مردی در آتش (فیلم ۲۰۰۴): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
Hamid Hassani (بحث | مشارکت‌ها)
←‏خلاصهٔ داستان: ویرایش و ویکی‌سازی
خط ۳۷: خط ۳۷:
فیلم در حدود ۷۸ میلیون دلار در آمریکا و حدود ۵۲٫۳ میلیون دلار در سایر کشورها فروش داشت که در مجموع به فروشی بالغ بر ۱۳۰٬۲۹۳٬۷۱۴ دلار دست یافت.
فیلم در حدود ۷۸ میلیون دلار در آمریکا و حدود ۵۲٫۳ میلیون دلار در سایر کشورها فروش داشت که در مجموع به فروشی بالغ بر ۱۳۰٬۲۹۳٬۷۱۴ دلار دست یافت.


== خلاصه داستان ==
== خلاصهٔ داستان ==
{{خطر لوث شدن}}
{{خطر لوث شدن}}
جان کریسی ( دنزل واشنگتن) مامور سابق سیا که به الکل معتاد شده برای دیدن دوستش پول ( کریستوفر والکن ) به مکزیک میرود و پول به او پیشنهاد محافظت از یک بچه 9 ساله را میدهد , «ساموئل راموس» کارخانه دار (آنتونی) و همسر امریکایی اش، «لیزا» (میچل)، او را استخدام می کنند تا از دخترشان، «پتیا» (داکوتا فانینگ) مراقبت کند.
جان کریسی (دنزل واشنگتن)، مأمور سابق [[سیا]]، که به الکل [[اعتیاد به الکل|معتاد]] شده، برای دیدن دوستش پل (کریستوفر واکن) به [[مکزیک]] می‌رود و پل به او پیشنهاد محافظت از یک دختربچهٔ ۹ساله را می‌دهد. «ساموئل راموس» کارخانه‌دار (آنتونی) و همسر آمریکایی‌اش، لیزا (میچل)، او را استخدام می‌کنند تا از دخترشان، «پتیا» (داکوتا فانینگ) مراقبت کند.{{سخ}}
کریسی که امید به زندگی را از دست داده دست به خود کشی مزند ولی تفنگ شلیک نمی‌کند ! کریسی پس از گذشت کمی مدت و آشنایی با پتیا امید به زندگی را بدست می آورد اما پتیا ربوده میشود ...
کریسی، که امید به زندگی را از دست داده، دست به خودکشی می‌زند، ولی تفنگ شلیک نمی‌کند! کریسی پس از گذشتِ مدتی و آشنایی با پتیا امید به زندگی را به‌دست می‌آورَد، اما پتیا ربوده می‌شود...
{{پایان خطر لوث شدن}}
{{پایان خطر لوث شدن}}



نسخهٔ ‏۶ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۰۷

مردی در آتش
کارگردانتونی اسکات
تهیه‌کنندهلوکاس فاستر
آرنون میلچان
نویسندهبرایان هلگلند
بازیگراندنزل واشنگتن
داکوتا فانینگ
کریستوفر واکن
جیانکارلو جیانینی
رادا میشل
ریچل تیکوتین
موسیقیلیزا جرارد
هری گریگسون-ویلیامز
فیلم‌بردارپاول کامرون
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهفاکس قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
۲۳ آوریل ۲۰۰۴
مدت زمان
۱۴۶ دقیقه
کشور ایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۷۰ میلیون دلار
فروش گیشه۱۳۰ میلیون دلار

مردی در آتش (به انگلیسی: Man on Fire) نام یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴ می‌باشد که کارگردانی آن را تونی اسکات بر عهده داشته است.فیلمبرداری فیلم در مکزیکوسیتی انجام شده است. نام فیلم برگرفته از رمانی با همین نام بوده است که توسط فیلیپ نیکلسون (به انگلیسی: Philip Nicholson) و در دهه ۸۰ میلادی نوشته شده است. در سال ۱۹۸۷ فیلمی برگرفته از این رمان و با همین نام در کشور فرانسه تولید شد.

آپوروا لاخیا، کارگردان هندی، در سال ۲۰۰۵ فیلم یک اجنبی را با الهام گرفتن از این فیلم ساخت.

فیلم در حدود ۷۸ میلیون دلار در آمریکا و حدود ۵۲٫۳ میلیون دلار در سایر کشورها فروش داشت که در مجموع به فروشی بالغ بر ۱۳۰٬۲۹۳٬۷۱۴ دلار دست یافت.

خلاصهٔ داستان

الگو:خطر لوث شدن جان کریسی (دنزل واشنگتن)، مأمور سابق سیا، که به الکل معتاد شده، برای دیدن دوستش پل (کریستوفر واکن) به مکزیک می‌رود و پل به او پیشنهاد محافظت از یک دختربچهٔ ۹ساله را می‌دهد. «ساموئل راموس» کارخانه‌دار (آنتونی) و همسر آمریکایی‌اش، لیزا (میچل)، او را استخدام می‌کنند تا از دخترشان، «پتیا» (داکوتا فانینگ) مراقبت کند.
کریسی، که امید به زندگی را از دست داده، دست به خودکشی می‌زند، ولی تفنگ شلیک نمی‌کند! کریسی پس از گذشتِ مدتی و آشنایی با پتیا امید به زندگی را به‌دست می‌آورَد، اما پتیا ربوده می‌شود... الگو:پایان خطر لوث شدن

منابع

پیوند به بیرون