خاطرات خون‌آشام (فصل ۸)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خاطرات خون‌آشام
فصل ۸
بازیگران
کشور اصلیآمریکا
پخش
شبکه اصلیسی دابلیو
لوگوی سریال

خاطرات خون‌آشام، یک سریال درام و ماورایی آمریکایی است که در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۶ توسط سی دابلیو برای فصل هشتم تمدید شد.[۱] این آخرین فصل سریال است و شامل ۱۶قسمت است[۲] که در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ روی آنتن رفته است. [۳]

بازیگران[ویرایش]

بازیگران اصلی[ویرایش]

نینا دوبرو در نقش الینا گیلبرت و کاترین پیرس

بازیگران فرعی[ویرایش]

و لیک

بازیگران مهمان[ویرایش]

بازیگر مهمان ویژه[ویرایش]

قسمت‌ها[ویرایش]

شماره در
سریال
شماره در
فصل
عنوان کارگردان نویسنده تاریخ پخش کد تولید بینندگان در آمریکا
(میلیون)
1561«سلام برادر»[۵]مایکل ای. اولویتس[۶]کوین ویلیامسون و جولی پلک۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-10-۲۱)[۷]۸۰۱0.98[۸]
۱۵۷۲«امروز متفاوت خواهد بود»پاسکال ورشوریسملیندا سو تیلور۲۸ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-10-۲۸)[۹]۸۰۲0.90[۱۰]
سیرن، سیبل، نمی‌تواند دلیل عدم تکمین انزو را کشف کند. وقتی وارد سرش می‌شود، از وجود سارا سالواتوره باخبر می‌شود. سپس آن‌ها را برای کشتن شخصی با این نام می‌فرستد. استفن، کارولاین و بانی نیز برای حفاظت از سارا، سراغ او رفته و با انزو روبرو می‌شوند. بانی برای صحبت با انزو می‌رود و دیمن برای کشتن سارا می‌آید اما استفن او را قانع می‌کند. در این لحظه، سیبل می‌رسد و سارا را می‌کشد. سپس خاطرات دیمن را از الینا عوض می‌کند. بعد از بازگشت انزو، سیبل از طریق ذهنش، بانی را می‌بیند. در همین زمان، جورجی و الاریک اطلاعاتی راجع به نمادی جهنمی پیدا می‌کنند. در پایان، استفن از کارولاین خواستگاری می‌کند و او نیز جواب مثبت می‌دهد.
۱۵۸۳«تو تصمیم گرفتی من ارزش نجات را دارم»[۱۱]مایکل کاراسیکچاد فایواش و جیمز استاتراکس۴ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-11-۰۴)۸۰۳0.94[۱۲]
سیبل می‌فهمد که دیمن و انزو به بانی متصل هستند و او دلیل اصلی بی میلی آن‌ها به فرمانبرداری می‌باشد. بانی می‌خواهد جستجو را متوقف کند تا در خرید عروسی به کارولاین کمک کند اما دیمن سر می‌رسد و به آن دو حمله می‌کند. کارولاین بانی را نجات می‌دهد اما سیبل طبق نقشه جدیدش، دیمن و انزو را وادار به مبارزه تا سرحد مرگ می‌کند. او از بانی می‌خواهد یکی از این دو مرد را انتخاب کند. در نهایت و با کشمکش‌های زیاد، بانی مجبور می‌شود انزو را برگزیند. ما سیبل او را مجبور می‌کند انسانیتش را خاموش کند. سپس از دیمن می‌خواهد بانی را بکشد. در این لحظه آلاریک می‌رسد و با چنگال میزان سازی، سیبل را به دام می‌اندازد. استفن، الاریک، کارولاین و بانی، سیبل و انزو را می‌برند درحالیکه دیمن برای ادامه نقشه سیبل می‌رود و هنوز تحت فرمان اوست.
