گرایش به نبرد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گرایش به نبرد
جلد ۸ «ماجراجویی عجیب جوجو» با حضور مردان piller (از چپ به راست: وامو، اسیدیسی و کارس) و جوزف جوستار (پیش‌زمینه)
戦闘潮流
(Sentō Chōryū)
ژانرماجراجویی
فانتزی
ماوراء طبیعی
مانگا
نویسندههیروهیکو آراکی
ناشرشوئیشا
ناشر انگلیسی
چاپJump Comics
مجلهٔهفته‌نامه شونن جامپ
جمعیت آماریشونن
تاریخ انتشار۲ نوامبر ۱۹۸۷۲۷ مارس ۱۹۸۹
جلدها۷
دیگر رسانه
گاه‌شناسی

پس از: خون شبح‌وار
ادامه یافته در: صلیبیون گردستاره‌ای

نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

گرایش به نبرد (به انگلیسی: Battle Tendency)  (ژاپنی: 戦闘潮流 هپبورن: Sentō Chōryū؟) دومین آرک داستانی از مجموعه مانگای ماجراجویی عجیب و غریب جوجو نوشته و تصویرگری هیروهیکو آراکی است. این مجموعه تا حدود ۱٫۵ سال در هفته‌نامه شونن جامپ از ۲ نوامبر ۱۹۸۷ تا ۲۷ مارس ۱۹۸۹ منتشر شد. ۶۹ چپتر این مانگا در هفت جلد تانکوبون جمع‌آوری شده. قوس داستانی گرایش به نبرد پس از خون شبح‌وار (۱۹۸۷) و پیش از صلیبیون گردستاره‌ای (۱۹۸۹–۱۹۹۲) محسوب می‌شود.

داستان در آمریکای شمالی و اروپا در سال‌های ۱۹۳۸–۱۹۳۹ حدود ۵۰ سال پس از خون شبح‌وار می‌گذرد، داستان جوزف جوستار و سزار آنتونیو زپلی، نوادگان جاناتان جوستار و ویل آ. زپلی است که می‌توانند انرژی مبتنی بر نور خورشید به نام هامون را دستکاری کنند. همراه با استاد هامون به نام لیزا لیزا، جوزف و سزار به دنبال جلوگیری از انسان‌نماهای باستانی به نام مردان Pillar هستند که ماسک‌های سنگی اختراع کردند و سنگ قدرتمندی به نام سوپر آجا به دست آورده‌اند.

گرایش به نبرد به عنوان بخشی از فصل اول مجموعه تلویزیونی انیمه ماجراجویی عجیب و غریب جوجو محصول سال ۲۰۱۲ دیوید پروداکشن اقتباس شده‌است.

منابع[ویرایش]