امیلیو رودریگز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
امیلیو رودریگز
مشخصات فردی
نام کاملEmilio Rodríguez
زاده۲۸ نوامبر ۱۹۲۳
پنتئارئاس، اسپانیا،
درگذشت۲۱ فوریهٔ ۱۹۸۴ (۶۰ سال)
پنتئارئاس، اسپانیا
اطلاعات تیم
نوع مسابقاتجاده
نقشرکابزن
قهرمانی‌های مهم
گرند تورها
ووئلتا اسپانیا
رده‌بندی اصلی (۱۹۵۰)
رده‌بندی کوهستان (۱۹۴۶، ۱۹۴۷، ۱۹۵۰)
۶ مرحله (۱۹۴۷، ۱۹۵۰)

مسابقات مرحله‌ای

تور گالیسیا (۱۹۴۶، ۱۹۴۷، ۱۹۵۵)
تور کاتالونیا (۱۹۴۷، ۱۹۴۸)

امیلیو رودریگز باروس (۲۸ نوامبر ۱۹۲۳، پنتئارئاس - ۲۱ فوریه ۱۹۸۴، پنتئارئاس) رکابزن حرفه‌ای اسپانیایی بود که در رشتهٔ دوچرخه‌سواری جاده فعالیت می‌کرد. او توانست در سال ۱۹۵۰ برندهٔ ووئلتا اسپانیا شود. همچنین سه بار سلطان کوهستان ووئلتا شد. دو برادر رودریگز نیز دوچرخه‌سوار حرفه‌ای بودند. برادر بزرگتر او دلیو برنده ووئلتای ۱۹۴۵ شد و ۳۹ پیروزی مرحله‌ای در ووئلتا به دست آورد. برادر کوچکترش مانولو نیز در همان دوره‌ای که امیلیو قهرمان ووئلتا شد، بر سکوی دوم ایستاد.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

امیلیو رودریگز در پنتئارئاس زاده شد و فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۴۵ آغاز کرد. در همان سال، در چند مرحلهٔ تور گالیسیا پیروز شد و بر سکوی دوم تور ایستاد. در سال ۱۹۴۶، قهرمان تور گالیسیا شد. همچنین در ووئلتا اسپانیا در رتبهٔ هشتم ایستاد و برندهٔ رده‌بندی کوهستان شد. در سال ۱۹۴۷ قهرمانی تور گالیسیا و رده‌بندی کوهستان ووئلتا را تکرار کرد. همچنین نخستین قهرمانی خود در تور کاتالونیا و تور آستوریاس را کسب کرد. در سال ۱۹۴۸ نایب قهرمان ووئلتا اسپانیا شد و از عنوان قهرمانی خود در تور کاتالونیا دفاع کرد. در سال ۱۹۴۹ برای نخستین بار در تور دو فرانس شرکت کرد؛ ولی نتوانست آن را به پایان برساند.

در سال ۱۹۵۰ رودریگز توانست در ۵ مرحلهٔ ووئلتا به پیروزی برسد و عنوان قهرمانی را با برتری ۱۵ دقیقه‌ای نسبت به برادرش مانولو به دست آورد. همچنین برای سومین بار، برندهٔ رده‌بندی کوهستان شد. پس از این دوره، ووئلتا به دلیل انزوای اسپانیا در دوران حکومت ژنرال فرانکو تا سال ۱۹۵۵ برگزار نشد. رودریگز در چند مسابقه در پرتغال و فرانسه شرکت کرد و در سال‌های ۱۹۵۱ و ۱۹۵۲ به ترتیب بر سکوی سوم و دوم تور پرتغال ایستاد. در سال ۱۹۵۴ برای نخستین بار تور دو فرانس را به پایان رساند و در رتبهٔ ۴۳ ایستاد.

آخرین پیروزی رودریگز در سال ۱۹۵۵ به دست آمد. او توانست سومین قهرمانی در تور گالیسیا را کسب کند. همچنین در تور کاتالونیا بر سکوی سوم ایستاد. رودریگز در سال ۱۹۵۸ بازنشسته شد.

نتایج در گرند تورها[ویرایش]

گرند تور ۱۹۴۶ ۱۹۴۷ ۱۹۴۸ ۱۹۴۹ ۱۹۵۰ ۱۹۵۱ ۱۹۵۲ ۱۹۵۳ ۱۹۵۴ ۱۹۵۵ ۱۹۵۶ ۱۹۵۷
پیراهن طلایی ووئلتا ۸ ۴ ۲ ناموجود ۱ ناموجود ۲۴ ۱۱ ۴۳
پیراهن صورتی جیرو
پیراهن طلایی تور ناتمام ناتمام ۴۳

پیوند به بیرون[ویرایش]