سید کاظم موسوی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از کاظم موسوی)
سید کاظم موسوی
نماینده مجلس شورای اسلامی از اردبیل
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۴۷ خورشیدی
گِرمی، ایران
تحصیلاتفوق لیسانس حقوق جزا و جرم‌شناسی

سید کاظم موسوی (زادهٔ ۱۳۴۷ در گِرمی) روحانی، سیاستمدار و نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. وی با کسب۴۹٫۵۱۶ رای از مجموع ۲۱۵٫۹۶۱رای معادل با ۲۳٪ آرا توانست به مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه اردبیل،نیر، نمین و سرعین راه یابد.[۱][۲]


موسوی از مجروحین شیمیایی جنگ ایران و عراق است.[۳]

مواضع[ویرایش]

ممنوعیت ورود آلات موسیقی[ویرایش]

کاظم موسوی روز یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ گفت: ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. کسی که به دنبال آلات موسیقی است از ایران برود.[۴][۵][۶][۷][۸][۹] با این گفته، انتقاد وسیعی علیه موسوی شکل گرفت؛[۱۰] از جمله محمد دلاوری گفت: شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید؟ مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟ آن کسی باید برود که بین مردم تفرقه می‌اندازد.[۱۱][۱۲][۱۳][۱۴][۱۵][۱۶][۱۷] پس از این انتقادها، موسوی این مصاحبه را از اساس تکذیب کرد.[۱۸] پس از این تکذیب، سایت دیدبان ایران فایل کامل مصاحبه را در دسترس عموم قرار داد که نشان از رد ادعای موسوی داشت.[۱۹]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «فهرست نمایندگان دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی». وبگاه مجلس شورای اسلامی. بایگانی‌شده از اصلی (پی‌دی‌اف) در ۸ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۳.
  2. «حجت الاسلام سید کاظم موسوی، مشاور وزیر دادگستری برای ورود به انتخابات مجلس دهم استعفاء داد». تابناک. دریافت‌شده در ۸ ژوئن ۲۰۱۹.
  3. «یک نماینده دیگر مجلس یازدهم در بیمارستان بستری شد». روزنامه دنیای اقتصاد. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۰-۲۰.
  4. ايران، عصر (۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۰۰:۵۸). «نمایندۀ مخالف موسیقی با چند رأی وارد مجلس شده؟». fa. دریافت‌شده در 2021-12-14. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  5. Welle (www.dw.com)، Deutsche. «جنجال در پی سخنان نماینده مجلس و ممنوعیت ورود آلات موسیقی | DW | 14.12.2021». DW.COM. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  6. «نماینده جنجالی گوینده «از ایران بروند» با چند رأی نماینده مجلس شد؟». همشهری آنلاین. ۲۰۲۱-۱۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  7. «نماینده مجلس: هر کسی که به دنبال آلات موسیقی و عینک آفتابی است، از ایران برود». رادیو فردا. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  8. «کاظم موسوی: کسی که به دنبال آلات موسیقی است از ایران برود!». sarpoosh. ۲۰۲۱-۱۲-۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  9. «کاظم موسوی: کسی‌که به دنبال آلات موسیقی و امیال شخصی است از ایران برود/ ورود آلات موسیقی به صلاح نیست چون کشور ما اسلامی است /چرا با وجود شهدا و علما ورود آلات موسیقی به کشور باید آزاد باشد؟!». دیدبان ایران. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  10. جهان، Fararu | فرارو | اخبار روز ایران و (۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۳:۱۹). «‏ واکنش عباس عبدی به سخنان نماینده مجلس؛ عذر بدتر از گناه یعنی همین». fa. دریافت‌شده در 2021-12-15. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  11. جهان، Fararu | فرارو | اخبار روز ایران و (۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۲۱:۳۵). «(ویدیو) انتقاد تند مجری تلویزیون از نماینده: مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟». fa. دریافت‌شده در 2021-12-14. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  12. «حمله تند مجری مطرح تلویزیون به نماینده مجلس | مگر سرود ملی را با دبه زده‌اند؟». همشهری آنلاین. ۲۰۲۱-۱۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  13. «ببینید | حمله تند مجری تلویزیون به نماینده مجلس: سرود ملی را با دبه زده‌اند؟ کی از شما صلاح خواست؟». خبرآنلاین. ۲۰۲۱-۱۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  14. Behnegarsoft.com (۲۰۲۱-۱۲-۱۴). «حمله تند مجری تلویزیون به نماینده مجلس». جهان نيوز. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  15. اقتصاد24، پایگاه خبری، تحلیلی (۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۰:۴۲). «فیلم/ واکنش تند دلاوری به نماینده مجلس: سرود ملی را با دبه زده‌اند؟ | اقتصاد24». fa. دریافت‌شده در 2021-12-14. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  16. پارسینه، Parsine com | پایگاه خبری-تحلیلی (۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۷:۵۲). «واکنش نماینده جنجالی به انتقاد «دلاوری»». fa. دریافت‌شده در 2021-12-14. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  17. «واکنش دلاوری به سخنان نماینده مجلس: مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟ » تازه نیوز». تازه نیوز. ۲۰۲۱-۱۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  18. «واکنش نماینده مجلس به اظهارات جنجالی‌اش درباره واردات آلات موسیقی». همشهری آنلاین. ۲۰۲۱-۱۲-۱۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  19. «فایل صوتی مصاحبه سیدکاظم موسوی درباره ممنوعیت واردات عینک دودی و آلات موسیقی». دیدبان ایران. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.