نیکولا لگروتالی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نیکولا لگروتالی

شناسنامه
نام کامل نیکولا لگروتالی
زادروز ۲۰ اکتبر ۱۹۷۶
زادگاه جیویا دل کوله، ایتالیا
قد ۱۸۵ سانتی متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی کاتانیا
شمارهٔ پیراهن ۶
پُست مدافع
باشگاه‌های جوانان
باری
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۴-۱۹۹۸
۱۹۹۶-۱۹۹۷
۱۹۹۷–۱۹۹۸
۱۹۹۸-۲۰۰۳
۲۰۰۰
۲۰۰۰-۲۰۰۱
۲۰۰۳-۲۰۱۱
۲۰۰۵
۲۰۰۵-۲۰۰۶
۲۰۱۱
۲۰۱۱-
باری
←پیستویسه (قرضی)
← پراتو (قرضی)
کیه وو
رجینا (قرضی)
مودنا (قرضی)
یوونتوس
بولونیا (قرضی)
سینا (قرضی)
آث میلان
کاتانیا
۱۷ (۰)
۳۱ (۳)
۲۶ (۰)
۶۶ (۶)
۴ (۱)
۳۲ (۱)
۱۱۱ (۷)
۹(۰)
۲۸ (۰)
۱(۰)
۳۱ (۵)
تیم ملی
۲۰۰۲-۲۰۰۹ ایتالیا ۱۶ (۱)

نیکولا لگروتالی (به ایتالیایی: Nicola Legrottaglie) (متولد اکتبر ۱۹۷۶) بازیکن فوتبال ایتالیایی و بازیکن تیم کاتانیا در سری آ ایتالیا است. وی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ ٬ ۱۶ بازی و ۱ گل ملی در کارنامه دارد.[۱]

زندگی‌نامه[ویرایش]

مادرش لوچیا خانه دار و پدرش پیترو حقوق بگیر بود، یک خواهر به نام چلستا دارد و علاقه خاص به دو فرزند خواهرش به نام‌های والنسا و ائورورا دارد.

به گوش دادن موسیقی مانند اکثر بازیکنان یووه شدیداً علاقه دارد و اکثر وقت خود را مشغول گوش دادن موسیقی است. میکله بولتون و گابریله از هنرمندان دوست داشتنی او به‌شمار می‌روند. تماشای تلویزیون و خواندن و مطالعه از دیگر فعالیت‌های اوست. فیلم مورد علاقه او(عشق آمد) است. آل پاچینو هنرپیشه دوست داشتنی نیکولا به حساب می‌اید. شادی زندگی و عشق در نزدیکی آینده از کتاب‌هایی است که خواندنش را ترجیح می‌دهد.

یک بشقاب پاستا را همیشه ترجیح می‌دهد، به ویژه که در کنار این پاستا ادویه و گوشت نیز باشد. در پوشیدن لباس بسیار حساس است و پوشاک خود را بر اساس موقعیت محل انتخاب می‌کند. لباس‌های شیک از او دور نمی‌شوند. عصرها نیکولا را همراه دوستانش بسیار خوش پوش خواهید دید. و زمانی که به سر تمرین می‌رود خیلی راحت و ورزشی می‌پوشد. به مد و لباس‌های فوق العاده روز اهمیت می‌دهد و برای او کفش‌های ورزشی مد روز جزی از اولین اولویت‌های او است.

به ورزش‌های متخلف اهمیت می‌دهد و علاقه‌مند ورزش است. زمانی که در خانه به سر می‌برد خیلی دوست دارد مسابقات والیبال و تنیس را از طریق تلویزیون تماشا کند.

فوتبال خود را در تیم جوانان اینتر در کلوب موتول با بازی در پست هافبک اغاز کرد. خاطرات بسیار زیبا و دوست داشتنی از زمانی که در مدرسه فوتبال بازی می‌کرد به یاد دارد، در رشد و پرورش او بزرگانی مانند روگانته، لنتینی و گرکو تأثیر فراوانی داشتند. مربی به نام کاتوتزی در انتقال او به پست دفاع مرکزی تأثیرگذار بود و باعث شد که او را به مدافعی خوب تبدیل کند. او تا سال ۲۰۱۱ در یوونتوس بازی کرد.وی به خاطر نیمکت نشینی از یووه جدا شد و به آث میلان پیوست.

منابع[ویرایش]