کلاس درس نخبگان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کلاس درس نخبگان
ようこそ実力至上主義の教室へ
(Yōkoso Jitsuryoku Shijō Shugi no Kyōshitsu e)
ژانردلهره‌آور روان‌شناختی[۱]
لایت ناول
نویسندهشوگو کینوگاسا
نگارگرشونساکو توموسه
ناشرمدیا فکتوری
ناشر انگلیسی
چاپMF Bunko J
جمعیت آماریمذکر
تاریخ انتشار۲۵ مه، ۲۰۱۵۲۵ سپتامبر، ۲۰۱۹
جلدها۱۱ + ۳ مجموعه داستان کوتاه
مانگا
نویسندهشوگو کینوگاسا
نگارگریویو ایچینو
ناشرمدیا فکتوری
ناشر انگلیسی
سون سیز انترتیمنت
مجلهٔماهنامه کامیک الایو
جمعیت آماریسینن
تاریخ انتشار۲۷ ژانویه، ۲۰۱۶ – اکنون
جلدها۱۲
مجموعه تلویزیونی انیمه
کارگردان
  • سیجی کیشی
  • هیرویوکی هاشیموتو
  • یوشیهیتو نیشوجی (#۱۳–)
تهیه‌کننده
  • شو تاناکا
  • ماساهیتو ایکه‌موتو
  • آشیتاته هاروتاکا
  • آیا آیزوکا
  • هیدئو ایتو
  • میکو تسوروتا
  • یوتا کاشیوابارا
  • میتسوهیرو اوگاتا
نویسنده
  • آئویی آکاشیرو (#۱–۱۲)
  • هایاتو کازانو (#۱۳–)
موسیقی
  • ریو تاکاهاشی (#۱–۱۲)
  • ماسارو یوکویاما (#۱۳–)
  • کانا هاشیگوچی (#۱۳–)
استودیوLerche
شبکهای‌تی-ایکس، توکیو ام‌ایکس، تی‌وی آئیچی، کی‌بی‌اس، سان تی‌وی، تی‌وی‌کیو، بی‌اس ۱۱
شبکه انگلیسی
پخش اصلی ۱۲ ژوئیه، ۲۰۱۷ – اکنون
تحت لایسنسکرانچی‌رول
میوز کامونیکیشن
قسمت‌ها۲۴
لایت ناول
کلاس درس نخبگان: سال ۲
نویسندهشوگو کینوگاسا
نگارگرشونساکو توموسه
ناشرمدیا فکتوری
ناشر انگلیسی
سون سیز انترتیمنت
چاپMF Bunko J
جمعیت آماریمذکر
تاریخ انتشار۲۴ ژانویه، ۲۰۲۰ – اکنون
جلدها۷ + ۱ مجموعه داستان کوتاه
مانگا
کلاس درس نخبگان: سال ۲
نویسندهشوگو کینوگاسا
نگارگرشیئا ساسانه
ناشرمدیا فکتوری
مجلهٔماهنامه کامیک الایو
جمعیت آماریسینن
تاریخ انتشار۲۵ دسامبر، ۲۰۲۱ – اکنون
جلدها۱
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا
کلاس درس نخبگان animesinin loqosu

کلاس درس نخبگان (ژاپنی: ようこそ実力至上主義の教室へ هپبورن: Yōkoso Jitsuryoku Shijō Shugi no Kyōshitsu e؟) یک سری لایت ناول ژاپنی است که توسط شوگو کینوگاسا نوشته شده و به‌وسیلهٔ شونساکو توموسه تصویر شده‌است که از می ۲۰۱۵ تا سپتامبر ۲۰۱۹ تحت عنوان MF Bunko J از مدیا فکتوری منتشر شده‌است. مجموعه رمان سبک دنباله‌ای به نام «کلاس درس نخبگان: سال ۲» در ژانویه ۲۰۲۰ شروع به انتشار کرد. اقتباس مانگایی توسط یویو ایچینو در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۶ پخش سریال‌های خود را در کمیک ماهانه مدیا فکتوری آغاز کرد. یک اقتباس مانگا از سریال رمان لایت دنباله‌ای که توسط شیئا ساسانه به تصویر کشیده شده بود، در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ در همان مجله پخش شد. یک اقتباس از مجموعه تلویزیونی انیمه توسط Lerche با فصل اول در سال ۲۰۱۷ پخش شد. فصل دوم در ژوئیه ۲۰۲۲ و یک سومین فیلم در سال ۲۰۲۳ نمایش داده می‌شود.

