دردسر قریب‌الوقوع

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آنکه می‌آید
لوگوی مجموعه
ژانرکمدی موقعیت
کمدی سیاه
سازندهآلبرتو کابایرو
لائورا کابایرو
دانیل دئورادور
نویسندهآلبرتو کابایرو
لائورا کابایرو
دانیل دئورادور
سرخیو میجانس
کارگردانلائورا کابایرو
آهنگ آغاز«آنکه می‌آید» اثرِ بیگ بینگ بوکا
کشور سازندهاسپانیا
زبان اصلیاسپانیایی
شمار فصل‌ها۱۲
شمار قسمت‌ها۱۶۲
تولید
تهیه‌کننده‌های اجراییآلبرتو کابایرو
استر خیمنس
دوربینچند دوربینه
مدت۸۵ تا ۹۵ دقیقه
تولیدکننده‌هاآلبا آدریاتیکا (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰)
اینفینا (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳)
کونتوبرینو (۲۰۱۳ تا کنون)
پخش
شبکهٔ اصلیتله‌سینکو
فرمت تصویر۴۸۰آی (نسبت تصویر اس‌دی‌تی‌وی) (۲۰۰۷–۱۰)
۵۷۶آی (۱۶:۹ اس‌دی‌تی‌وی) (۲۰۱۰–۱۱)
۱۰۸۰آی (۱۶:۹ تلویزیون وضوح‌بالا) (۲۰۱۱ تا کنون)
فرمت صدااستریو
انتشار اولیه۲۲ آوریل ۲۰۰۷ –
اکنون
انتشار
پس ازکسی اینجا زندگی نمی‌کند (۲۰۰۳–۲۰۰۶)
پیوندهای بیرونی
Website

دردسر قریب‌الوقوع (اسپانیایی: La que se avecina‎) که در آغاز آتوچا ۲۰ نام داشت،[۱][۲][۳] یک مجموعهٔ تلویزیونی اسپانیاییِ کمدی موقعیت است که توسط «آلبرتو کابایرو»، «لائورا کابایرو» و «دانیل دئورادور» ساخته شده و از ۲۲ آوریل ۲۰۰۷ میلادی تا کنون از تله‌سینکو پخش می‌شود.

داستان این مجموعه در یک آپارتمان در حومهٔ شهر مادرید می‌گذرد و دربارهٔ مشکلاتی است که هر بار، ساکنان و همسایگان با آن مواجه هستند.

عنوان سریال یک جناس با فعل «avecinarse» در زبان اسپانیایی است که دو معنای متفاوت دارد: «همسایه شدن» و «نزدیک شدن یا قریب‌الوقوع بودن» که در اصطلاحِ اسپانیاییِ «la que se avecina» بکار می‌رود و بدین معناست: «دردسر دارد نزدیک می‌شود»؛ در نتیجه هم به معنای «همسایه شدن» ساکنان آن ساختمان است و هم به این موضوع اشاره داد که بزودی اصطکاک و تنش مابین شخصیت‌های داستان به‌وجود خواهد آمد.

این مجموعه از فصل سوم به بعد مخاطبان بیشتری پیدا کرد و مورد توجه قرار گرفت به نحوی که مبدل به یکی از پُر بیننده‌ترین سریال‌های کشور اسپانیا شد. بیشتر شخصیت‌های این مجموعهٔ تلویزیونی، نمونه‌های کلیشه‌ای از گروه‌های اجتماعی مختلف در اسپانیا هستند و گاهی نیز نوک تیز طنز را به مسائل سیاسی فرومی‌کنند.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Rod. Hurtado, José María (26 September 2006). "Atocha 20: La secuela de Aquí no hay quien viva". Espinof (به اسپانیایی). Retrieved 30 September 2018.
  2. "Los vecinos de "Aquí no hay quien viva" se mudan a la calle "Atocha"". El Diario (به اسپانیایی). Vertele!. 26 September 2006. Retrieved 30 September 2018.
  3. Caballero, Alberto (24 August 2017). "Alberto Caballero ('La que se avecina'): "'Atocha 20' no llegó a existir nunca"". eCartelera (Interview) (به اسپانیایی). Interviewed by Héctor Alabadí. Noxvo. Retrieved 30 September 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]