کمربند قهرمانی ایالات متحده دبلیودبلیوئی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کمربند قهرمانی ایالات متحده دبلیودبلیوئی
شکل کنونی کمربند قهرمانی ایالات متحده (۲۰۲۰-اکنون)
توضیحات
صاحب کنونی کمربندلوگان پاول
تاریخ تاسیس۱ ژانویه ۱۹۷۵
تبلیغ کنندهNWA (۱۹۷۵–۱۹۸۸)
دبلیو سی دبلیو (۱۹۸۸–۲۰۰۱)
دبلیودبلیوئی (۲۰۰۳–کنون)
برنداسمکدان
نام(های) دیگر
  • کمربند قهرمانی سنگین وزن ایالات متحده NWA
    (1975–1981)
  • کمربند قهرمانی بی قید و شرط سنگین وزن ایالات متحده NWA
    (1981–1991)
  • کمربند قهرمانی سنگین وزن ایالات متحده دبلیوسی‌دبلیو
    (1991–2001)
  • کمربند قهرمانی ایالات متحده دبلیوسی‌دبلیو
    (2001)
  • کمربند قهرمانی ایالات متحده دبلیودبلیوئی
    (2003–present)

کمربند قهرمانی ایالات متحدهٔ دبلیودبلیوئی (به انگلیسی: WWE United states championship) یک عنوان قهرمانی در کشتی حرفه‌ای است که توسط شرکت دبلیو دبلیو ای و در برند راو استفاده می‌شود و رقیب کمربند قهرمانی بین قاره‌ای شوی راو می‌باشد. قهرمان کنونی این کمربند،‌ ری میستریو است که توانست با شکست دادن آستین تئوری در شوی اسمکدان به تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۲۳، برای سومین بار قهرمان این کمربند شود.

این قهرمانی در ۱ ژانویه ۱۹۷۵ با نام "کمربند قهرمانی سنگین وزن NWA ایالات متحده که در شرکت جیم کروکت (JCP) از آن دفاع می شد، به وجود آمد و بعداً توسط شرکت دبلیو‌سی‌دبلیو (WCW) که از NWA جدا شد، تأسیس شد. پس از اینکه WCW توسط دبلیودبلیواف سابق در سال ۲۰۰۱ خریداری شد، قهرمانی ایالات متحده تا مدتی در دبلیودبلیواف دفاع میشد تا اینکه در آن سال با قهرمانی بین قاره‌ای در سروایور سریز ۲۰۰۱ آن سال ادغام شد؛ پس از تفکیک کشتی‌گیران برندهای راو و اسمکدان در سال ۲۰۰۲ و تغییر نام آن به دبلیودبلیوئی، این کمربند قهرمانی مجددا و برای برند اسمکدان فعال شد.

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «WWE United States Championship». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۵ سپتامبر ۲۰۲۱.