بیلی کالینز (بوکسور)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Billy Collins
آمار
نام واقعیWilliam Ray Collins Jr.
وزن(ها)Light middleweight
ملیتAmerican
زادهٔ۲۱ سپتامبر ۱۹۶۱
Nashville, Tennessee, U.S.
درگذشت۶ مارس ۱۹۸۴ (۲۲ سال)
Antioch, Tennessee, U.S.
طرز ایستادنOrthodox
سوابق بوکس
مجموع مبارزه‌ها15
تعداد برد14
برد با ناک‌اوت11
بدون نتیجه۱

ویلیام ری "بیلی" کالینز. (۲۱ سپتامبر ۱۹۶۱ – ۶ مارس ۱۹۸۴) یک قهرمان بوکس حرفه‌ای آمریکایی بود که از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ به حرفه بوکس اشتغال داشت. دوران حرفه‌ای وی به دلیل تقلب حریف در آخرین مسابقه و وارد آمدن آسیب‌های جدی به بینایی او کوتاه بود. حریف او با خارج نمودن مقادیری از ماده نرم داخل دستکش و آغشته نمودن نوارهای دور دست خود به گچ دستکشهای خود را به‌طور غیرقانونی دستکاری نموده بود.

دوران حرفه‌ای[ویرایش]

بیلی کالینز از طبقه کارگر بود و در انطاکیه، تنسی، از تباری ایرلندی متولد شد. پدر او بوکسور سبک وزن بود که یک بار در مسابقات کورتیس کک قهرمان جهان شده بود. او پسر خود را آموزش داد تا راه وی را ادامه دهد. کولینز (پدر) در سبک وزن برنده ۱۴ مسابقه اول خود شد که یکی از نها در برابر هارولد منقل مدافع قهرمانی جهان بود.

مبارزه نهایی در برابر لوئیس رستو[ویرایش]

کالینز در برابر لوئیس Resto اهل پورتوریکو در باغ میدان مدیسون واقع در نیویورک در روز ۱۶ ژوئن سال ۱۹۸۳ در مسابقه جانبی فینال میان وزن که بین روبرتو دوران و دیوی مور بود به میدان رفت. نور میان عنوان مبارزه با. در شرط‌بندی‌ها شانس پیروزی کالینز در این مسابقه بسیار بالاتر بود ولی به علت جراحات سنگین در راند دهم داوران به اتفاق آرا وی را بازنده اعلام کردند.

در پایان مبارزه مربی کالینز که پدر وی بود در هنگام دست دادن با حریف متوجه شد که دستکش رستو نازک‌تر از حد نرمال است و فریاد زنان خواستار توقیف و بررسی آن‌ها شد.[۱] پس از تحقیقات توسط کمیسیون بوکس ایالت نیویورک مشخص گردید پاناما لوئیس مربی رستو دستکشهای شاگرد خود را دستکاری نموده‌است. جراحات شدید وارد شده به کالینز به دلیل همین دستکاری بود و به علت تقلب نتیجه مسابقه به بدون برنده تغییر داده شد.

پروانه مربیگری لوئیس در نیویورک به‌طور دائم لغو گردید و هیچ ایالتی حاضر به صدور پروانه برای وی نشد. پروانه مشت زنی رستو نیز به صورت نامحدود به حالت تعلیق درآمد و وی هرگز اجازه نیافت در مسابقه دیگری شرکت کند. در سال ۱۹۸۶ لوئیس و رستو به جرم حمله، توطئه جنایی و اقدام به جنایت با استفاده از وسیله مرگبار (مشتهای رستو) محکوم گردیده و هر یک به دو سال و نیم زندان محکوم گردیدند.[۲]

صدمات و خودکشی[ویرایش]

در اواخر آن مبارزه چشمان کالینز در اثر شدت جراحات متورم و بسته شده بود. او دچار پارگی عنبیه گردید و به‌طور دائم تاری دید پیدا کرد و دیگر نتوانست در هیچ مسابقه‌ای شرکت کند. وی برای گذران زندگی به کارهای دیگری مشغول شد ولی در مدت کوتاهی دو شغل را از دست داد و دچار افسردگی شده و به مشروب و مواد مخدر روی آورد. نوسانات خلقی و خشونت وی تأثیرات منفی بر روی زندگی زناشویی وی گذاشت [نیازمند منبع].

در تاریخ ۶ مارس سال ۱۹۸۴ او با کوباندن ماشین خود به یک نهر سر پوشیده در نزدیکی خانه‌اش واقع در انطاکیه تنسی حومه نشویل اقدام به خودکشی نمود. بسیاری از مفسران و همچنین خانواده کالینز بر این باورند که از دست دادن حرفه تخصصی و وسیله امرار معاش باعث فروپاشی روانی وی گردید.

اقدام قانونی[ویرایش]

در ماه ژوئیه سال ۱۹۸۳ خانواده کالینز از رستو و برگزارکننده مسابقه و بازرسان داور به علت کوتاهی در محافظت از کالینز شکایت نمودند اما مرگ کالینز روند دادرسی را تغییر داد. در نهایت دادگاه به نفع خانواده کالینز رای نداد و پرونده مختومه اعلام شد.

کمیسیون بوکس ایالتی تغییراتی در قوانین خود اعمال نمود تا موارد مشابه در آینده تکرار نشود.

