانان شب را تشکیل می دهد و مسئولیت ترور جان را بر عهده می گیرد. تورن و دیگر شورشیان انبار را محاصره می کنند و تهدید می کنند که اگر وفاداران تا شب تسلیم نشوند، حمله خواهند کرد. ملیساندر می رود در اتاق خوابش بخوابد. همانطور که او لباس‌هایش و گردنبندش را در می‌آورد، ظاهر واقعی او که بسیار پیر است، مشخص می شود.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]