الکساندر پریوالوف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الکساندر پریوالوف
اطلاعات شخصی
نام کاملAleksandr Vasilyevich Privalov
ملیتاتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی
زاده۶ اوت ۱۹۳۳
مسکو
درگذشته۱۹ مهٔ ۲۰۲۱ (۸۷ سال)
پیشه[[]]
قد۱٫۸۳ m (۶ ft ۰ in)*[۱]
ورزشی
اطلاعات حرفه‌ای
ورزشورزش دوگانه
باشگاهDynamo Moscow
بازی‌های المپیک
تیم‌ها2 (۱۹۶۰، 1964)
مدال‌ها۲ (۰ طلا)
مسابقات قهرمانی جهان
تیم‌ها5 (۱۹۵۹، 1961، 1962، 1965، 1966)
مدال‌ها۲ (۰ طلا)

الکساندر پریوالوف (روسی: Александр Васильевич Привалов؛ ۶ اوت ۱۹۳۳ – ۱۹ مهٔ ۲۰۲۱) ورزشکار دوگانه اهل اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود.

وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون نشان پرچم سرخ کار شده‌است یکی از برجسته‌ترین و موفق‌ترین ورزشکاران دوران خود بود. او در رشته‌های وزنه‌برداری و والیبال فعالیت می‌کرد و توانست در هر دو رشته به دستاوردهای چشمگیری دست یابد.

پریوالوف به عنوان یک ورزشکار بسیار توانمند و با استعداد شناخته می‌شد. او در رشته وزنه‌برداری در ردهٔ وزنه‌های سبک به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شد و تعداد زیادی مدال طلا و نقره از مسابقات بین‌المللی به خود اختصاص داد. همچنین، در والیبال نیز به عنوان یک بازیکن برجسته و تاثیرگذار شناخته می‌شد و توانست با تلاش‌های فراوان به تیم ملی شوروی کمک کند.

پریوالوف به عنوان یک نمونه الگو برای ورزشکاران جوان شناخته می‌شد و تاثیر بزرگی بر رشد و پیشرفت ورزش در کشور خود داشت. او با استعداد، تلاش، و تعهد خود به ورزش، نشان داد که با تلاش و کارآفرینی می‌توان به دستاوردهای بزرگ دست یافت.


منابع[ویرایش]

  1. "Aleksandr Privalov". Sports-Reference.com. Sports Reference. Retrieved 6 August 2015. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ آوریل ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۶ اكتبر ۲۰۲۱. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)