پرش به محتوا

کریسنسیو سامرویل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کریسنسیو سامرویل
اطلاعات شخصی
نام کامل Crysencio Jilbert Sylverio Cirro Summerville[۱]
زادروز ۳۰ اکتبر ۲۰۰۱ ‏(۲۲ سال)
زادگاه روتردام
قد ۱٫۷۴ متر (۵ فوت ۹ اینچ)[۲]
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی باشگاه فوتبال وستهام یونایتد
شمارهٔ پیراهن ۷
باشگاه‌های جوانان
نوردرکوریتر
۲۰۰۸–۲۰۱۸ باشگاه فوتبال فاینورد
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۸–۲۰۲۰ باشگاه فوتبال فاینورد ۰ (۰)
۲۰۱۸–۲۰۱۹باشگاه فوتبال دوردرخت (قرضی) ۱۸ (۵)
۲۰۱۹–۲۰۲۰باشگاه فوتبال ادو دن هاخ (قرضی) ۲۱ (۲)
۲۰۲۰–۲۰۲۴ باشگاه فوتبال لیدز یونایتد ۷۷ (۲۳)
۲۰۲۴– باشگاه فوتبال وستهام یونایتد ۳ (۰)
تیم ملی
۲۰۱۶–۲۰۱۷ تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال هلند ۴ (۱)
۲۰۱۷–۲۰۱۸ تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال هلند ۱۶ (۱)
۲۰۱۸ تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال هلند ۴ (۱)
۲۰۱۹–۲۰۲۱ تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال هلند ۵ (۶)
۲۰۲۱–۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال هلند ۸ (۲)
افتخارات
به نمایندگی از  هلند
جام ملت‌های اروپا زیر ۱۷ سال
برنده مسابقات قهرمانی فوتبال زیر ۱۷ سال اروپا ۲۰۱۸ تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال هلند
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۱۸:۲۵, ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (UTC).
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۲۳:۴۸, ۲۷ ژوئن ۲۰۲۳ (UTC)

کریسنسیو سامرویل (انگلیسی: Crysencio Summerville؛ زادهٔ ۳۰ اکتبر ۲۰۰۱) بازیکن فوتبال اهل پادشاهی هلند است.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده است می‌توان به باشگاه فوتبال دوردرخت اشاره کرد.

وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۷ سال هلند، زیر ۱۷ سال هلند، زیر ۱۹ سال هلند، زیر ۱۹ سال هلند، و زیر ۲۱ سال هلند بازی کرده است.

دوران باشگاهی

[ویرایش]

فاینورد

[ویرایش]

کریسنسیو سامرویل در روتردام به دنیا آمد و والدینی آفریفایی-سورینامی داشت. او فوتبال جوانان را در نوردرکوریتر بازی کرد و در سال ۲۰۰۸ به آکادمی باشگاه فوتبال فاینورد پیوست.[۳][۴] در مارس ۲۰۱۸، او اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با فاینورد امضا کرد؛ قراردادی که تا تابستان ۲۰۲۱ اعتبار داشت.[۵]

در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸، او به صورت قرضی تا پایان فصل به باشگاه فوتبال دوردرخت پیوست.[۶] او در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹، در یک بازی مقابل دن بوش به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۷۰ وارد زمین شد و اولین بازی خود در لیگ دسته اول فوتبال هلند را برای دوردرخت انجام داد.[۷] در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹، او اولین بازی خود در ترکیب اصلی را برای این باشگاه انجام داد و در دقیقه ششم اولین گل خود به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای را به ثمر رساند.[۸]

در اوت ۲۰۱۹، او به صورت قرضی به باشگاه باشگاه فوتبال ادو دن هاخ پیوست.[۹] او در ۳۱ اوت ۲۰۱۹ در یک پیروزی ۱–۰ مقابل فلنو برای این باشگاه به میدان رفت.[۱۰] در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹، او اولین گل خود در لیگ برتر فوتبال هلند را برای باشگاه فوتبال ادو دن هاخ در پیروزی ۲–۰ مقابل باشگاه فوتبال ویتسه آرنهایم به ثمر رساند و به جوان‌ترین گلزن این باشگاه در لیگ برتر تبدیل شد.[۱۱] او در دوران حضورش در این باشگاه عملکرد خوبی داشت و دو گل به ثمر رساند و سه پاس گل نیز داد.[۱۲]

او در پایان دوره قرضی‌اش به فاینورد بازگشت و قبل از فصل ۲۰۲۱–۲۰۲۰، در ۱۷ اوت ۲۰۲۰ گزارش شد که سامرویل پیشنهاد تمدید قرارداد جدید باشگاه فوتبال فاینورد را رد کرده است.[۱۳]

لیدز یونایتد

[ویرایش]

