بنه‌آباد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بنه آباد
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانکرمان
شهرستانبافت
بخشبخش مرکزی
دهستانفتح‌آباد (بافت)
نام محلیبنه آباد
نام‌های دیگربنه آباد اولیا-
مردم
جمعیت۹۹ نفر
اطلاعات روستایی
پیش‌شمارهٔ تلفن۰۳۴۷۴۴۹

بنه آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بافت در استان کرمان ایران است. مردم این روستا ترک زبانند و گویشهای روزمره آن‌ها به زبان ترکی است. شغل اصلی مردم این روستا دامداری و کشاورزی است. اهالی این روستا مردمی ساده زیست، مهمان نواز و سختکوش‌اند.آب و هوای این روستا در فصل پاییز و زمستان سرد و همراه با بارش برف و باران می باشد و نیز در فصل تابستان نسبتا گرم و معتدل است. از محصولات و ثمره های معروف این روستا می توان به گردو،بادام،زردآلو،گیلاس،سیب درختی و انواع دیگری از میوه های تابستانی نام برد.یکی دیگر از محصولات مهم و معروف این روستا بنه یا همان پسته وحشی می باشد.این میوه محصول و نماد اصلی این روستا میباشد که در جنگل های وسیع و زیبای این روستا به صورت پراکنده و متراکم یافت میشود. از دیگر ویژگی های مثبت این روستا می توان به خوش آب و هوا بودن ان اشاره نمود. از دیگر محصولات کشاورزی این روستا میتوان به گندم،جو،عدس،کرو،کنجد،نخود،ذرت،لوبیا،گوجه،خیار،کدو،بادمجان و ...اشاره نمود. همانگونه که اشاره شد شغل اصلی مردم میهمان نواز و مهربان این روستا کشاورزی و دامداری است. محصولات دامداری این روستا شامل کشک محلی،دوغ محلی،ماست،کره،قره قروت،پنیرو..میباشد.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان فتح‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹ نفر (۲۵خانوار) بوده‌است.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.