گلیپنیر (مانگا)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گلیپنیر
グレイプニル
(‏Gureipuniru‏)
ژانر
مانگا
نویسندهسون تاکدا
ناشرکودانشا
دستهسینن
انتشار در
  • سومین یانگ مگزین (۲۰۲۱-۲۰۱۵)
  • ماهنامهٔ یانگ مگزین (۲۰۲۳-۲۰۲۱)
پخش اصلی۶ اکتبر ۲۰۱۵ – ۲۳ آوریل ۲۰۲۳
شمار کتاب‌ها۱۴ جلد
مجموعه تلویزیونی
کارگردانکازوهیرو یوندا
نویسندهشینیچی اینوتسومه
آهنگ‌سازریوهی ساتاکا
استودیوپاین جم
صاحب امتیازکرانچی‌رول
مدیالینک
شبکهتوکیو ام‌ایکس
پخش اصلی۵ آوریل ۲۰۲۰ – ۲۸ ژوئن ۲۰۲۰
قسمت‌ها۱۳
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

گلیپنیر (ژاپنی: グレイプニル هپبورن: Gureipuniru؟) یک مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط سون تاکدا نوشته و مصورسازی شده‌است. این سری توسط انتشارات کودانشا از اکتبر ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۲۱ در مجلهٔ سینن مانگا سومین یانگ مگزین به چاپ می‌رسید[۳][۴]، سپس به ماهنامهٔ یانگ مگزین انتقال یافت و از مه ۲۰۲۱ الی آوریل ۲۰۲۳ در آنجا منتشر شد. فصل‌های آن تا ژوئیه ۲۰۲۳، به تعداد چهارده جلد تانکوبون جمع‌آوری شدند. یک مجموعه تلویزیونی انیمه سیزده قسمتی نیز برگرفته از نسخه مانگا و به کارگردانی کازوهیرو یوندا توسط استودیوی پاین جم دستمایه اقتباس قرار گرفت، که از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۰ در توکیو ام‌ایکس پخش شد.[۵]

داستان[ویرایش]

داستان مجموعه دربارهٔ دانش‌آموز دبیرستانی به نام شوئیچی کاگایا است، که دارای رازی غیر عادی می‌باشد. او توانایی تغییر شکل به هیولایی شبیه به یک لباس سگی عظیم‌الجثه شانس‌بیار را دارد که در پشت آن زیپی تعبیه شده و یک لبخند بزرگ کارتونی بر لب دارد. پس از نجات یک دختر غریبه به نام کلر آئوکی در حادثه آتش‌سوزی انبار، آن‌ها برای جستجوی خواهر بزرگتر کلر با یکدیگر متحد می‌شوند، که به نظر می‌رسد مسئول مرگ والدینشان است.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Pineda, Rafael Antonio (December 5, 2019). "Gleipnir Action Romantic Comedy TV Anime's Premiere Listed as April 2020". Anime News Network. Retrieved December 5, 2019.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Wolf, Ian (March 16, 2019). "Gleipnir Volume 1 Review". Anime UK News. Retrieved December 22, 2020.
  3. 近未来が舞台の「タイガーマスク」&バケモノが主役の新連載2本、サードで. Natalie (به ژاپنی). October 6, 2015. Retrieved June 22, 2020.
  4. Hodgkins, Crystalyn (April 6, 2021). "Fates Revealed for Manga in Young Magazine the 3rd Magazine". Anime News Network. Retrieved April 6, 2021.
  5. "Gleipnir Anime's 2nd Video Unveils Ending Song Artists, April 5 Premiere". Anime News Network. March 17, 2020. Retrieved March 17, 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]