۱۵۹۴«بدبختی بی پایان»[۹]راب هاردی[۱۳]نیل رینالدز و برت متیوس۱۱ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-11-۱۱)[۹]۸۰۴۱٫۰۰[۱۴]
بیش از دو هزار سال پیش، سیبل از خواهرش که سیرنی دیگر است، می‌خواهد داستانی شاد برایش تعریف کند. او داستان مردی به نام «کید» را می‌گوید که بخاطر توانایی ذهن خوانی خود کشته شد. در آخرین نفس، او دنیایی جدید ساخت. در زمان حال، سیبل به استفن می‌گوید که رئیس می‌خواهد او داستان کامل زندگیشان را بداند. خواهر سیبل، سلین است که حالا با نقاب پرستار بچه، جورجی را وادار می‌کند الاریک را در سردابه به دام بیندازد و در نهایت جورجی را می‌کشد. رئیس این دو سیرن، کید است که از ارواح انسان‌ها تغذیه می‌کند و جهنم از آنِ اوست. در همین حین، دیمن دنبال چیزی می‌رود که سیبل خواهان آن است. وقتی برای یافتن آن به مردی حمله می‌کند، مت داناوان می‌رسد و مشخص می‌شود، ان مرد پدرش است. اما در نهایت جسم موردنظرش را می‌یابد. در آخرین صحنه، مت جسد تایلر را پیدا می‌کند.
۱۶۰۵«آمدن به خانه، اشتباه بود»[۱۵]جیمز تامسونسلین جیجر۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-11-۱۸)۸۰۵۰٫۹۲[۱۶]
مت همراه با کارولاین، استفن و آلاریک برای تدفین تایلر آماده می‌شود اما دیمن سرمی رسد و مزاحمت ایجاد می‌کند. وصیتی از تایلر به مت می‌رسد که باید به دنبال سیرنی به نام سلین باشد. سلین دوقلوها را بیشتر با کید آشنا می‌کند و آن‌ها را با خود می‌برد. استفن و کارولاین، دیمن را در تابوت زندانی می‌کنند اما سیبل فرار می‌کند، چنگال را برمی‌دارد و او را نجات می‌دهد تا باز هم باهم همکاری کنند. بالاخره بانی موفق به روشن کردن انسانیت انزو می‌شود و همراه با بقیه تایلر را دفن می‌کنند. آلاریک و کارولاین از قضیه سلین آگاه می‌شوند و به دنبال دوقلوها می‌گردند.
۱۶۱۶«انحراف در مسیر اتفاقی و جنگلی به سمت جهنم»[۱۷]پاول وسلیالن مک الروی۲ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-12-۰۲)[۹]۸۰۶1.05[۱۸]
دیمن و سیبل در یک رستوران با سلین و دوقلوها ملاقات می‌کنند. سلین می‌گوید می‌خواهد جوزی و الیزابت را به کید بدهد تا روح خودش و سیبل آزاد شود. در عین حال سبیل تصمیم می‌گیرد از طریق تلفن در ذهن انزو نفوذ کند و او را شکنجه دهد. استفن برای کمک به انزو وارد ذهنش می‌شود اما سبیل متوجه می‌شود و از او می‌خواهد به تنهایی با او ملاقات کند. کید ظاهر می‌شود و مایل به گرفتن دوقلوهاست اما سبیل پیشنهاد می‌کند در عوض برادران سالواتوره را بگیرد. استفن هم می‌پذیرد تا بچه‌های کارولاین آزاد شوند. وقتی کارولاین و آلاریک دخترها را پس می‌گیرند، تصمیم می‌گیرند برای مدتی طولانی همراه پدرشان از آنجا دورشان کنند. استفن به کارولاین می‌گوید که روحش را به کید داده و فقط ۲۴ساعت وقت دارد تا با او باشد. بانی و انزو بالاخره از دست سبیل راحت می‌شوند. سبیل به سلین می‌گوید که او در این معامله نقشی ندارد و باید به جهنم برود. در نهایت، آلاریک و مت برای انتقام به دیمن حمله می‌کنند و سعی می‌کنند او را بکشند.
