پرش به محتوا

ناحیه گالیسیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
District of Galicia
Distrikt Galizien
District General Governorate
۱۹۴۱–۱۹۴۴

ناحیه گالیسیا(سبز) چند ماه پس از آفند آلمان به شوروی در سال ۱۹۴۱ پایه‌گذاری شد و در ماه های پایانی سال ۱۹۴۴،پس از حدود ۳ سال که بخشی از رایش بزرگ آلمان بود، ارتش سرخ توانست آن را باز پس‌گیری کند و پس از شکست و تسلیم آلمان و پایان جنگ جهانی دوم بخشی از اوکراین شوروی شد.
مرکزلِمبِرگ
منطقه 
• 
۵۱٬۲۰۰ کیلومتر مربع (۱۹٬۸۰۰ مایل مربع)
جمعیت 
• 
۴.۴۰۰.۰۰۰
تاریخچه
دوران تاریخیدومین جنگ جهانی
• تأسیس
۱۹۴۱
• انحلال
۱۹۴۴
پیشین
استان لویو
استان ایوانو-فرانکیفسک
استان ترنوپیل
دولت عمومی
امروزه بخشی ازاوکراین
تقسیم اداری ناحیه

ناحیه گالیسیا ( آلمانی: Distrikt Galizien , (به لهستانی: Dystrykt Galicja) ، اوکراینی: Дистрикт Галичина ) یک جنگ جهانی بود واحد اداری دوم دولت عمومی توسط آلمان نازی در 1 آگوست 1941 پس از شروع عملیات بارباروسا ایجاد شد که به طور محدود در مرزهای شاهزاده باستانی گالیسیا و پادشاهی جدیدتر گالیسیا و لودومریا مستقر بود. در ابتدا، در جریان تهاجم آلمان و اتحاد جماهیر شوروی به لهستان ، این سرزمین به طور موقت در سال 1939 به عنوان بخشی از اوکراین شوروی تحت اشغال شوروی قرار گرفت.

آدولف هیتلر پایتختی را در لمبرگ ( Lviv ) تشکیل داد (سند شماره 1997-PS در 17 ژوئیه 1941)، و این منطقه از سال 1941 تا 1944 وجود داشت. پس از ضد حمله شوروی دیگر وجود نداشت. [۱]

ناحیه گلاسیا سرزمینی بود که پس از تقسیم لهستان میان آلمان نازی و شوروی در قرارداد مولوتف-ریبنتروپ بخشی از اوکراین شوروی گشت، اما در سال ۱۹۴۱ وند هفته پس از عملیات بارباروسا، به پنجمین بخش دولت عمومی لهستان در کنار بخش های وَرشو،کِراکوف،لوبلین و رادوم بدل گشت، مرکزیت بخش گلاسیا شهر لویو بود که در آلمانی آن را لِمْبِرگ میخواندند.

  1. Arne Bewersdorf. "Hans-Adolf Asbach. Eine Nachkriegskarriere" (PDF). Band 19 Essay 5 (به آلمانی). Demokratische Geschichte. pp. 1–42. Retrieved June 26, 2013.