بحث کاربر:Kimia110: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Kimia110 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۷۸: خط ۷۸:
ممنون بابت راهنمایی من فکر میکردم سایت رسمی شخص منبع موثق ، عجیبه که نیست، یه سوالی که دارم اینه از صفحات داخلی ویکی پدیا میشه منبع زد؟ [[کاربر:Kimiarasaneh|Kimiarasaneh]] ([[بحث کاربر:Kimiarasaneh#top|بحث]]) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۲۱ (UTC)
ممنون بابت راهنمایی من فکر میکردم سایت رسمی شخص منبع موثق ، عجیبه که نیست، یه سوالی که دارم اینه از صفحات داخلی ویکی پدیا میشه منبع زد؟ [[کاربر:Kimiarasaneh|Kimiarasaneh]] ([[بحث کاربر:Kimiarasaneh#top|بحث]]) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۲۱ (UTC)
: خیر به عنوان منبع نمی‌توانید از مقاله‌های ویکی‌پدیا استفاده کنید. می‌توانید [[ویکی‌پدیا:خودآموز (پیوندهای ویکی‌پدیا)|پیوند]] بدهید به مقاله‌های ساخته شده. لطفاً راهنمایی‌هایی که در همین صفحه‌ٔ بحثتان قرار داده شده (لینک‌هایی که به رنگ آبی هستند را کلیلک کنید مثلا: [[وپ:منبع معتبر]]) را با دقت مطالعه نمایید. ارادتمند. [[کاربر:Gm110m|Gm110m]] ([[بحث کاربر:Gm110m|بحث]]) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۴۲ (UTC)
: خیر به عنوان منبع نمی‌توانید از مقاله‌های ویکی‌پدیا استفاده کنید. می‌توانید [[ویکی‌پدیا:خودآموز (پیوندهای ویکی‌پدیا)|پیوند]] بدهید به مقاله‌های ساخته شده. لطفاً راهنمایی‌هایی که در همین صفحه‌ٔ بحثتان قرار داده شده (لینک‌هایی که به رنگ آبی هستند را کلیلک کنید مثلا: [[وپ:منبع معتبر]]) را با دقت مطالعه نمایید. ارادتمند. [[کاربر:Gm110m|Gm110m]] ([[بحث کاربر:Gm110m|بحث]]) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۴۲ (UTC)

دوست عزیز شما جدول موسیقی متن رضا یزدانی رو تغییر دادین اینطوری اهنگساز ها جه به جا شده میشه به حالت قبل برگردونید[[کاربر:Kimiarasaneh|Kimiarasaneh]] ([[بحث کاربر:Kimiarasaneh#top|بحث]]) ‏۱ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۰۲ (UTC)

نسخهٔ ‏۱ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۰۲

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Kimia110»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید و در پایان ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله را مطالعه کنید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- ح.فاطمی«ب» ‏۲۸ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۰۲ (UTC)[پاسخ]

نام کاربری نامناسب

به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید. به نظر می‌رسد که نام کاربری شما، «Kimiarasaneh»، سیاست نام کاربری ویکی‌پدیا را برآورده نمی‌سازد و با آن ناسازگار است. اگر فکر می‌کنید که نام کاربری شما سیاست‌های ویکی‌پدیا را نقض نمی‌کند، لطفاً پیغامی در اینجا گذاشته و دلیل خود را بنویسید. همچنین شما می‌توانید در ویژه:درخواست ادغام کاربر سراسری درخواست دهید تا نام کاربریتان تغییر کند، یا اینکه یک حساب کاربری دیگر ایجاد کرده و با آن حساب به ویرایش کردن بپردازید. با سپاس از شما. Déjà Vu ‏۲۳ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۶ (UTC)[پاسخ]

روش همکاری درست و سازنده

فیلم خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، دوست عزیز. خوشحالم که در ویکی‌پدیای فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً توجه کنید که به علت عدم رعایت موارد زیر، ممکن است مطالب شما حذف شوند:

  • ابتدا روش ویرایش درست را بیاموزید، بعد ویرایش کنید (کمتر از یک ساعت زمان می‌برد!): لطفاً پیش از هرگونه ویرایش حتماً آموزش سریع، خودآموز و شیوه‌نامهٔ نگارش در ویکی‌پدیای فارسی را مطالعه کنید. در صورتی که اینترنتِ پرسرعت دارید، تماشای فیلم‌های آموزشی را نیز پیشنهاد می‌کنم.
  • کپی‌کاری ممنوع: توجه کنید که کپیِ خط‌به‌خط از مقالات علمی، کتاب‌ها، و وب‌گاه‌ها خلاف سیاست حق تکثیر ویکی‌پدیاست. به‌جای کُپی—پیست کردن مطالب، می‌توانید آن را با انشای خودتان به طور کامل بازنویسی کنید، بدون آنکه اصل موضوع تغییر کند؛ یا آن را خلاصه‌نویسی کنید و به منبع اصلی ارجاع دهید. آوردن مطلب با تغییر بسیار اندک، به طوری که نوشتهٔ جدید اثری منتج تلقی شود نیز هنوز در تضاد با قانون حق تکثیر است.
  • عنوان مقاله باید کلی و جامع باشد: به‌جای ساختِ مقاله‌ای با عنوان جزئی (تخصصی) و طولانی، می‌توانید محتوای مقالهٔ علمی موردنظرتان را در مقالات کلی‌تر قرار دهید.

به عنوان مثال: به‌جای ساخت «تخلیهٔ جزئی در ژنراتور و راه‌های افزایش دقت اندازه‌گیری سامانهٔ تحلیل‌گر PDA»، محتوای مقاله را به صورت خلاصه و در زیربخشی از مقاله‌های اصلی مانند «تخلیهٔ جزئی در ژنراتور» یا «اندازه‌گیری سامانهٔ تحلیل‌گر PDA» قرار دهید.

