تیموراز سالکازانوف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تیموراز سالکازانوف
اطلاعات شخصی
نام کاملتیموراز مایربکوویچ سالکازانوف
ملیتروسیه‌ای-اسلواکیایی
زاده۶ آوریل ۱۹۹۶ ‏(۲۸ سال)
اوستیای شمالی-آلانیا، روسیه
پیشهورزشکار
قد۱٫۷۲ متر (۵ فوت ۸ اینچ)
ورزشی
کشور اسلواکی
ورزشکشتی
سبکآزاد

تیموراز سالکازانوف (به روسی: Таймураз Салказанов) (زادهٔ ۶ آوریل ۱۹۹۶) یک کشتی‌گیر اوستیایی‌تبار کشور اسلواکی است.[۱] او در دسته‌های ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد نایب‌قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شده‌است.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

سالکازانوف در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که در مسابقه های اول تا سوم ایوب برج از تونس، دورجوانچیگین گومبادورج از مغولستان و جیتندر کومار از هند را شکست داد اما در نیمه نهایی به جبرئیل حسنف از آذربایجان باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی گلیم خام یوسربایف از قزاقستان را شکست داد و مدال برنز وزن ۷۹ کیلوگرم را بدست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱[ویرایش]

سالکازانوف در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اسلو شرکت کرد، او در این مسابقات علی-پاشا عمرپاشایف از بلغارستان، تیمور بیژویف از روسیه و آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به کایل داک از آمریکا باخت و به مدال نقره رسید.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲[ویرایش]

سالکازانوف در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات سزار الوان از برزیل، دایچی تاکاتانی از ژاپن، سونر دمیرتاش از ترکیه و فرانک چامیزو از ایتالیا را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به کایل داک از آمریکا باخت و به مدال نقره رسید.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».