در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰، سامرویل با مبلغی نامشخص به باشگاه فوتبال لیدز یونایتد پیوست و قراردادی سه ساله امضا کرد.[۱۴]

او در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ در برابر نیوکاسل یونایتد در لیگ برتر، به عنوان یار تعویضی به‌جای رافینیا دیاز در دقیقه ۶۷ به میدان رفت.[۱۵]

در اوت ۲۰۲۲، سامرویل با لیدز قراردادی جدید تا سال ۲۰۲۶ امضا کرد.[۱۶]

در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۲، سامرویل اولین گل خود در لیگ برتر فوتبال انگلستان را در جریان شکست ۳–۲ مقابل باشگاه فوتبال فولام در الند رود به ثمر رساند.[۱۷] در ۲۹ اکتبر، او گل پیروزی بخش را در دقیقه ۸۹ در پیروزی ۲–۱ مقابل باشگاه فوتبال لیورپول به ثمر رساند و این پیروزی، اولین پیروزی باشگاهش در ورزشگاه آنفیلد از آوریل ۲۰۰۱ بود و به‌طور هم‌زمان، پایان ۲۸ بازی بدون باخت لیورپول در خانه در لیگ برتر بود.[۱۸] در ۵ نوامبر ۲۰۲۲، او گل پیروزی‌بخش دیگری را به ثمر رساند و باعث پیروزی ۴–۳ لیدز در خانه مقابل باشگاه فوتبال بورنموث شد.[۱۹] گل او در شکست ۴–۳ لیدز در برابر تاتنهام در ۱۲ نوامبر، مجموع گل‌های لیگ او را به چهار گل در چهار بازی متوالی رساند، در حالی که لیگ برتر به دلیل آغاز جام جهانی به تعطیلات رفت.[۲۰] با این حال، او در ادامه فصل دیگر نتوانست گلزنی کند و اغلب تعویض می‌شد یا وقتی در ترکیب اصلی نبود، معمولاً به عنوان جایگزین مستقیم در نیمه دوم به میدان می‌آمد؛ لیدز یونایتد در این دوره از فرم ضعیفی رنج می‌برد و در نتیجه از لیگ برتر سقوط کرد.

سامرویل در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ در یک پیروزی ۳–۲ در کارو رود دو گل در هشت دقیقه به ثمر رساند. این اولین بار از مه ۲۰۲۱ بود که لیدز سه پیروزی متوالی داشت و به مقام سوم در چمپیونشیپ صعود کرد.[۲۱] او یک هفته بعد با دو گل دیگر، که هر دو را در نیمه اول به ثمر رساند، در پیروزی ۴–۱ خانگی تیم مقابل باشگاه فوتبال هادرزفیلد تاون نقش داشت.[۲۲] سامرویل همچنین در تیم لیدز نقش مؤثری ایفا کرد، جایی که پس از یک پاس گل به جوئل پیرو در پیروزی ۲–۱ مقابل باشگاه فوتبال پلیموث آرگیل در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳،[۲۳] در پنجمین بازی متوالی گل‌زنی کرد. در سال ۲۰۲۴، لیدز ۱۶ بازی پیاپی بدون باخت را تجربه کرد که سامرویل در هر شانزده بازی به میدان رفت و این روند در یک شکست ۲–۱ مقابل باشگاه فوتبال کاونتری تاون در آوریل به پایان رسید.[۲۴] پس از آن، لیدز دچار روند ضعیفی شد و تنها یک پیروزی در شش بازی به دست آورد، که پیروزی در میدلزبرو بود، جایی که سامرویل دو گل و یک پاس گل در یک نتیجه دراماتیک ۳–۴ به ثمر رساند.[۲۵] لیدز در این فصل در مقام سوم قرار گرفت و سامرویل به عنوان بازیکن فصل چمپیونشیپ و در تیم منتخب فصل چمپیونشیپ ۲۰۲۴ انتخاب شد.[۲۶] در مرحله دوم نیمه‌نهایی پلی‌آف چمپیونشیپ، او گل چهارم را در پیروزی ۴–۰ مقابل باشگاه فوتبال نوریچ سیتی در ۱۶ مه به ثمر رساند.[۲۷] پس از پیروزی، لیدز به فینال پلی‌آف راه یافت، جایی که در ۲۵ مه با نتیجه ۰–۱ به باشگاه فوتبال ساوت‌همپتون باخت.[۲۸] این باخت به پایان امیدهای بازگشت به لیگ برتر انجامید. او فصل را با ۲۱ گل و ۱۰ پاس گل در ۴۹ بازی به پایان رساند و به عنوان بهترین گلزن برای تیمش شناخته شد.[۲۹]

وست هم یونایتد

[ویرایش]

در ۳ اوت ۲۰۲۴، سامرویل به باشگاه لیگ برتری باشگاه فوتبال وستهام یونایتد پیوست و مبلغی بیش از ۲۵ میلیون پوند برای انتقال او پرداخت شد. او قراردادی پنج ساله با گزینه‌ای جهت تمدید برای سال ششم امضا کرد.[۳۰] او در ۱۷ اوت اولین بازی خود برای وستهام را انجام داد و در دقیقه ۷۳ به عنوان تعویضی برای جارود باون، در جریان شکست خانگی ۲ بر ۱ مقابل باشگاه فوتبال استون ویلا وارد زمین شد.

