پرش به محتوا

سید کاظم موسوی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از کاظم موسوی)
سید کاظم موسوی
نماینده مجلس شورای اسلامی از اردبیل
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۴۷ خورشیدی
گِرمی، ایران
تحصیلاتفوق لیسانس حقوق جزا و جرم‌شناسی

سید کاظم موسوی (زادهٔ ۱۳۴۷ در گِرمی) روحانی، سیاستمدار و نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. وی با کسب۴۹٫۵۱۶ رای از مجموع ۲۱۵٫۹۶۱رای معادل با ۲۳٪ آرا توانست به مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه اردبیل،نیر، نمین و سرعین راه یابد.[۱][۲]


موسوی از مجروحین شیمیایی جنگ ایران و عراق است.[۳]

مواضع[ویرایش]

ممنوعیت ورود آلات موسیقی[ویرایش]

کاظم موسوی روز یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ گفت: ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. کسی که به دنبال آلات موسیقی است از ایران برود.[۴][۵][۶][۷][۸][۹] با این گفته، انتقاد وسیعی علیه موسوی شکل گرفت؛[۱۰] از جمله محمد دلاوری گفت: شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید؟ مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟ آن کسی باید برود که بین مردم تفرقه می‌اندازد.[۱۱][۱۲][۱۳][۱۴][۱۵][۱۶][۱۷] پس از این انتقادها، موسوی این مصاحبه را از اساس تکذیب کرد.[۱۸] پس از این تکذیب، سایت دیدبان ایران فایل کامل مصاحبه را در دسترس عموم قرار داد که نشان از رد ادعای موسوی داشت.[۱۹]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «فهرست نمایندگان دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی». وبگاه مجلس شورای اسلامی. بایگانی‌شده از اصلی (پی‌دی‌اف) در ۸ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۳.
  2. «حجت الاسلام سید کاظم موسوی، مشاور وزیر دادگستری برای ورود به انتخابات مجلس دهم استعفاء داد». تابناک. دریافت‌شده در ۸ ژوئن ۲۰۱۹.
  3. «یک نماینده دیگر مجلس یازدهم در بیمارستان بستری شد». روزنامه دنیای اقتصاد. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۰-۲۰.
  4. ايران، عصر (۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۰۰:۵۸). «نمایندۀ مخالف موسیقی با چند رأی وارد مجلس شده؟». fa. دریافت‌شده در 2021-12-14. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  5. Welle (www.dw.com)، Deutsche. «جنجال در پی سخنان نماینده مجلس و ممنوعیت ورود آلات موسیقی | DW | 14.12.2021». DW.COM. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  6. «نماینده جنجالی گوینده «از ایران بروند» با چند رأی نماینده مجلس شد؟». همشهری آنلاین. ۲۰۲۱-۱۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  7. «نماینده مجلس: هر کسی که به دنبال آلات موسیقی و عینک آفتابی است، از ایران برود». رادیو فردا. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  8. «کاظم موسوی: کسی که به دنبال آلات موسیقی است از ایران برود!». sarpoosh. ۲۰۲۱-۱۲-۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  9. «کاظم موسوی: کسی‌که به دنبال آلات موسیقی و امیال شخصی است از ایران برود/ ورود آلات موسیقی به صلاح نیست چون کشور ما اسلامی است /چرا با وجود شهدا و علما ورود آلات موسیقی به کشور باید آزاد باشد؟!». دیدبان ایران. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  10. جهان، Fararu | فرارو | اخبار روز ایران و (۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۳:۱۹). «‏ واکنش عباس عبدی به سخنان نماینده مجلس؛ عذر بدتر از گناه یعنی همین». fa. دریافت‌شده در 2021-12-15. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  11. جهان، Fararu | فرارو | اخبار روز ایران و (۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۲۱:۳۵). «(ویدیو) انتقاد تند مجری تلویزیون از نماینده: مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟». fa. دریافت‌شده در 2021-12-14. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  12. «حمله تند مجری مطرح تلویزیون به نماینده مجلس | مگر سرود ملی را با دبه زده‌اند؟». همشهری آنلاین. ۲۰۲۱-۱۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  13. «ببینید | حمله تند مجری تلویزیون به نماینده مجلس: سرود ملی را با دبه زده‌اند؟ کی از شما صلاح خواست؟». خبرآنلاین. ۲۰۲۱-۱۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  14. Behnegarsoft.com (۲۰۲۱-۱۲-۱۴). «حمله تند مجری تلویزیون به نماینده مجلس». جهان نيوز. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  15. اقتصاد24، پایگاه خبری، تحلیلی (۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۰:۴۲). «فیلم/ واکنش تند دلاوری به نماینده مجلس: سرود ملی را با دبه زده‌اند؟ | اقتصاد24». fa. دریافت‌شده در 2021-12-14. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  16. پارسینه، Parsine com | پایگاه خبری-تحلیلی (۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۷:۵۲). «واکنش نماینده جنجالی به انتقاد «دلاوری»». fa. دریافت‌شده در 2021-12-14. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  17. «واکنش دلاوری به سخنان نماینده مجلس: مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟ » تازه نیوز». تازه نیوز. ۲۰۲۱-۱۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  18. «واکنش نماینده مجلس به اظهارات جنجالی‌اش درباره واردات آلات موسیقی». همشهری آنلاین. ۲۰۲۱-۱۲-۱۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.
  19. «فایل صوتی مصاحبه سیدکاظم موسوی درباره ممنوعیت واردات عینک دودی و آلات موسیقی». دیدبان ایران. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۲-۱۴.