بیوه سیاه (ناتاشا رومانوف)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ناتاشا رومانوف
جلد عنکبوت سیاه شماره اول (آوریل۲۰۱۰) توسط دنیل آکونا
اطلاعات انتشاراتی
ناشرمارول کامیکس
نخستین حضورداستان‌های در حال تعلیق شماره ۵۲ام (مارس ۱۹۶۴)
پدیدآوراستن لی
دان ریکو
دان هک
اطلاعات داستانی
نام کاملناتالیا آلیانوونا رومانووا
گونهانسان
وابستگی به تیمانتقام‌جویان
کاگ‌ب
شیلد
صاعقه‌ها
بانوان آزادی‌بخش
انتقام جویان توانا
هم‌دستانکاپیتان آمریکا
هاکای
باکی بارنز
نام‌(های) مستعارعنکبوت سیاه، بیوه سیاه، اوکتوبر
توانایی‌ها
  • استراتژیست نظامی، مبارزات تن‌به‌تن و جاسوسی حرفه‌ای
  • آمادگی جسمانی بالا
  • چابکی و سرعت شگفت‌انگیز
  • مسلط به چند زبان
  • هوش فوق‌العاده
  • نابغه ی کامپیوتر و آموزش دیده
  • تیراندازی حرفه‌ای و تسلط بر سلاح‌های مختلف
  • روند پیری کاهش یافته و دستگاه ایمنی پیشرفته

بیوه سیاه (به روسی: Чёрная вдова) و (به انگلیسی: black widow) با نام اصلی ناتالیا آلیانوونا «ناتاشا رومانوف» رومانووا، یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده از مارول کامیکس می‌باشد.[۱] این شخصیت به‌وسیلهٔ نویسنده/ویراستار استن لی خلق، و توسط نویسنده دان ریکو تکمیل و توسط هنرمند دان هک به تصویر کشیده شد. او اولین بار در داستان‌های در حال تعلیق شماره ۵۲ام (مارس ۱۹۶۴) حضور پیدا کرد. وی اولین بار به عنوان یک جاسوس روسی و ژاپن و دشمن مرد آهنی معرفی شد. او بعدها به آمریکا فرار کرد و مأمور سازمان جاسوسی شیلد شده و به تیم انتقام‌جویان پیوست. وی با این که اغلب با لقب زن افسونگر شناخته می‌شود، در راهنمای خریداران کامیک رتبهٔ سی و یکم را در لیست «۱۰۰ زن جذاب در کامیک» بدست آورده‌است.

اسکارلت جوهانسون این شخصیت را در فیلم‌های مرد آهنی ۲ (۲۰۱۰)، انتقام‌جویان (۲۰۱۲)، کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (۲۰۱۴)، انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵)، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۲۰۱۶)، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸)، انتقام جویان:پایان بازی (۲۰۱۹) و بلک ویدو (۲۰۲۱) بازی کرده‌است.

شاهین‌چشم و بیوه سیاه[ویرایش]

هاکای و بیوه سیاه اوایل زندگی خودشان، جنایتکارانی ماهر و با هم همکار بودند؛ ولی مأمور برایتون با آن دو جنگید و توانست آن‌ها را به انتقام‌جویان دعوت کند و آن دو را تبدیل به ابرقهرمان کند. آن‌ها کم‌کم به اعضای اصلی انتقام‌جویان هم تبدیل شدند و کمیک‌های زیادی از آن‌ها شناخته شد. دان هک تصویرگر آن دو شخصیت بود و در طی داستان این دو شخصیت به زوج عاشقی تبدیل شدند و با هم ازدواج کردند. سپس با هم همکاری کردند و عضو سازمان شیلد شدند.

آن‌ها با هم آموزش دیده‌اند و حرکات آکروباتیک هم می‌توانند بکنند. این دو شخصیت در بازی‌های زیادی نیز حضور دارند، مانند لگو ابر قهرمانان مارول و …. آن‌ها در فیلم‌های انتقام‌جویان (۲۰۱۲)، و انتقام‌جویان: عصر اولتران حضور داشتند، (هاکای با بازیگری جرمی رنر و بیوه سیاه با بازیگری اسکارلت جوهانسون).

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Wolverine: Origins No. 16 (Sept. 2007)