۱۶۲۷«دفعه بعد که به کسی آسیب می‌زنم، ممکن است تو باشی»[۱۷]تانیا همیلتونشکری حسن تیلقمن۹ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-12-۰۹)[۹]۸۰۷0.98[۱۹]
در شب کریسمس سال ۱۹۱۷، استفن درنده یک اردوگاه کامل را قتل‌عام می‌کند. در زمان حال، استفن قصد دارد از آخرین روزش استفاده کند و با کارولاین شب کریسمس را بگذارند. متأسفانه، دیمن و سیبل مهمانی را خراب می‌کنند و دیمن استفن را می‌کشد تا به دیدار کید برود. کید ماجرای سال ۱۹۱۷ را فاش می‌کند. در ان زمان سلین می‌خواسته استفن را بکشد اما متوجه غصه وجود او شده و حافظه اش را پاک می‌کند. در همین زمان، کارولاین به همه کادوی کریسمس می‌دهد. بانی و انزو، سلین را پیدا می‌کنند و از او چنگال میزان‌سازی را می‌خواهند. سلین به آن‌ها می‌گوید که به دوقلوها متصل شده و برای رستگاری، باید خراب کاری‌هایش را درست کند و این اتصال را ازبین ببرد. آخر شب و بعد از ترک مهمانی، دیمن کادوی کارولاین را به سیبل می‌دهد. وقتی متوجه می‌شود که ان گردن بند قدیمی الیناست، حافظه اش برمی گردد و قلب سیبل را درمی‌آورد و می‌رود. استفن با کید معامله می‌کند که انسانیتش را خاموش کند و تا یک سال برای کید کار کند، اما بعد از آن قرار دو برادر با کید تمام خواهد شد.
۱۶۳۸«ما باهم تاریخچه‌ای داریم»ایان سامرهلدرمتیو دامبروسیو۱۳ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-01-۱۳)۸۰۸0.95[۲۰]
استفن به سراغ کشتن دکتری جوان به نام تارا می‌رود. برای یافتن تاریکی وجود تارا، دیمن را با شاه پسند ضعیف می‌کند تا در بیمارستان بستری شود. استفن می‌فهمد که والدین تارا توسط راننده‌ای مست کشته شدند و او را وادار می‌کند که باور کند، دیمن همان راننده بوده‌است. نهایتاً تارا تسلیم تاریکی وجودش می‌شود و قصد کشتن دیمن را می‌کند؛ بنابراین برای کید فرستاده می‌شود. در همین زمان در میستیک فالز، کارولاین با سیبل روبرو می‌شود. سیبل او را تهدید می‌کند که زنگوله‌ای را برایش پیدا کند. مشخص می‌شود که زنگوله در گاراژ خانه کارولاین است اما وقتی به آنجا می‌روند، می‌فهمند قبلاً سلین آن را برده است. دیمن هنوز به گردن بند الینا اهمیت می‌دهد.
۱۶۴۹«صمیمیت ساده یک لمس نزدیک»[۲۱]جف شاتسنیل رینالدز و پنی کاکس۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-01-۲۰)۸۰۹0.86[۲۲]
