یوشی‌توشی آبه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یوشی‌توشی آبه
安倍 吉俊
آبه در می ۲۰۰۷
نام بومی安倍 吉俊
زادهٔ۳ اوت ۱۹۷۱ (۵۲ سال)
مگورو-کو، توکیو، ژاپن
محل تحصیلدانشگاه هنر توکیو (کارشناسی ارشد هنرهای زیبا)
پیشهمانگاکا، تصویرگر، فیلمنامه‌نویس، طراح شخصیت
سال‌های فعالیت۱۹۹۴ تاکنون
وبگاه

یوشی‌توشی آبه (انگلیسی: Yoshitoshi ABe، زادهٔ ۳ اوت ۱۹۷۱) گرافیست ژاپنی است که عمدتاً در حوزۀ انیمه و مانگا کار می‌کند. او ابتدا با همکاری در ساخت انیمۀ آوانگارد تجربیات سریالی لین به شهرت رسید. آبه همچنین مسئولیت طراحی مفهومی و طراحی شخصیت سریال NieA_7 را بر عهده داشته و خالق دوجینشی هایبانه رنمی[۱] است که از آن یک انیمه نیز اقتباس شده‌است.

آبه همکار و دوست چیاکی جی. کوناکا است که با وی در ساخت تجربیات سریالی لین و تکنولایز همکاری داشته است. او معمولاً از شکل روماجی نام خود به جای کانجی استفاده می‌کند، با حرف بزرگ «B» در «ABe» به‌عنوان یادآوری از آثار اولیه‌اش، که در آنها از نام مستعار «AB» استفاده می‌کرده است.

یوشی‌توشی آبه برای اولین بار در نوجوانی کار خود را در توکیو آغاز کرد و به عنوان یک هنرمند گرافیتی شناخته شد؛ اگرچه بخاطر آن به طور منظم با مشکلات قانونی مواجه می‌شد. گفته می‌شود که مفاهیم به کار رفته در تمام آثار بعدی او از این دوران تأثیر پذیرفته و باعث ایجاد زمینه‌ای تاریک در طراحی شخصیت‌هایش شده‌است.

از او به عنوان مانگاکایی با دانش فنی مناسب یاد می‌شود؛[۲] برای مثال او می‌تواند یک طرح را با صرفاً انگشت خود و یک برنامه در آی‌پد رسم کند.[۳] آبه با دور زدن ناشران چاپ سنتی و با پشتیبانی از نشر دیجیتال، هایبانه رنمی، پوچیاما در داروخانه[۴] در سال ۲۰۰۸ برای آیفون و آی‌پاد تاچ، و من یک فضایی هستم، یک سوال دارم[۵] را در سال ۲۰۱۰ برای کیندل منتشر کرد.[۲][۶]

زندگی شخصی[ویرایش]

آبه در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ با ساساکی یوکاری، هنرمند و دستیار مانگای او از سال ۲۰۱۰، ازدواج کرد[۷]. دختر آنها در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۲ به دنیا آمد.[۸]

پانویس[ویرایش]

  1. Haibane Renmei
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Thompson, Jason (May 18, 2010). "Manga 2.0: Yoshitoshi ABe's Digital Dojinshi". Comics Journal. Archived from the original on 10 June 2015. Retrieved August 10, 2019.
  3. Hodgkins, Crystalyn (April 15, 2010). "Lain's Yoshitoshi ABe Demos iPad Finger-Painting App (Updated)". Anime News Network (April 16, 2010 ed.). Retrieved August 10, 2019.
  4. Pochiyama at the Pharmacy
  5. I am an alien. I have a question
  6. Hodgkins, Crystalyn (March 11, 2010). "New Yoshitoshi ABe Manga Now Available on Kindle". Anime News Network. Retrieved August 10, 2019.
  7. ABe, Yoshitoshi (November 11, 2011). "Nyūseki-shimashita". ABlog (به ژاپنی). Retrieved August 10, 2019.
  8. ABe, Yoshitoshi (October 16, 2012). "Akachan ga Umaremashita". ABlog (به ژاپنی). Retrieved August 10, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]