او را خرد کن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«او را خرد کن»
تک‌آهنگ بلوندی
از آلبوم بلوندی
بی-ساید«»
تاریخ پخشنوامبر ۱۹۷۷
تاریخ ضبط۱۹۷۶
ژانر
زمان۳:۲۳
ناشرChrysalis (بریتانیا)
ترانه‌نویس(ها)دبی هری، کریس استین
تهیه‌کننده(ها)Richard Gottehrer
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های بلوندی
«بشخصه»
(۱۹۷۶)
«او را خرد کن»
(۱۹۷۷)
«دنیس»
(۱۹۷۸)
نمونهٔ صوتی

«او را خرد کن» (به انگلیسی: Rip Her to Shreds)، ترانه‌ای از گروه موسیقی موج نو آمریکایی بلاندی است که در آلبوم هم‌نام گروه، بلاندی (۱۹۷۶) قرار گرفت. در ۱۹۷۷ اولین تک‌آهنگی از بلاندی بود که به وسیلهٔ کریسلیس رکوردز در بریتانیا منتشر می‌شد؛ اگرچه به جدول‌های موسیقی راه نیافت. بی-سایدهای این تک‌آهنگ، «بشخصه» و «اکس-افندر» بودند؛ که هر دو مورد پیش از این به عنوان تک‌آهنگ‌های ای-ساید پخش شده بودند و هر دو نیز در حد متوسط موفق بودند. به عنوان یک حقهٔ تبلیغاتی، این ترانه به عنوان یک تک‌آهنگ ۱۲ اینچی با قیمت ۹۹ پوند نیز پخش شد.

در استرالیا، ترانهٔ «بشخصه» به اشتباه به جای ترانهٔ «او را خرد کن» در برنامهٔ موسیقی ملی کاونت‌داون پخش شد و مورد پسند بینندگان قرار گرفت. کریسلیس، این آهنگ را به عنوان یک تک‌آهنگ در استرالیا پخش کرد و به سرعت به رتبهٔ دو در استرالیا دست یافت؛ که در نتیجهٔ آن استرالیا به اولین کشوری تبدیل شد که بلاندی به تک‌آهنگی موفق دست می‌یافت و آلبوم نیز فروش خوبی داشت. در یک برنامهٔ مستند رادیو بی‌بی‌سی دربارهٔ بلاندی، دبی هری اظهار داشت که این ترانه در مورد آنچه هست که ستون‌های روزنامه‌ای در مورد اشخاص، با زندگی آن‌ها می‌کند.[۵] «او را خرد کن» در اولین مجموعهٔ تلفیقی «عظیم‌ترین ترانه‌های» بلاندی، بهترین بلاندی، پخش‌شده در اکتبر ۱۹۸۱، قرار گرفت.

جدول موسیقی[ویرایش]

جدول (۱۹۷۷) حد رتبه
استرالیا ۸۱

پیشینهٔ پخش[ویرایش]

UK 7", 12" (CHS 2180)‎
  1. «Rip Her to Shreds» (دبرا هری، کریس استین) – ۳:۲۲
  2. «In the Flesh» (هری، استین) – ۲:۳۳
  3. «X-Offender» (هری، ولنتاین) – ۳:۱۴

پانویس[ویرایش]

  1. Stewart Mason. "Rip Her to Shreds review on Allmusic". Allmusic. Rovi Corporation. Retrieved 16 July 2013. "One of the few Blondie songs that could truly be called punk"
  2. John Doran (12 July 2011). "Once More Unto The Bleach: Debbie Harry Interviewed". TheQuietus. Retrieved 16 July 2013. "the serrated punk of 'Rip Her To Shreds'"
  3. Sexton, Paul (16 August 2019). "City Scenes: New York Punk & CBGBs". uDiscover Music. Retrieved 18 July 2020.
  4. Pareles, Jon (25 February 1999). "POP REVIEW; No Debutante: Blondie Returns to Its Roots". نیویورک تایمز. ISSN 0362-4331. Retrieved 18 July 2020.
  5. بی‌بی‌سی ۶ میوزیک، جمعه ۳۱ مارس ۲۰۰۶، مستند شبانهٔ دربارهٔ بلاندی که پخش مجددی از یک برنامهٔ موجود مستند رادیو بی‌بی‌سی بود: «دختر یک‌شنبه: داستان بلاندی»، رادیو بی‌بی‌سی ۲، ۱۹۹۹، (در ابتدا پخش‌شده در ۱۹۹۹/۰۹/۱۸)، با اجرای تویه ویلکاکس. [۱] بایگانی‌شده در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۶ توسط Wayback Machine

منابع[ویرایش]