مایکل مالارکی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مایکل مالارکی
مالارکی در ۲۰۱۹
نام هنگام تولدمایکل کریم مالارکی
زادهٔ۲۱ ژوئن ۱۹۸۳ ‏(۴۰ سال)
بیروت، لبنان
ملیتبریتانیایی-آمریکایی
پیشهبازیگر و خواننده
سال‌های فعالیت۲۰۰۹-اکنون
کارهای برجستهانزو در خاطرات خون‌آشام
همسر(ها)نادین لوینگتون (ا. ۲۰۰۹)
فرزندانمارلون و هوگو

مایکل کریم مالارکی (انگلیسی: Michael Karim Malarkey زاده ۲۱ ژوئن ۱۹۸۳)[۱] یک هنرپیشه و موسیقی‌دان بریتانیایی-آمریکایی است. او بیشتر برای بازی در نقش انزو در سریال خاطرات خون‌آشام شناخته می‌شود.[۲][۳]

اوایل زندگی[ویرایش]

مالارکی در بیروت، لبنان، از پدری ایرلندی-آمریکایی و مادری بریتانیایی با اصالت فلسطینی و ایتالیایی به دنیا آمد.[۴] او بزرگ‌تر از سه برادرش است و در یلو اسپرینگز، اوهایو بزرگ شده است. در سال ۲۰۰۶، مالارکی برای تحصیل در آکادمی موسیقی و هنر دراماتیک لندن به انگلستان سفر کرد.[۵]

زندگی شخصی[ویرایش]

مالارکی از سال ۲۰۰۹ با نادین لوینگتون، یک هنرپیشه انگلیسی ازدواج کرده است که از او دو پسر به نام‌های مارلون (۲۰۱۴) و هوگو (۲۰۱۹) دارد. آن‌ها در یک قسمت از پروژه کتاب آبی با هم بازی کردند.

حرفه[ویرایش]

مالارکی با حضور در تئاترهای مختلف از جمله نقش‌های اصلی در طوفان بهار اثر تنسی ویلیامز و فراتر از افق اثر یوجین اونیل در تئاتر ملی سلطنتی، اقتباسی از گتسبی بزرگ در نقش جی گتسبی و در تئاتر لندن آغاز شد.[۶][۷] مالارکی همچنین در چندین پروژه سینمایی و تلویزیونی از جمله نقش‌های تکرارشونده در سریال Raw for Rte و مستر اسلون با نیک فراست ظاهر شد قبل از اینکه نقش لورنزو (انزو) سنت جان را در فصل ۵ سریال تلویزیونی خاطرات خون‌آشام به صورت تکراری دریافت کند. پس از به دست آوردن محبوبیت در بین عموم، نقش مالارکی به یک سریال معمولی ارتقا یافت که از فصل ۶ و تا پایان فصل ۸ شروع می‌شد.[۸] در سال ۲۰۱۷ او در نقش (دیزل) در ژان کلود ون جانسون برای آمازون ویدئو، در نقش (سم فاستر) در سوگند برای کرکل و در نقش (سینچ بارتون) در فیلم جدایی خشونت آمیز ظاهر شد. مالارکی نقش کاپیتان مایکل کویین را در پروژه کتاب آبی برای شبکه هیستوری بازی کرد. به عنوان یک نوازنده، پس از دو آلبوم چند آهنگه در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، او اولین آلبوم کامل خود را با نام قاتل‌ها در ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ همراه با نماهنگ‌های تک‌آهنگ‌های به طرز ناراحت کننده‌ای بی‌حس شده و قاتل‌ها منتشر کرد. در ژانویه ۲۰۲۰، مالارکی، دومین آلبوم خود را با نام گریورر (نژادهای قبر) منتشر کرد.