منابع

[ویرایش]
  1. "Updated squad lists for 2022/23 Premier League". Premier League. 4 February 2023. Retrieved 11 February 2023.
  2. "Crysencio Summerville". Premier League. Retrieved 18 February 2024.
  3. کریسنسیو سامرویل در WorldFootball.net
  4. Beck, Tim (4 December 2018). "Wie is Feyenoord-dilemma Crysencio Summerville?". Elfvoetbal.nl (به هلندی). Retrieved 25 September 2020.
  5. "Eerste profcontract voor Crysencio Summerville". www.feyenoord.nl (به هلندی). Feyenoord. 27 March 2018. Retrieved 25 September 2020.
  6. "Toptalent van Feyenoord naar FC Dordrecht" [Top talent from Feyenoord to FC Dordrecht] (به هلندی). FC Dordrecht. 12 December 2018.
  7. "Game Report by Soccerway". Soccerway. 13 January 2019.
  8. "FC Dordrecht laat zege uit handen glippen" [FC Dordrechts lets win slip] (به هلندی). FC Dordrecht. 29 December 2018.
  9. "Crysencio Summerville op huurbasis naar ADO Den Haag" (به هلندی). ADO Den Haag. 30 August 2019. Retrieved 26 September 2020.
  10. "ADO Den Haag 1 VVV Venlo 0". Eurosport. 9 September 2020.
  11. "Summerville jongste ADO-doelpuntenmaker ooit: 'Drie punten zijn belangrijker'" [Summerville youngest ADO goal scorer ever: "Three points are more important"] (به هلندی). Omroep West. 26 October 2019.
  12. "ADO Den Haag neemt weer afscheid van lichtpuntje Summerville" [ADO Den Haag says goodbye to the bright spot of Summerville]. Voetbal International. 5 May 2020. Retrieved 26 September 2020.
  13. Krabbendam, Martijn (17 August 2020). "Summerville mist perspectief bij Feyenoord en tekent niet bij" [Summerville lacks perspective at Feyenoord and does not sign up]. Voetbal International. Retrieved 26 September 2020.
  14. Sobot, Lee (16 September 2020). "Leeds United sign winger Crysencio Summerville from Feyenoord". Yorkshire Evening Post (به انگلیسی). Retrieved 26 September 2020.
  15. Magowan, Alistair (17 September 2021). "Newcastle 1–1 Leeds – Saint-Maximin equaliser earns point". BBC Sport.
  16. Leeds contract extension
  17. Dawkes, Phil (23 October 2022). "Leeds 2–3 Fulham". BBC Sport.
  18. Rose, Gary (29 October 2022). "Liverpool 1–2 Leeds". BBC Sport.
  19. Johnston, Neil (5 November 2022). "Leeds 4–3 Bournemouth" (به انگلیسی). BBC Sport. Retrieved 2022-11-05.
  20. Howarth, Matthew (12 November 2022). "Tottenham 4–3 Leeds" (به انگلیسی). BBC Sport. Retrieved 5 November 2022.[پیوند مرده]
  21. "Norwich 2–3 Leeds". BBC Sport. 21 October 2023. Retrieved 29 October 2023.
  22. "Leeds 4–1 Huddersfield: Derby Delight for Leeds Against Tame Huddersfield". BBC Sport. 28 October 2023. Retrieved 29 October 2023.
  23. "Leeds United 2–1 Plymouth Argyle: Dan James and Joel Piroe on target for Whites". BBC Sport. 11 November 2023.
  24. "Coventry City 2–1 Leeds United: Sky Blues stay in play-off hunt as Leeds miss chance to go top". BBC Sport. 6 April 2024.
  25. "Middlesbrough 3–4 Leeds United: Daniel Farke's side move second in Championship with win". BBC Sport. 22 April 2024.
  26. "Crysencio Summerville named the Sky Bet Championship Player of the Season". EFL. 14 April 2024.
  27. "Leeds hammer Norwich to cruise into play-off final". BBC Sport. 16 May 2024.
  28. "Adam Armstrong goal sends Saints back up to Premier League". BBC Sport. 26 May 2024.
  29. "Six things you need to know about Crysencio Summerville". West Ham United F.C. 4 August 2024. Retrieved 4 August 2024.
  30. "Crysencio Summerville: West Ham complete deal for Leeds forward". BBC Sport. 3 August 2024. Retrieved 4 August 2024.

پیوند به بیرون

[ویرایش]