سوزن زنگ دست دیمن است پس سیبل از او می‌خواهد به مستیک فالز برگشته و آن را به او دهد. با برگشت، دیمن می‌فهمد که می‌تواند به سیبل جواب منفی بدهد و نهایتاً او را زندانی می‌کند. استفن، وایولت را به خون‌آشام تبدیل می‌کند و کارولاین نامزدیشان را برهم می‌زند. سلین قصد دارد زنگوله را مونتاژ کند تا سیبل را بکشد. انزو گردن بندی از خون خودش به بانی می‌دهد به این امید که بپذیرد خون‌آشام شود. به هرحال، در آخر بانی پیشنهاد می‌کند که انزو دارو را بخورد و سیبل نیز انسانیت دیمن را برمی‌گرداند.
۱۶۵۱۰«نوستالژی مزخرف است»[۲۳]کیلی سایرسبرت متیوس۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-01-۲۷)۸۱۰۰٫۹۶
دیمن دچار جنون شده‌است. پس کارولاین و بانی، سیبل را آزاد می‌کنند تا در ازای دادن زنگوله به او، دیمن را خوب کند. بانی و کارولاین وارد ناخودآگاه دیمن شده و می‌گویند که او را خواهند بخشید. سلین فاش می‌کند که وقتی مت ۱۲بار زنگوله را به صدا دراورد، دری به سوی جهنم باز می‌شود و همه ساکنین میستیک فالز می‌میرند. استفن، مت را مجبور به اینکار می‌کند و پیش دیمن می‌رود. در ذهن دیمن، استفن متوجه می‌شود که دیمن باید او را ببخشید. نهایتاً دیمن بیدار شده و جلوی مت را می‌گیرد و استفن را زندانی می‌کند. با این وجود زنگوله ۱۱بار زده شده و کید به دنیای واقعی وارد می‌شود. در آخرین صحنه، کید به دیدن سلین و سیبل رفته و آن‌ها را آتش می‌زند.
۱۶۶۱۱«تو تصمیم گرفتی خوب باشی»[۲۴]کارول بنکرملیندا سوتیلر و سلین جیجر۳ فوریه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-02-۰۳)اعلان‌نشده0.92[۲۵]
کید به سراغ دیمن رفته و استفن را از حصر دیمن و کرولاین آزاد می‌کند و دو انتخاب مشترک بر سر راه هر دو برادر می‌گذارد. او به هر دو مأموریت می‌دهد یا تا پایان نیمه شب صد نفر از افراد گناهکار را کشته و روح آن‌ها را به کید تقدیم کنند یا معشوقه‌های یکدیگر را بکشند. دیمن به دنبال نقشهٔ سومی است و با کرولاین مشورت می‌کند و به نتیجه می‌رسند که باید کید را با دادن خون الینا به او فناپذیر کرده و نابود کنند. با این حال استفن با مکان یابی مکان الینا به دنبال کشتن معشوقهٔ برادر خود به راه افتاده است که دیمن از این جریان توسط کید آگاه شده و سعی دارد استفن را از این تصمیم منصرف سازد اما موفق نمی‌شود. همهٔ اینها در حالی در حال اتفاق افتادن هستند که بانی که فکر می‌کند عشق واقعی خود یعنی انزو را پیدا کرده‌است به خانه‌ای که خود او پیکر الینا را در آن مخفی کرده‌است رفته تا سرنگی از خون الینا تهیه کنند. در حالی که بانی سرنگ خون را در دست دارد می‌بیند قلب انزو در دستان استفن بیرون کشیده شده‌است. استفن بعد از کشتن انزو به طرف بانی حمله‌ور می‌شود و باعث می‌شود بانی به ناچار سرنگ خون را به استفن تزریق کند. استفن بیهوش شده و بانی هراسان به سمت عشق بی جان خود می‌دود.
۱۶۷۱۲«تو چی هستی؟»[۲۶]درن جنتچاد فیویش و جیمز استاتراکس۱۰ فوریه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-02-۱۰)۸۱۲1.11[۲۷]
