پرش به محتوا

کالج بین المللی ابن سینا گرجستان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

درباره کالج بین المللی ابن سینا[۱]

کالج بین المللی ابن سینا، با نگرش پژوهش محور و رویکرد دانشگاهای نسل پنجم در حیطه آموزش عالی، زیر نظر وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان فعالیت م یکند. پژوهش و آموزش بر اساس کاربرد های نوین علوم با پایبندی به سیلابس و ساختارهای آموزشی نظام های جهانی دانشگاهی، مستلزم بهره مندی از کادر علمی مجرب و اساتید صاحب کرسی و ارتباطات عمیق با متخصصین، صنایع و سازمان های خدماتی از سویی و تعاملی نزدیک با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی جهان از دیگر سو است.

کالج بین المللی ابن سینا گرجستان به ریاست آقای حسین چناری با رویکرد کارآفرینی (شغل محور) در حوزه بین الملل و با شعار (آینده از اینجا شروع میشود) ، اولین دانشکده بین المللی است که موفق به دریافت چنین مجوزی از وزارت علوم یک کشور خارجی توسط یک موسس ایرانی شده است.

سیستم آموزش عالی در گرجستان

دانشگاه های گرجستان، ملزم به رعایت استانداردهای آموزشی یورو ۵ هستند بنابراین فارغ التحصیلان دانشگاه های گرجستان، امکان ادامه تحصیل و اشتغال در اروپا را خواهند داشت و همچنین مدارک صادره از دانشگاه های گرجستان با نظام ارزشیابی تحصیلی یکپارچه اروپا ENIC مطابقت دارد.

رشته ها و مقاطع[۲]

دانشکده بین المللی ابن سینا، از معدود دانشگاه های بین المللی کشور گرجستان است که علاوه بر آموزش رسمی به زبان گرجی، آموزش به زبان انگلیسی و فارسی را نیز در برخی رشته ها اجرا میکند. زمان آغاز تحصیل و پذیرش دانشجو در شهریور و بهمن هر سال است. رشته های انتخابی جهت اجرای آموزش با توجه به نیازهای روز بازار کار جهانی و اشتغال مطمئن با استانداردهای آموزشی اروپا برگزیده شده است. انتخاب مقطع کاردانی سریعترین مسیر آموزش به هدف اشتغال، با قابلیت پذیرش و ادامه تحصیل در اروپا است. پذیرش و انتخاب رشته با توجه به مصاحبه دانشجو با هیئت علمی انجام می پذیرد.

رشته های پرتقاضا عبارتند از: تربیت مربی مهدکودک، حسابداری، امور اداری, پرستاری در رابطه با سایر رشته های مورد درخواست متقاضیان امکان پذیرش از سایر دانشگاه ها داخلی و بین المللی گرجستان نیز امکان‌پذیر است.

فعالیت های کالج در سطح بین الملل :[۳]

  • امکان عضویت در شبکه IPN(شبکه اساتید ملی و بین المللی)
  • ارزیابی و صدور گواهینامه ها حضور در دوره EURO5
  • ارزیابی و صدور گواهینامه های میان مدت مدیریتی(BBA,MBA,DBA,POSTDBA)
  • ارزیابی و صدور گواهینامه های صلاحیت شغلی ECDVT
  • ارزیابی و صدور گواهینامه های صلاحیت شغلی EQF
  • صدور گواهینامه های خبرگی
  • آزمون های ادواری
  • مشاوره آموزشی و پژوهشی ( علمی، توانمند سازی ، اشتغالزایی ، کارآفرینی و...)
  • تالیف کتب تخصصی
  • استاندارد سازی دوره های آموزشی

سایت کالج بین المللی ابن سینا گرجستان[۴]

https://www.avicennacollege.ge/per/

  1. «کالج بین المللی ابن سینا». کالج بین المللی ابن سینا. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۰.
  2. «رشته ها و مقاطع». کالج بین المللی ابن سینا. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۰.
  3. «کالج بین المللی ابن سینا». کالج بین المللی ابن سینا. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۰.
  4. «کالج بین المللی ابن سینا». کالج بین المللی ابن سینا. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۱۰.