فیلم‌شناسی[ویرایش]

فیلم سینمایی
نقش نام فیلم سال یادداشت
پیتر صبح بخیر ریچل ۲۰۰۹ فیلم کوتاه
کابوی (گاوچران) روح در ماشین ۲۰۱۲ فیلم کوتاه
برونو امپریوسو (امپراطور)
نقش‌های تلویزیونی
نقش نام سریال سال یادداشت
میلتون لانگ کنجکاوی ۲۰۱۱ قسمت: "چه چیزی تایتانیک را غرق کرد؟"
N/A مسائل تاریک: پیچیده اما واقعی ۲۰۱۲ ۲ قسمت
آنتونی خام ۲۰۱۳ ۲۳ قسمت فصل ۱۵
پرنس ماکسون انتخاب ۲۰۱۳ نقش آزمایشی ناموفق CW
لورنزو (اِنزو) سیت جان خاطرات خون‌آشام ۲۰۱۳–۲۰۱۷ نقش تکراری (فصل ۵)؛ نقش اصلی (فصل ۶-۸)
دیزل ژان کلود ون جانسون ۲۰۱۷ ۱ قسمت
خودش نمایش اسلاوی ۲۰۱۷ تالک شو
سام فاستر سوگند ۲۰۱۸ نقش تکرار شونده
کاپیتان مایکل کوین پروژه کتاب آبی ۲۰۱۹–۲۰۲۰ نقش اصلی
معاون هاروی آسمان بزرگ ۲۰۲۱ مکرر[۹]
امت وست‌ورلد ۲۰۲۲ ۳ قسمت
کول جهش کوانتومی ۲۰۲۲ ۱ قسمت

بازی‌های ویدیویی[ویرایش]

نقش نام سال
هاول / کوتوله / حامی استراحت هرالد (صداها) عصر اژدها: تفتیش عقاید ۲۰۱۴

دیسکوگرافی[ویرایش]

آلبوم چند آهنگی‌ها
  • شعله‌های آتش (۲۰۱۴)
  • گره‌ها (۲۰۱۵)
  • کاپیتان بازی یک نفره (۲۰۱۸)
  • ولگردها (۲۰۲۲)

فردی‌ها
  • شعله‌های آتش (۲۰۱۴)
  • رقص در خاکستری (۲۰۱۵)
  • اسکار (۲۰۱۷)
  • قاتل‌ها (۲۰۱۷)
  • رویای سگ (۲۰۱۷)
  • من فقط تو را می‌خواهم (۲۰۱۷)
  • کاپیتان بازی یک نفره (۲۰۱۸)
  • مرد بودن (جلسات ماهون) (۲۰۱۸)
  • گریوور (۲۰۱۹)

آلبوم‌های استودیویی
  • قاتل‌ها (۲۰۱۷)[۱۰]
  • گریوور (۲۰۲۲)[۱۱]

منابع[ویرایش]

  1. «Login • Instagram». www.instagram.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۹.
  2. Andreeva، Nellie؛ Andreeva، Nellie (۲۰۱۳-۱۰-۰۹). «Michael Malarkey Joins 'The Vampire Diaries', Madeline Brewer In 'Hemlock Grove'». Deadline (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۹.
  3. «Crystal Bell. "The Vampire Diaries Season 6 — Michael Malarkey Gets Promoted to Series Regular". Wetpaint. Retrieved 16 March 2015».
  4. «There's more to Michael Malarkey». Camden New Journal (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۹.
  5. «Michael Malarkey Brings Elvis to the West End in Million Dollar Quartet | Broadway Buzz | London». web.archive.org. ۲۰۱۶-۰۳-۰۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۵ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۹.
  6. «Michael Malarkey Brings Elvis to the West End in Million Dollar Quartet | Broadway Buzz | London». web.archive.org. ۲۰۱۶-۰۳-۰۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۵ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۹.
  7. Bennett، Ray؛ Bennett، Ray (۲۰۱۱-۰۳-۰۱). «Million Dollar Quartet: Theater Review». The Hollywood Reporter (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۹.
  8. «Crystal Bell. "The Vampire Diaries Season 6 — Michael Malarkey Gets Promoted to Series Regular". Wetpaint. Retrieved 16 March 2015».
  9. Rosario، Alexandra Del؛ Rosario، Alexandra Del (۲۰۲۱-۰۹-۲۱). «'Big Sky': Vinny Chhibber, Romy Rosemont & Patrick Gallagher Among 6 To Recur In Season 2 Of ABC Drama». Deadline (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۱-۰۹.
  10. «"'Vampire Diaries' actor Michael Malarkey debuts haunting new album, 'Mongrels'—exclusive". Alternative Press. 7 September 2017».
  11. «"Musician And Actor Michael Malarkey Release New Single "Graveracer"". Frontview Magazine. Retrieved 30 November 2019».

پیوند به بیرون[ویرایش]