استفن بعد از انسان شدن، دستگیر می‌شود. کارولاین موفق می‌شود او را آزاد کند اما هنوز عذاب وجدان دارد. بانی بخاطر مرگ انزو، پریشان است و مادرش، ابی، برای دلداری دادنش می‌رود. آن‌ها می‌فهمند که انزو قصد برقراری ارتباط با بانی را دارد. بانی سعی می‌کند او را از جهنم بیرون بکشد اما اوضاع بهم می‌ریزد و ابی مجبور به نابودی جسد انزو می‌شود. کید به دیمن می‌گوید که قراردادشان به پایان رسیده‌است و اگر تا نیمه شب دفترچه مکسول را بدست نیاورد، روح استفن را به جهنم می‌برد. مت وقایعی از سال ۱۷۹۰ را می‌بیند. در آن زمان؛ جدش، اتان، و جد بانی، بیاتریس، زنگوله مکسول را ساختند. سیبل و سلین، اتان را مجبور کردند ۱۲بار زنگ را بزند تا آتش جهنم شهر را نابود کند. بیاتریس موفق می‌شود سلین و سیبل را در سردابه به دام بیندازد و اتان در دفترش نحوه کشتن کید را می‌نویسد. در زمان حال، دیمن دفتر را به کید می‌دهد و ان نابود می‌شود. بعداً دیمن به آلاریک خنجری را نشان می‌دهد که احتمالاً می‌تواند کید را بکشد اما در همین لحظه کای سرمی رسد و می‌گوید ایده بهتری دارد.
۱۶۸۱۳«تاوان دروغ هارا می‌دهی»[۲۸]تونی سولومونزنیل رینالدز۱۷ فوریه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-02-۱۷)۸۱۳0.99[۲۹]
مشخص می‌شود بعد از ۱۱بار زدن زنگوله، کای هم به میستیک فالز برگشته است. اما نیمی از وجودش هنوز در جهنم است؛ بنابراین از دیمن و الاریک می‌خواهد به او کمک کنند تا او هم الینا را برگرداند. مت و کارولاین متوجه می‌شوند که با انسان شدن استفن، انسان‌هایی که مجبور به فراموشی بوده‌اند، حافظه خود را بدست آورده‌اند. در همین راستا، دوربان متوجه می‌شود که استفن خانواده اش را کشته و او را می‌دزدد تا انتقام بگیرد. دوریان به استفن شلیک می‌کند اما سریع پشیمان شده و سعی می‌کند او را نجات دهد. در بیمارستان، استفن رابطه اش را به کارولاین بهم می‌زند و قصد دارد میستیک فالز را ترک کند. بانی با کمک کید با انزو ارتباط برقرار می‌کند و متوجه می‌شود، در اثر اندوه لحظه مرگ انزو، دنیایی ساخته است که انزو در آن ساکن است. کید به دنبال کای است پس دیمن می‌گوید تنها راه رستگاری کای، برگرداندن الیناست. آن‌ها پیش تابوت می‌روند اما کای به دیمن خبانت می‌کند و بعد از کشتن او، با تابوت ناپدید می‌شود.
۱۶۹۱۴«عجب سواری بود»[۳۰]پاسکال ورشوریسبرت متیوس و شکری حسن تیلقمن۲۴ فوریه ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-02-۲۴)اعلان‌نشدهن/م
۱۷۰۱۵«ما برنامه عروسی در ماه ژوئن را می‌ریزیم»[۳۱]کریس گریزمرملیندا سو تیلور۳ مارس ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-03-۰۳)اعلان‌نشدهن/م
۱۷۱۱۶«من احساسی حماسی داشتم»[۳۲]جولی پلکجولی پلک و کوین ویلیامسون۱۰ مارس ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-03-۱۰)اعلان‌نشدهن/م

