جابر روزبهانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جابر روزبهانی
باشگاه بسکتبال فولادماهان سپاهان اصفهان
پستسنتر
اطلاعات شخصی
زاده۱۰ مهٔ ۱۹۸۶ ‏(۳۷ سال)
اصفهان، ایران
ملیتایرانی
قد۷ فوت ۴ اینچ (۲٫۲۴ متر)
وزن۲۵۲ پوند (۱۱۴ کیلوگرم)
اطلاعات پیشه
پیشه بازیکنی۲۰۰۲–۲۰۱۵
تاریخچه فعالیت
۲۰۰۲–۲۰۱۰باشگاه بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان
?باشگاه بسکتبال صباباتری
۲۰۱۰–۲۰۱۱باشگاه بسکتبال مهرام
۲۰۱۱–باشگاه بسکتبال فولادماهان سپاهان اصفهان

جابر روزبهانی (زاده ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ در اصفهان) یک بازیکن بسکتبال حرفه‌ای ایرانی است که به سبب قد بلند ۲.۲۴ متری و وزن ۱۳۱ کیلوگرمی‌اش، پست سنتر را در بسکتبال دارد. وی از سن ۱۴ سالگی بسکتبال بازی کرد.

جابر روزبهانی برای تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، صباباتری، مهرام تهران ، فولادماهان اصفهان و نفت آبادان بازی کرده‌است. او همچنین مدتی هم برای تمرین با بازیکنان اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا در شهر ریچموند کالیفرنیا اقامت داشته‌است.

او در سال ۲۰۰۳ وارد تیم ملی امید بسکتبال ایران شد و در جام جهانی فیبا زیر ۱۹ سال در سالونیک یونان شرکت کرد. او همچنین به مدت ۴ سال در تیم ملی بسکتبال ایران به عنوان بازیکن بالا رتبه بوده‌است و با این تیم به جام بسکتبال ۲۰۰۳ چین رفت.

جابر روزبهانی، خارج از ایران او بخاطر تلاش‌هایش برای ورود به اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا در ان‌بی‌ای درفت ۲۰۰۴ مشهور است.

وی پس بخاطر مصدومیت های فراوان از ناحیه کمر و زانو در سال ۲۰۱۵ کفش هایش را آویخت و برای همیشه از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد.

زندگی شخصی[ویرایش]

اصالتاً اهل منطقه فریدن است.[۱][۲]

منابع[ویرایش]

  1. «پایگاه تحلیلی خبری فریدن، اسفنانی و بلند قدترین بسکتبالیست ایران/عکس». بایگانی‌شده از اصلی در ۷ سپتامبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹.
  2. اسفنانی و بلند قدترین بسکتبالیست ایران/عکس[پیوند مرده]