کلیسای بانوی ما آپارسیدا

مختصات: ۲۲°۵۱′۰۱″جنوبی ۴۵°۱۴′۰۲″غربی / ۲۲٫۸۵۰۴°جنوبی ۴۵٫۲۳۳۸°غربی / -22.8504; -45.2338
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کلیسای جامع معبد ملی بانوی ما آپارسیدا
Catedral Basílica do Santuário Nacional de Nossa Senhora Aparecida
Basílica do Santuário Nacional de Nossa Senhora Aparecida
خطای لوآ در پودمان:Mapframe در خط 385: attempt to perform arithmetic on local 'lat_d' (a nil value).
دین
وابستگیکاتولیک
استاناسقف نشینی آپارسیدا
Riteآئین رومی
وضعیت سازمانی یا کلیساییبازیلیکای کوچک
سال تقدیس۴ ژوئیه ۱۹۸۰
مکان
مکانآپارسیدا، برزیل
مختصات
معماری
معمار(ها)بندیکت کالیکستو فیلهو
گونهبازیلیکا
سبکاحیای رمانسک
آغاز ساخت۱۹۵۵
ویژگی‌ها
گنجایش۳۰٬۰۰۰
درازا۱۸۸ متر (۶۱۷ فوت)
پهنا۱۸۳ متر (۶۰۰ فوت)
بیشترین بلندی۱۰۹ متر (۳۵۸ فوت)
بلندی بیرونی گنبد۷۰ متر (۲۳۰ فوت)
وبگاه

کلیسای جامع معبد ملی بانوی ما آپارسیدا (پرتغالی: Catedral Basílica do Santuário Nacional de Nossa Senhora Aparecida) یک کلیسای برجسته کاتولیک رومی در آپارسیدا برزیل است. این کلیسا به بانوی ما آپارسیدا به عنوان حامی اصلی برزیل تقدیم شده‌است. این کلیسا، بزرگ‌ترین کلیسای جامع و دومین کلیسای بزرگ کاتولیک در جهان پس از کلیسای سنت پیتر در شهر واتیکان است.[۱]

تاریخچه[ویرایش]

این مکان ریشه در پیدا کردن مجسمه مریم مقدس دارد.[۲] طبق داستانهای سنتی محلی، در سال ۱۷۱۷ سه ماهیگیر در تلاش بودند تا مقدار زیادی ماهی را در رودخانه پارایبا برای ضیافتی به افتخار دیدار فرماندار سائوپائولو، پدرو د آلمیدا صید کنند[۳] اما علیرغم دعاهایشان، تلاش آنها بی‌نتیجه ماند تا اینکه اواخر روز، یکی از ماهیگیران تور خود را انداخت و آن را عقب کشید و مجسمه مریم مقدس را پیدا کرد.[۴] پس از تلاش بعدی، سر مجسمه را پیدا کرد.[۵] این گروه مجسمه را تمیز کردند، آن را در پارچه پیچیدند و به کار خود بازگشتند و دیدند ثروت آنها تغییر کرده و آنها می‌توانند تمام ماهی‌های مورد نیاز خود را صید کنند. اعتقاد بر این است که این مجسمه کار فری آگوستینو د عیسی، راهبی ساکن سائوپائولو است.[۶][۷]

کلیسای جدید[ویرایش]

نمای قدیمی باسیلیکا
برج بازیلیکا
تصویر اصلی از بانوی ما از آپارسیدا در نمایشگاه دائمی آن در داخل باسیلیکا

معماری که طراح این پروژه بود بندیتو کالیکستو نتو نام داشت و در سال ۱۹۵۵ ساخت کلیسای جدید آغاز شد. این سازه به سبک احیای رمانسک است و به شکل یک صلیب یونانی با بازوهایی به طول ۱۸۸ متر (۶۱۷ فوت) و عرض ۱۸۳ متر (۶۰۰ فوت) است.[۸] ارتفاع گنبد ۷۰ متر (۲۳۰ فوت) است[۹] و ارتفاع برج آن به ۱۰۹ متر (۳۵۸ فوت) می‌رسد.[۱۰] مساحت این کلیسا ۲۳٬۲۲۶ متر مربع (۲۵۰٬۰۰۰ فوت مربع) است.[۹] کلیسای اصلی می‌تواند ۱۰۰۰۰۰ نفر را در خود جای دهد که در طول جشن‌های خارجی می‌تواند به ۱۰۰۰۰۰ نفر افزایش یابد.[۱۰] محوطه آن شامل یک مرکز خرید، کلینیک پزشکی، رستوران و ۲۷۲٬۰۰۰ متر مربع (۲٬۹۳۰٬۰۰۰ فوت مربع) است پارکینگ آن ظرفیت ۴۰۰۰ اتوبوس و ۶۰۰۰ خودرو را دارد.

نمای پانورامیک

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "20 Largest Churches in the World". Wander. Archived from the original on 28 July 2020. Retrieved 28 July 2020.
  2. J. Gordon Melton; Constance A. Jones (2011). Religious Celebrations: An Encyclopedia of Holidays, Festivals, Solemn Observances, and Spiritual Commemorations. Vol. 2. ABC-CLIO. p. 42. ISBN 978-1-59884-205-0.
  3. "OUR LADY APARECIDA". VaticanNews.va. Retrieved 31 October 2018.
  4. M.J. Ryan (2000). The Fabric of the Future: Women Visionaries of Today Illuminate the Path to Tomorrow. Conari Press. p. 206. ISBN 978-1-60925-492-6.
  5. {{cite book}}: Empty citation (help)
  6. "Our Lady Aparecida - History". AboutSaoPaulo.com. Archived from the original on 4 March 2016. Retrieved 22 February 2013.
  7. "Our Lady Aparecida – Patroness of Brazil". wydcentral.org. Archived from the original on 1 March 2013. Retrieved 22 February 2013.
  8. "Santuário em números - A12.com". www.a12.com. Retrieved 3 August 2020.
  9. ۹٫۰ ۹٫۱ "Brazil's giant basilica is backdrop for Pope visit". Reuters. 6 May 2007.
  10. ۱۰٫۰ ۱۰٫۱ "Santuário em números". a12.com (به پرتغالی). Retrieved 25 March 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]