تولید[ویرایش]

فیلمبرداری این فصل از ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۶ آغاز شد.[۳۳] در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۶ اعلام شد که سریال خاطرات خون‌آشام با فصل هشتم و در ۱۶ قسمت به پایان می‌رسد.[۳۴]

منابع[ویرایش]

  1. Andreeva, Nellie (March 11, 2016). "The CW Renews ALL 11 Series For Next Season, Including Veterans 'Supernatural' & 'The Vampire Diaries'". Retrieved June 23, 2016.
  2. "Comic-Con: 'The Vampire Diaries' to End With Season 8". hollywoodreporter.com. Retrieved 31 July 2016.
  3. Ausiello, Michael (June 17, 2016). "The CW Fall Premiere Dates: Supergirl, The Flash, Arrow, TVD and More". TVLine. Retrieved June 17, 2016.
  4. "'Vampire Diaries' Season 8 Spoilers: Nina Dobrev Return Already Planned Out by Producer". australianetworknews.com. 16 May 2016. Retrieved 31 July 2016.
  5. Elliott, Tara (July 25, 2016). ""What can you tell us about the premiere?" Plec: "It's called 'Hello Brother' which is one of our most famous lines from the show..." #tvd". Twitter. Retrieved July 25, 2016.
  6. Michael A. Allowitz on Twitter
  7. Ausiello, Michael (June 17, 2016). "The CW Fall Premiere Dates: Supergirl, The Flash, Arrow, TVD and More". TVLine. Retrieved June 17, 2016. ^ Jump up to: a b c d e
  8. Porter, Rick (October 24, 2016). "'Hawaii Five-0,' 'Shark Tank,' 'Hell's Kitchen' adjust up, 'Exorcist' adjusts down: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved October 24, 2016.
  9. ۹٫۰ ۹٫۱ ۹٫۲ ۹٫۳ ۹٫۴ "Shows A-Z - vampire diaries, the on cw". The Futon Critic. Retrieved October 12, 2016.
  10. Porter, Rick (October 31, 2016). "'The Vampire Diaries' and 'MacGyver' adjust down vs. World Series: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved October 31, 2016.
  11. Byrne, Craig (August 15, 2016). ""Vampire Diaries EPs Talk About The Show's Final Season"". Twitter. Retrieved August 15, 2016.
  12. Porter, Rick (November 7, 2016). "'Shark Tank' adjusts up, 'The Exorcist' adjusts down: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved November 7, 2016.
  13. Reynolds, Neil (August 21, 2016). "@TrendyCards co-written with @brettwmatthews, directed by @TheRealRobHardy". Twitter. Retrieved August 21, 2016.
  14. Porter, Rick (November 14, 2016). "Last Man Standing' adjusts up, all others hold: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved November 14, 2016.
  15. "(#805) "Coming Home Was a Mistake"". The Futon Critic. Retrieved October 28, 2016.
  16. 21. ^ Jump up to: a b Welch, Alex (November 21, 2016). "The Exorcist' adjusts down: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved November 21, 2016.
  17. ۱۷٫۰ ۱۷٫۱ "(#806) "Detoured On Some Random Backwoods Path to Hell"". The Futon Critic. Retrieved November 15, 2016.
  18. ^ a b Porter, Rick (December 5, 2016). "20/20' adjusts up, 'Dr. Ken,' 'Crazy Ex-Girlfriend' & 'I Love Lucy' adjust down: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved December 5, 2016.
  19. 23. ^ a b Porter, Rick (December 12, 2016). "'Shark Tank,' 'Hawaii Five-0' and others unchanged: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved December 12, 2016.
  20. Porter, Rick (January 17, 2017). "'Hawaii Five-0' adjusts up: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved January 17, 2017.
  21. "We have a WINNER! Sort of. "The Simple Intimacy of the Near Touch" Awesome, Caro. I can't believe you got it that fast.". Twitter. October 14, 2016. Retrieved October 28, 2016. .
  22. Porter, Rick (January 23, 2017). "'Last Man Standing' adjusts up: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved January 23, 2017.
  23. "(#810) "Nostalgia's A Bitch"". The Futon Critic. January 5, 2017. Retrieved January 5, 2017.
  24. "(#811) "You Made a Choice to be Good"". The Futon Critic. January 13, 2017. Retrieved January 13, 2017.
  25. Porter, Rick (February 6, 2017). "'Dateline' adjusts up, 'Blue Bloods' and 'Vampire Diaries' adjust down: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved February 6, 2017.
  26. "(#812) "What Are You?"". The Futon Critic. January 21, 2017. Retrieved January 21, 2017.
  27. Porter, Rick (February 13, 2017). "'Hawaii Five-0,' 'Shark Tank' and others unchanged: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved February 13, 2017.
  28. "(#813) "The Lies Are Going to Catch Up with You"". The Futon Critic. January 28, 2017. Retrieved January 28, 2017.
  29. Porter, Rick (February 21, 2017). "'Last Man Standing,' 'Hawaii Five-0' and 'Shark Tank' adjust up: Friday final ratings". TV by the Numbers. Retrieved February 21, 2017.
  30. "(#814) "It's Been a Hell of a Ride"". The Futon Critic. February 3, 2017. Retrieved February 3, 2017.
  31. "(#815) "We're Planning a June Wedding"". The Futon Critic. February 10, 2017. Retrieved February 10, 2017.
  32. "(#816) "I Was Feeling Epic"". The Futon Critic. February 18, 2017. Retrieved February 18, 2017.
  33. Michael Malarkey on Twitter Jump up ^
  34. Byrne, Craig. "The Vampire Diaries To End With Season 8". KSiteTV. Retrieved July 23, 2016.