رزیدنت ایول: طغیان: پرونده ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رزیدنت ایول: طغیان: پرونده ۲
Resident Evil: Outbreak: File ۲
توسعه‌دهنده(ها)کپ‌کام
ناشر(ها)کپ‌کام
کارگردان(ـان) ایچیرو ساساکی
تهیه‌کننده(ها)تسویوشی تاناکا
هنرمند(ان)یوشی هیرو اونو
نویسنده(ها)یوجی ماتسوموتو
کوچی اوکادا
کازانوریی کادوی
آهنگساز(ان)اکی هیکو ماتسوموتو
تتسویا شیباتا
ایتسوکو یوندا
سریرزیدنت ایول
موتورId Tech ۳
سکو(ها)پلی‌استیشن ۲
تاریخ(های) انتشارJPN۹ سپتامبر, ۲۰۰۴
NA۲۶ آوریل, ۲۰۰۵
PAL۲۶ آگوست, ۲۰۰۵
ژانر(ها)ترس و بقا
علمی تخیلی
حالت(ها)یک نفره، چندنفره
رسانهدی‌وی‌دی
گروه سنیCERO: +۱۵
ESRB: M
PEGI: 16+

رزیدنت ایول: طغیان: پرونده ۲ (به انگلیسی: Resident Evil: Outbreak: File #۲) و (به ژاپنی: バイオハザード アウトブレイク FILE2, Baiohazādo Autobureiku Fairu Tsū) یک بازی ساخته شده توسط شرکت کپ‌کام و در سری بازی‌های رزیدنت ایول بوده که توسط ایچیرو ساساکی و برای کنسول پلی‌استیشن ۲ ساخته شد. این بازی برای نخستین بار در ۹ سپتامبر ۲۰۰۴ در ژاپن منتشر شد. بازی رزیدنت ایول: طغیان: پرونده ۲ همانند نسخه پیشین قابلیت بازی را در حالت بازی تحت شبکه دارا می‌باشد. این بازی، محصول استودیو شماره یک شرکت کپ‌کام است.پس از موفقیت به دست آمده از نسخه پیشین این بازی، شرکت کپ‌کام به فکر ساخت و انتشار این بازی افتاد.

این بازی بیشتر به دلیل جزئی کردن و گسترش بخشیدن به نسخه پیشینش ساخته شد تا اینکه یک بازی جدید باشد؛ در حقیقت این بازی یک نسخه تکامل یافته از نسخه قبل خود بود. هشت شخصیت نسخه پیشین، با همان توانایی‌های قبل خود، در بازی موجود هستند.

داستان[ویرایش]

این بازی با سناریو بازدید طغیان (به انگلیسی: Outbreak Revisited) آغاز می‌شود. این سناریو در حقیقت یک بخش آموزشی بوده که نشانگر رویدادهای بازی پیشین و گیم‌پلی نسخه جدید هست. سناریو بعدی چیزهای وحشی (به انگلیسی: Wild Things) هست که رویدادهای این سناریو در باغ وحش شهر راکون رخ می‌دهد. سناریو بعد زیرسطح (به انگلیسی: Underbelly) نام دارد. جیم چپ‌من و سه بازمانده همراهش به فاضلاب شهر راکون وارد شدند و باید راهی برای خروج پیدا کنند.بازبینی (به انگلیسی: Flashback) سناریویی است که در آن، بازماندگان از شهر گریخته و وارد جنگل‌های شهر راکون شده‌اند .دوران سخت (به انگلیسی: Desperate Times) نام سناریو بعدی است که در آن کوین ریمان از اداره پلیس شهر راکون خارج شده‌است. سناریو آخر پایان مسیر (به انگلیسی: End of the Road) نام داشته که در آن بازماندگان برای خروج از شهر تلاش می‌کنند. در نهایت نیز، صحنه برخورد و انفجار بمب هسته‌ای به شهر راکون نمایش داده می‌شود.

نقدها[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Resident Evil Outbreak File #2 for PlayStation 2". Game Rankings. Archived from the original on 12 May 2013. Retrieved 2011-01-12.
  2. "Review: Resident Evil Outbreak File #2 for PlayStation 2". Metacritic. Retrieved 2011-01-12.
  3. "Resident Evil Outbreak File #2 Review for PS2". 1UP.com. Archived from the original on 15 January 2010. Retrieved 2010-11-12.
  4. "Resident Evil Outbreak File #2 – Overview". AllGame. Archived from the original on 10 December 2014. Retrieved 2010-11-12.

پیوند به بیرون[ویرایش]