فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ایران: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
Hosein shahsevan (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۹: خط ۹:
* هیئت‌های استانی<ref> http://www.mafiri.ir/about/corps?lang=fa</ref>
* هیئت‌های استانی<ref> http://www.mafiri.ir/about/corps?lang=fa</ref>


==تندیس فدراسیون==
به سفارش فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران تندیس این فدراسیون توسط شرکت نشان سازان طراحی و ساخته شده است .
جنس این تندیس از کریستال بوده و جلوه بصری زیبایی دارد .<ref> https://neshansazan.ir/project/%D8%AA%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B3-%D9%81%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D9%88%D8%A8%DB%8C%D9%84/</ref>
== منابع ==
== منابع ==
{{پانویس}}
{{پانویس}}

نسخهٔ ‏۱۷ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۴۱

فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران یک سازمان مردم‌نهاد در ایران است که امور مربوط به مسابقات اتومبیلرانی در ایران را اداره می‌کند.

تاریخچه

برگزاری مسابقات اتومبیلرانی در ایران به اوایل ۱۳۳۰ هجری شمسی بر می‌گردد. بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و پس از ۱۰ سال وقفه در امر برگزاری مسابقات اتومبیلرانی در ایران فدراسیون اتومبیلرانی در سال ۱۳۶۹ در کنار فدراسیون موتورسواری تشکیل گردید و از آن سال به بعد به نام فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به فعالیت پرداخت. در سال ۱۳۷۳ نیز بعد از تلاشهای مستمر مسئولان فدراسیون پیست اتومبیل‌رانی مخصوصی در مجموعه ورزشی آزادی احداث گردید و از سال ۱۳۷۴ نیز این فدراسیون بطور رسمی به عضویت فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) درآمد. در حال حاضر مسابقات اتومبیل‌رانی در چهار رشته: سرعت (ریس) رالی، مارپیچ (اسلالوم)، تپه نوردی (هیل کلایم) و امدادی در ایران برگزار می‌شود.

ساختار سازمانی

  • هیئت رئیسه فدراسیون[۱]
  • کمیته‌های ستادی[۲]
  • هیئت‌های استانی[۳]

تندیس فدراسیون

به سفارش فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران تندیس این فدراسیون توسط شرکت نشان سازان طراحی و ساخته شده است . جنس این تندیس از کریستال بوده و جلوه بصری زیبایی دارد .[۴]

منابع

پیوند به بیرون