تک‌تیرانداز نخبه ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرونده:Sniper Elite V2 (game).jpg
جلد بازی Sniper Elite V2
توسعه‌دهنده(ها)Rebellion Developments
کارگردان(ـان)جیسون کینگسلی
تهیه‌کننده(ها)کریس کینگسلی
آهنگساز(ان)مارک رادرفورد
سکو(ها)ایکس‌باکس ۳۶۰
پلی‌استیشن ۳
مایکروسافت ویندوز
تاریخ(های) انتشارMicrosoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360
Wii U
Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One
  • ج: ۱۴ مه ۲۰۱۹
ژانر(ها)tactical shooter
حالت(ها)بازی ویدئویی چندنفره
بازی ویدئویی تک‌نفره

«تک‌تیرانداز نخبه و_۲» یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی سوم شخص است که در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن ۴، اکس باکس وان عرضه شده‌است. جریانات این بازی پس از قسمت پنجم و در قلب المان دنبال می‌شود

داستان بازی[ویرایش]

داستان بازی در مورد تک تیرانداز S.O.E و OSS به نام ستوان «کارل فیربرن» است که در تمام قسمت‌های این سری به عنوان شخصیت اصلی حضور داشته‌است.

در این داستان که حوادث آن پس از تک تیرانداز نخبه ۵ ادامه می‌یابد؛ سال ۱۹۴۵ متفقین از غرب و روس ها از شرق به المان حمله می‌کنند و فیربرن مأمور می‌شود تا از پروژهٔ سری دیگری پرده بردارد پس برای انجام این مأموریت به قلب المان اعزام می‌شود تا در روز های پایانی جنگ جهانی دوم در اروپا .جایی که نازی‌ها سلاح سری خود را کامل می‌کنند. زمانی وجود این سلاح ثابت شد که اولین سلاح به نام V2 به خاک بریتانیا توسط این سلاح جدید که یک موشک بالستیک بود شد فیربرن می‌فهمد که....

در این بازی ساخت این موشک V2 توسط دانشمندانی به نام «دکتر افرام اشوایگر » و تحت نظارت فردی به نام «ولف» صورت گرفته‌ است.

روند بازی[ویرایش]

بازی عناصر سنتی خود (مانند دوربین سوم شخص) را حفظ کرده‌است و حتی قابلیت‌های جدیدی را یه شخصیت اصلی اضافه نموده‌است . دوربین ایکس-ری مانند دیگر شماره‌ها نیز در این بازی وجود دارد. هنگامی که بازیکن در فاصلهٔ دور از دشمن باشد و با تفنگ تک تیرانداز شلیک کند مسیر گلوله و مسیر حرکت آن را در بدن دشمن نیز نشان می‌دهد.

علاوه بر کشتن با تفنگ موارد دیگری به سیستم مبارزه‌ای بازی افزوده شده‌است و می‌توان با مشت، سرنیزه و … دشمنان را از پای درآورد . حالت «Stealth Kill» به صورت پیشرفته تر نیز به سیستم مبارزه افزوده شده‌است.

هوش مصنوعی بازی قدرتمندتر شده و دشمنان از هوش زیادی در این نسخه برخوردارند؛ مثلاً اگر یکی از دشمنان کشته شود باقی دشمنان به صورت فعالانه به دنبال بازیباز خواهند گشت یا اورا مداوا خواهند کرد یک نکتهٔ مهم دراین بازی امکان تغییر درجه سختی بعد از اتمام هر مرحله است یعنی بدین شکل بازیکن می‌تواند یک مرحله را در درجهٔ «Cadet» و مرحلهٔ دیگر را در درجهٔ «sniper elite» پیش ببرد و محدودیتی در انتخاب درجه سختی ندارد. (مانند برخی از بازی‌ها که تنها اجازه می‌دهند بازیباز درجات پایین‌تر را در حین بازی انتخاب نمایند)

بازیکنان در این نسخه همانند نسخه‌های پیشین می‌توانند با استفاده از دینامیت، مین زمینی، مین تله‌ای و سایر مواد منفجره دشمنان را از بین ببرند.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که به بازی اضافه شده‌است حالت (reds invasion) است که بازیکن می‌تواند به عنوان تک تیرانداز شوروی وارد نقشه دیگر بازیکنان بشود و آنهارا از پای درآورد.

شمارهٔ ۲ این بازی نقشه‌های مناسب تری نسبت به سری های خود دارد و همچنین بازی آزادی عمل کمتری در انجام این مأموریت‌ها به بازیباز می‌دهد توسعه دهندگان با کمک قابلیت‌های فتومتری تمام مکان‌های تاریخی کشور المان مثل ساختمان های برلین و هامبورگ و جنگل و روستا ها را به بازی اضافه نمودند. این نسخه همانند نسخه قبلی نیز دارای بخش چند نفره و آنلاین است.