برناباد (طرقبه)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از برن‌آباد (مشهد))
برناباد (پرنواز)
تصویری از برناباد (پرنواز)
تصویری از برناباد (پرنواز)
تصویری از برناباد (پرنواز)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخراسان رضوی
شهرستانبینالود
بخشبخش طرقبه
دهستانطرقبه
نام محلیپرنواز
نام‌های قدیمیپرنواز - پرازآب -
سال بنیادکهن
برناباد (پرنواز) بر ایران واقع شده‌است
برناباد (پرنواز)
۳۶°۱۲′۴۸″شمالی ۵۹°۲۹′۲۹″شرقی / ۳۶٫۲۱۳۳۳۳°شمالی ۵۹٫۴۹۱۳۸۹°شرقی / 36.213333; 59.491389
مردم
جمعیت۱۱ خانوار (بر اساس سرشماری سال ۹۵)
رشد جمعیتنزدیک به 40 خانوار در سال 1401 و رشد مثبت
جغرافیای طبیعی
مساحت70 هزار مترمربع

برناباد، روستایی در دهستان طرقبه از توابع بخش طرقبه ، شهرستان بینالود در استان خراسان رضوی ایران است. این روستا با نام محلی پرنواز شناخته میشود و در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر مشهد واقع شده است. مسیر روستا از طریق محله سیدی مشهد انتهای جاده خلج به سمت جاده مغان بعد از هفت حوض و روستای شلگرد.در داخل روستا حدود 100 نوع سنگ نگاره 10000 ساله وجود دارد و علاوه برآن وجود درخت چنار کهن که همه اینها نشان از قدمت روستا را دارد که چشم و ذهن هر بیننده رو با دیدن آنها به فکر فرو میبرد. نماینده و دهیار روستا آقای مجتبی شکوری میباشد

جمعیت[ویرایش]

جمعیت این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ 34 نفر (18 مرد و 16 زن) در قالب یازده خانوار بوده ‌است.[۱][۲] ولی با گذشت زمان و آبادتر شدن روستا در حال حاضر (زمستان ۱۳۹۹) بیشتر از ۳۵ خانوار در این روستا سکونت دارند.

محصولات[ویرایش]

محصولات کشاورزی این روستا به صورت باغی و زراعی به دست می آیند. از محصولات باغی برناباد میتوان گیلاس فرنگی، آلبالو، گردو، انواع سیب، انواع آلو، زردآلو و هلو و ... را نام برد، همچنین محصولات زراعی که در این روستا کشت می شود شامل: گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، چغندر، آفتاب گردان، خیار و شلغم می باشد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «درگاه ملی آمار > سرشماری عمومی نفوس و مسکن > نتایج سرشماری > جمعیت به تفکیک تقسیمات کشوری سال 1395». www.amar.org.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۱-۰۸.
  2. مرکز آمار ایران. (1398). نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵: جمعیت به تفکیک تقسیمات کشوری (تا سطح آبادی) (استان خراسان رضوی). تهران. https://khrazavi.mporg.ir/FileSystem/View/File.aspx?FileId=79d61203-252b-4742-ab4f-d1e28a4ef177&Mode=Preview[پیوند مرده]