یواشش کن (ترانه سلنا گومز)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از آهسته (سلنا گومز))
«یواشش کن»
تک‌آهنگ سلنا گومز
از آلبوم رقص ستاره‌ها
بی-ساید
  • «معشوق درون من»
  • «اون‌جوری دوسش دارم»
تاریخ پخش۱۳ آگوست ۲۰۱۳
فرمت
تاریخ ضبط۲۰۱۳
ژانر
زمان۳:۳۰
ناشرهالیوود رکوردز
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)
  • کاتاراکتس
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های سلنا گومز
«بیا بگیرش»
(۲۰۱۳)
«یواشش کن»
(۲۰۱۳)
«دل اونی رو که بخواد می‌خوادش»
(۲۰۱۴)
موزیک ویدئو
"Slow Down" در یوتیوب

«یواشش کن» (به انگلیسی: Slow Down) تک‌آهنگی از خواننده آمریکایی، سلنا گومز از اولین آلبوم استودیویی او رقص ستاره‌ها (۲۰۱۳) است. هالیوود رکوردز این ترانه را به عنوان دومین تک‌آهنگ آلبوم در ۱۳ آگوست ۲۰۱۳ به رادیو معاصر ارسال کرد. «یواشش کن» شامل عناصر ئی‌دی‌ام است. از نظر متن، ترانه درباره زندگی در یک لحظه جادویی در زمین رقص است.

منتقدان موسیقی از این ترانه استقبال کردند و جذابیت و تولید آن را تحسین کردند. از نظر تجاری، «یواشش کن» در فنلاند به رتبۀ ۲ و در جمهوری چک، روسیه و کره جنوبی در بین ۲۰ رتبۀ برتر قرار گرفت. در ایالات متحده، این ترانه در جایگاه ۲۷ بیلبورد هات ۱۰۰ و جایگاه نخست جدول هات دنس کلاب بیلبورد قرار گرفت. در ۴۰ آهنگ برتر جریان اصلی به رتبۀ ۷ رسید. «یواشش کن» به دلیل فروش بیش از ۱ میلیون واحد در ایالات متحده، توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا، گواهینامه پلاتین دریافت کرد.

موزیک ویدئو «یواشش کن» توسط فیلیپ اندرمن در پاریس، فرانسه کارگردانی شده‌است. این موزیک ویدئو گومز را در حال آواز خواندن در ماشین و باشگاه شبانه و قدم زدن در خیابان‌های شهر نشان می‌دهد. گومز «یواشش کن» را در چندین برنامه زنده مانند صبح بخیر آمریکا، برنامه آخر وقت با دیوید لترمن و نمایش گفتگومحور امشب با جی لنو اجرا کرده‌است.

جوایز[ویرایش]

سال جایزه دسته‌بندی نتیجه
۲۰۱۳ جوایز پاپ‌کراش بهترین آهنگ تابستانی نامزدشده
جوایز موسیقی ملل بهترین آهنگ نامزدشده
بهترین موزیک ویدئو نامزدشده

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «یواشش کن». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.