  • میان‌ویکی و رده به مقاله بیفزایید و مقاله را ویکی‌سازی کنید.
  • سخن آخر: در صورتی که فعالیت دانشجویی یا کلاسی انجام می‌دهید، لطفاً از استادتان خواهش کنید موارد بالا را به دیگر دانشجویان هم گوشزد کنند تا در وقت و زمان شما و ما صرفه‌جویی شود و زحمات شما با حذف مقالاتتان به هدر نرود.

در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. موفق باشید. Elchapo1344 (بحث) ‏۲۴ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۰۸ (UTC)[پاسخ]

منابع معتبر

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. لطفاً به این چند نکته توجه کنید:

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع). هرآنچه در ویکی‌پدیا می‌آید، باید توسط منابع معتبر قابل تأیید باشد. برای تمام نقلِ‌قول‌ها و هر محتوای به‌چالش‌کشیده‌شده یا مستعد به چالش کشیده‌شدن، لازم است که منبع در خود مقاله ذکر شود (ویکی‌پدیا:تأییدپذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر).
  2. مقالات نباید شامل هر گونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای باشند که در کنار هم، دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند (ویکی‌پدیا:ترکیب).
  3. هر وبگاهی به‌عنوان منبع معتبر قابل استناد نیست. لطفاً برای اطلاعات بیشتر وپ:پیوند نه را مطالعه کنید.
اگر هر گونه سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید با توجه به موضوع آن در قهوه‌خانه‌ها یا تابلو اعلانات منابع معتبر بپرسید. من نیز از طریق صفحه بحثم پاسخگوی شما خواهم بود. ارادتمند،

Gm110m (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۲۸ (UTC)[پاسخ]

هشدار نقض ۳ برگردان

به نظر می‌آید شما اخیراً در یک جنگ ویرایشی درگیر بوده‌اید و مقررات را در ویرایش‌های اخیرتان زیر پا گذاشته‌اید. به یاد داشته باشید قاعدهٔ سه برگردان ویرایشگران را از انجام بیش از ۳ برگردان در یک بازهٔ زمانی ۲۴ ساعته منع می‌کند. در ضمن آگاه باشید کاربرانی که در مقالات فراوانی با کاربران دیگر دچار درگیری می‌شوند، ممکن است به خاطر جنگ ویرایشی از مشارکت منع بشوند، گرچه از لحاظ فنی قاعدهٔ سه برگردان را نقض نکرده باشند. در صورت ادامه دادن این روند، ممکن است به طور کامل از ویرایش در ویکی‌پدیا محروم شوید. لطفاً سعی کنید ویرایش‌ها را پشت سر هم برگردان نکنید و به جای آن بحث را به صفحهٔ بحث و مباحثهٔ کلامی در جهت کسب اجماع میان ویرایشگران سوق دهید. در صورت لزوم هم می‌توانید حل اختلاف را پیگیری کنید. Gm110m (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۴۰ (UTC)[پاسخ]

لطفاً توجه کنید

درود، درمورد ویرایش‌هایتان در مقالهٔ رضا یزدانی بالاتر راهنمایی برایتان ارسال شده است. لطفاً از اضافه کردن مطالب فاقد منبع به مقاله خودداری نمایید و وارد وپ:جنگ ویرایشی نشوید. ارادتمند. Gm110m (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۵۲ (UTC)[پاسخ]

حذف کارنامه هنری رضا یزدانی

با سلام کارنامه هنری رضا یزدانی برگرفته از سایت رسمی ایشان با ذکر منبع میباشد علت پاک شدن آن چیست؟ من ابتدای کارنامه لینک سایت رسمی ایشان رو اضافه کردم اگه کار دیگری باید انجام شود لطفا توضیح دهیدKimiarasaneh (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۳۶ (UTC)Kimiarasaneh (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۴۵ (UTC)[پاسخ]

سلام. وبسایت شخصی افراد به عنوان منبع کفایت نمی‌کند. بخش کارنامه در مقالهٔ‌ مذکور٬ کپی کاملی از بخش کارنامه در وبسایت شخصی فرد است و مشمول وپ:حت. به جای کپی کردن می‌توانید بازنویسی کنید و برای هر مورد به صورت مجزا از منابع معتبر و مستقل استفاده نمایید. همچنین «آپارات» نمی‌تواند به عنوان تنها منبع استفاده شود. لطفاً مجدداً بخش کارنامه را (به شکل قبلی) برنگردانید که موجب محدودیت ویرایشی برای شما نگردد. ارادتمند. Gm110m (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۰ (UTC)[پاسخ]

ممنون بابت راهنمایی من فکر میکردم سایت رسمی شخص منبع موثق ، عجیبه که نیست، یه سوالی که دارم اینه از صفحات داخلی ویکی پدیا میشه منبع زد؟ Kimiarasaneh (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۲۱ (UTC)[پاسخ]

خیر به عنوان منبع نمی‌توانید از مقاله‌های ویکی‌پدیا استفاده کنید. می‌توانید پیوند بدهید به مقاله‌های ساخته شده. لطفاً راهنمایی‌هایی که در همین صفحه‌ٔ بحثتان قرار داده شده (لینک‌هایی که به رنگ آبی هستند را کلیلک کنید مثلا: وپ:منبع معتبر) را با دقت مطالعه نمایید. ارادتمند. Gm110m (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۴۲ (UTC)[پاسخ]

دوست عزیز شما جدول موسیقی متن رضا یزدانی رو تغییر دادین اینطوری اهنگساز ها جه به جا شده میشه به حالت قبل برگردونیدKimiarasaneh (بحث) ‏۱ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۰۲ (UTC)[پاسخ]