داستان[ویرایش]

در آینده‌ای دور، دولت ژاپن مدرسه پرورش پیشرفته متروپولیتن توکیو را تأسیس کرده‌است که به آموزش و پرورش نسلی از افرادی که در آینده از کشور حمایت خواهند کرد اختصاص داده شده‌است. به دانش آموزان درجه بالایی از آزادی داده می‌شود تا از نزدیک زندگی واقعی را تقلید کنند.

داستان از دیدگاه Kiyotaka Ayanokōji پیروی می‌کند، پسری آرام و بی ادعا، که در دوست یابی خوب نیست و ترجیح می‌دهد فاصله خود را حفظ کند، اما دارای هوش بی نظیری است. او دانش‌آموز کلاس D است، جایی که مدرسه دانش آموزان پایین‌تر خود را رها می‌کند. پس از ملاقات سوزون هوریکیتا و کیکیو کوشیدا، دو دانش‌آموز دیگر در کلاسش، اوضاع شروع به تغییر می‌کند و او شروع به درگیر شدن در بسیاری از امور می‌کند و فکرش دربارهٔ زندگی عادی دبیرستانی ایده‌آل شروع به پراکنده شدن می‌کند.

رسانه‌ها[ویرایش]

رمان‌های سبک[ویرایش]

کلاس درس نخبگان[ویرایش]

این مجموعه توسط شوگو کینوگاسا با تصاویری از شونساکو توموسه با مجموع یازده جلد و سه جلد کوتاه از ۲۵ می ۲۰۱۵ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ با چاپ MF Bunko J از مدیا فکتوری منتشر شده‌است. سون سیز انترتیمنت مجوز این سریال را صادر کرده‌است.[۳] در ۱۷ فوریه ۲۰۲۱، Seven Seas اعلام کرد که نسخه جدیدی از جلد هفت را به دلیل تصمیمات محلی سازی در نسخه اصلی و حذف چندین پاراگراف منتشر کرده‌است.[۴]

کلاس درس نخبگان: سال دوم[ویرایش]

یک سری رمان سبک دنباله‌ای به نام «کلاس درس نخبگان: سال ۲» توسط شوگو کینوگاسا با تصاویری از شونساکو توموسه نوشته شده‌است و از ژانویه ۲۰۲۰ تحت عنوان MF Bunko J مدیا فکتوری منتشر شده‌است.[۵] تا فوریه ۲۰۲۲، ۷ جلد و یک جلد کوتاه منتشر شده‌است. سون سیز انترتیمنت همچنین مجوز رمان سبک دنباله‌ای کلاس درس نخبگان: سال ۲ را صادر کرده‌است و ابتدا آن را به صورت دیجیتالی با انتشار فیزیکی در ماه مه ۲۰۲۲ منتشر کرد[۶]

منابع[ویرایش]

  1. "Social Experiments and Psychological Thrills in Classroom of the Elite". Crunchyroll News. July 27, 2017. Retrieved June 29, 2019.
  2. "Animax Asia Premieres Classroom of the Elite Anime on November 20". Anime News Network. October 24, 2017. Retrieved November 20, 2017.
  3. Hodgkins, Crystalyn (July 8, 2018). "Seven Seas Adds Railgun, Kobayashi's Dragon Maid, Orphen Spinoff Manga; 3 Light Novel Series". Anime News Network. Retrieved July 8, 2018.
  4. "Seven Seas Issues Statement Regarding Mushoku Tensei, Classroom of the Elite Light Novel Localization Changes". Anime News Network. February 17, 2021. Retrieved February 17, 2021.
  5. "MF文庫J『ようこそ実力至上主義の教室へ 2年生編』". youkosozitsuryoku-2nd.com (به ژاپنی). Retrieved June 27, 2022.
  6. "Same School, Second Year: Seven Seas Licenses CLASSROOM OF THE ELITE: YEAR 2 Light Novel Series". Seven Seas Entertainment. 22 September 2021. Retrieved 24 September 2021.