استاربوی (ترانه)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«استاربوی»
تک‌آهنگ د ویکند با حضور دفت پانک
از آلبوم استاربوی
تاریخ پخش۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-09-۲۱)
تاریخ ضبط۲۰۱۶
استودیو
ژانر
زمان۳:۵۰
ناشر
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های د ویکند
«عشق وحشی»
(۲۰۱۶)
«استاربوی»
(۲۰۱۶)
«احساس می‌کنم داره میاد»
(۲۰۱۶)
گاه‌نگاری دفت پانک
«زندگی را به موسیقی برگردان»
(۲۰۱۴)
«استاربوی»
(۲۰۱۶)
«احساس می‌کنم داره میاد»
(۲۰۱۶)
موزیک ویدئو
"Starboy" در یوتیوب

«استاربوی» (انگلیسی: Starboy) ترانه‌ای است که خوانندهٔ کانادایی د ویکند برای سومین آلبوم استودیویی خود با همین نام ضبط کرده‌است. این ترانه با حضور گروه دونفره الکترونیک فرانسوی دفت پانک است. این ترانه به عنوان اولین تک‌آهنگ آلبوم در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶ توسط ایکس‌او و ریپابلیک رکوردز منتشر شد.[۲][۳] این یک ترانه آراندبی و الکتروپاپ است و اشعار آن حاوی مضامین زیاده‌روی یک سلبریتی در زندگی‌اش است.

«استاربوی» در کشورهای مختلفی مانند کانادا، فرانسه، هلند، نیوزیلند و سوئد و همچنین بیلبورد هات ۱۰۰ ایالات متحده در جایگاه برتر جدول قرار گرفت و در ایالات متحده به سومین رتبهٔ برتر ویکند و اولین و تنها رتبهٔ برتر دفت پانک تبدیل شد. کارگردانی موزیک ویدیو این ترانه بر عهده گرانت سینگر، همکار مکرر د ویکند بود، که موزیک ویدیوهای قبلی ویکند را برای «صورتم را نمی‌توانم حس کنم» و «تپه‌ها» را کارگردانی کرده بود. در موزیک ویدیو، د ویکند را نشان می‌دهد که در تلاش است تا شواهد مربوط به شخص پیشین خود — از جمله جوایز شخصی خود از آلبوم گذشته خود زیبایی پشت دیوانگی — را از بین ببرد. این ویدئو به عنوان تلاش د ویکند برای قتل شخصیت پیشین خودش توصیف شده‌است.

منابع[ویرایش]

  1. McCormick, Luke (September 6, 2016). "The Weeknd Reveals Some Details About His New Album In VMAN Cover Story". The Fader. Retrieved September 28, 2016.
  2. Robinson, Will (September 21, 2016). "The Weeknd, Daft Punk release Starboy single". Entertainment Weekly. Retrieved June 13, 2017.
  3. Iyengar, Rishi (September 21, 2016). "Listen to the Weeknd's New Single 'Starboy' With Daft Punk". Time. Retrieved June 13, 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]