افشاگری‌های بعدی توسط رستو[ویرایش]

در سال ۲۰۰۷ رستو طی عذرخواهی همراه با گریه از بیوهٔ کالینز بابت نقش خود در این ماجرا عذرخواهی نمود و حلالیت طلبید. او همچنین اعتراف کرد که نوار پیچ دست وی آغشته به گچ بوده‌است. موردی که در تحقیقات بررسی نشده بود. با توجه به خارج کردن بخشی از مواد ضربه گبر دستکش ها و نوار پیچ دستی که با گچ مستحکم شده بود در واقع انگار رستو با سنگ به صورت کالینز ضربه زده بود.[۳] در سال ۲۰۰۸ در کنفرانسی مطبوعاتی رستو نه تنها به اطلاع از دستکاری دستکشهای خود اعتراف نمود بلکه اذعان داشت لوئیس اقلاً در دو مورد دیگر از مسابقات وی از همین روش استفاده کرده بود.[۴] حادثه سال ۱۹۸۳ و وقایع پس از آن در مستندی که توسط HBO در سال ۲۰۰۸ ساخته شد به نام جنایت در رینگ به تصویر کشیده شده‌است.[۵]

سوابق بوکس حرفه‌ای[ویرایش]

No. Result Record Opponent Type Round, time Date Location Notes
۱۵ NC 14–0 (۱) پورتوریکو Luis Resto UD ۱۰ ۱۶ ژوئن ۱۹۸۳ ایالات متحده آمریکا Madison Square Garden, New York City, New York, U.S. Originally a UD win for Resto, later ruled an NC after he was found to have used tampered gloves and handwraps
۱۴ Win ۱۴–۰ ایالات متحده آمریکا Fernando Fernandez KO ۶ ۵ مه ۱۹۸۳ ایالات متحده آمریکا Bristol, Tennessee, U.S.
۱۳ Win ۱۳–۰ ایالات متحده آمریکا Steve Johnson KO ۱ ۱۶ مارس ۱۹۸۳ ایالات متحده آمریکا Atlantic City, New Jersey, U.S.
۱۲ Win ۱۲–۰ ایالات متحده آمریکا Dennis Horne UD ۱۰ ۲۰ ژانویه ۱۹۸۳ ایالات متحده آمریکا Sands, Atlantic City, New Jersey, U.S.
۱۱ Win ۱۱–۰ ایالات متحده آمریکا Ricky Whitt KO 4 (10), ۲:۴۸ ۱۷ اکتبر ۱۹۸۲ ایالات متحده آمریکا The Claridge Hotel, Atlantic City, New Jersey, U.S.
۱۰ Win ۱۰–۰ ایالات متحده آمریکا Eddie Flanning TKO 3 (10) ۳۰ سپتامبر ۱۹۸۲ ایالات متحده آمریکا یوا Yorktown (CV-10), Charleston, South Carolina, U.S.
۹ Win ۹–۰ ایالات متحده آمریکا Harold Brazier PTS ۶ ۱۱ سپتامبر ۱۹۸۲ ایالات متحده آمریکا Sands, Atlantic City, New Jersey, U.S.
۸ Win ۸–۰ ایالات متحده آمریکا Mike Pollitt KO ۳ ۴ اوت ۱۹۸۲ ایالات متحده آمریکا Sands, Atlantic City, New Jersey, U.S.
۷ Win ۷–۰ ایالات متحده آمریکا Roosevelt Moss KO ۱ Jul 17, 1982 ایالات متحده آمریکا Bally's Park Place, Atlantic City, New Jersey, U.S.
۶ Win ۶–۰ ایالات متحده آمریکا Jose Fuentes KO ۳ ۲۳ ژوئن ۱۹۸۲ ایالات متحده آمریکا Sands, Atlantic City, New Jersey, U.S.
۵ Win ۵–۰ ایالات متحده آمریکا Bruce Strauss KO ۳ ۲۰ مه ۱۹۸۲ ایالات متحده آمریکا Sands, Atlantic City, New Jersey, U.S.
۴ Win ۴–۰ ایالات متحده آمریکا Tony Taylor PTS ۶ ۱۷ مارس ۱۹۸۲ ایالات متحده آمریکا Atlantic City, New Jersey, U.S.
۳ Win ۳–۰ ایالات متحده آمریکا Keith Corbett KO 6 (6) ۴ فوریه ۱۹۸۲ ایالات متحده آمریکا Sands, Atlantic City, New Jersey, U.S.
۲ Win ۲–۰ ایالات متحده آمریکا Gary Baker KO ۲ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۲ ایالات متحده آمریکا Memphis, Tennessee, U.S.
۱ Win ۱–۰ ایالات متحده آمریکا Kevin Griffin KO ۳ ۲ دسامبر ۱۹۸۱ ایالات متحده آمریکا Sands, Atlantic City, New Jersey, U.S. Professional debut

منابع[ویرایش]

  1. Pearlman, Jeff.
  2. "Luis Resto vs Billy Collins Jr. 1983 fight resulted no-contest". Sports Mirchi.
  3. "After 25 years, boxer admits tampering". The Tennesseean.[پیوند مرده]
  4. Mladnich, Robert.
  5. "HBO: Assault in the Ring". hbo.com. July 18, 2009. Retrieved July 18, 2009.