پیش‌نویس:Tarangire

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حیات وحش در پارک ملی Tarangire

.پارک ملی تارانگیر یک پارک ملی در منطقه مانیارا تانزانیا است. نام این پارک از رودخانه Tarangire که از پارک عبور می کند

نشات گرفته است. رودخانه Tarangire منبع اصلی آب شیرین برای حیوانات وحشی در اکوسیستم Tarangire در طول فصل خشک سالانه است. اکوسیستم Tarangire با مهاجرت از راه دور حیوانات وحشی و گورخرها تعریف می شود. در طول فصل خشک، هزاران حیوان در پارک ملی Tarangire از مناطق پراکندگی و زایمان در فصل مرطوب اطراف متمرکز می شوند.

مساحت آن تقریباً 2850 کیلومتر مربع (1100 مایل مربع) است. پوشش گیاهی ترکیبی از جنگل‌های اقاقیا، جنگل‌های Combretum، علفزارهای فصلی غرقاب و درختان بائوباب است.

گیاهان و جانوران[ویرایش]

این پارک به دلیل تراکم بالای فیل ها و درختان بائوباب معروف است. بازدیدکنندگان از پارک در فصل خشک ژوئن تا نوامبر می توانند انتظار دیدن گله های بزرگی از هزاران گورخر، وحشی و گاومیش شنل را داشته باشند. سایر حیوانات ساکن معمولی عبارتند از: واترباک، زرافه، دیک دیک، ایمپالا، الند، غزال گرانت، میمون وروت، مانگوز نواری و بابون زیتونی. شکارچیان در Tarangire شامل شیر، پلنگ، یوزپلنگ، کاراکال، گورکن عسلی و سگ وحشی آفریقایی هستند.

پیرترین فیل شناخته شده که دوقلو به دنیا آورده است در Tarangire پیدا شده است. تولد اخیر دوقلوهای فیل در پارک ملی تارانگیر تانزانیا نمونه ای عالی از این است که چگونه تولد این دو قلو سالم و شکوفا می تواند شانس را شکست دهد.

این پارک که بیش از 550 گونه پرنده را در خود جای داده است، پناهگاهی برای علاقه مندان به پرندگان است. این پارک همچنین به خاطر تپه‌های موریانه‌هایی که در مناظر پراکنده هستند، مشهور است. آنهایی که رها شده اند اغلب خانه مونگوس کوتوله هستند. در سال 2015، زرافه‌ای که به دلیل لوسیسم سفید است در پارک مشاهده شد. تحقیقات حیات وحش بر روی فیل بوته ای آفریقایی و زرافه ماسایی متمرکز شده است.

از سال 2005، منطقه حفاظت شده یک واحد حفاظت از شیر در نظر گرفته شده است.

مکان و دسترسی[ویرایش]

از طریق جاده آسفالته جنوب آروشا در کمتر از دو ساعت می توان به پارک ملی تارنگیره رسید. پارک ملی دریاچه مانیارا 70

کیلومتر (43 مایل) با ماشین از تارانگیر فاصله دارد.

External link[ویرایش]