پرش به محتوا

پیش‌نویس:کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاسیس کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر[ویرایش]

مرکز نوآوری آمپر در سال 1398 با هدف تقویت زیست بوم نوآوری و هم چنین در راستای عمل به مسئولیت­های اجتماعی توسط هلدینگ رایزکو تاسیس[۱] شد اما در سال 1402 در شکل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر[۲] مسیر رشد و پویایی خود را ادامه داد[۳] . این مجموعه با حمایت از ایده­های خلاق، نوآور و ایجاد فضایی مناسب برای پژوهش[۴]، تحقیق و نوآوریصفحهٔ اصلی، نخبگان دانشگاهی[۵] و صاحبان ایده را در تجاری سازی ایده ها و کنار زدن موانع پیش رو جهت نیل به اهدافشان کمک خواهد کرد.[۶][۷][۸]

موقعیت کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر[ویرایش]

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در زمینی به مساحت 10000 متر مربع و در دو سوله مجزای 2000 متری در کیلومتر 15 بزرگراه فتح واقع گردیده است.[۹]

Map

بخشهای مختلف کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر[ویرایش]

شتابدهنده آمپر درایو [۱۰][۱۱][ویرایش]

حوزه فعالیت: حمل و نقل پیشرفته و صنعت خودرو[ویرایش]

باهدف هم‌افزایی در راستای استفاده از ظرفیت‌های داخلی اعم از مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ های نوپا در راستای رفع چالش‌ها و مسائل حوزه حمل‌ونقل و خودرو و علی‌الخصوص با تمرکز بر روندهای جدید همچون برقی سازی، هوشمند سازی، اتصال‌پذیری و کاهش وزن و آلایندگی و حمل‌ونقل اشتراکی مشغول به فعالیت است.

شتابدهنده آمپر درایو با توجه به زیرساخت‌های موجود در شبکه سازندگان داخلی و آزمایشگاه‌ها و ارتباط با خودروسازان مجموعه هلدینگ رایزکو، بستری مناسب را جهت رسیدن به مرحله تجاری‌سازی تیم‌های استارتاپی این حوزه فراهم می‌نماید.

شتابدهنده آمپر لایف[۱۲][۱۳][ویرایش]

حوزه فعالیت: سلامت، تجهیزات پزشکی و مواد پلیمری پیشرفته[ویرایش]

نوآوری و مفهوم زندگی از بسیاری جهات به هم مرتبط هستند. برای نوآوری، باید درک عمیقی از دنیای اطراف خود داشته و تمایل زیادی به بهبود آن داشته باشید. اینجاست که مفهوم نوآوری در زندگی وزندگی در نوآوری مطرح می‌شود. بسیاری از نوآوری‌های اخیر در مراقبت‌های بهداشتی ناشی از تمایل به بهبود کیفیت زندگی مردم بوده است. ما در شتاب‌دهنده‌ی آمپر لایف  سعی داریم با درک نیازها و چالش‌های بیماران و متخصصان درمان و سلامت، به حمایت از نوآورانی بپردازیم که این حوزه را در دسترس تر، مقرون‌به‌صرفه تر و کارآمدتر می‌کند.

شتابدهنده آمپر چنج[۱۴][۱۵][ویرایش]

حوزه فعالیت: صنایع خلاق، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا[ویرایش]

تغییرات بزرگ عمدتا با تغییر دیدگاه ها آغاز شده اند از این رو آمپر چنج با تمرکز بر حوزه‌های دیجیتال، اپلیکیشن ها، تولید محتوا، هنرهای دیجیتال، متاورس، هوش مصنوعی، فینتک و سایر نوآوری‌های مشابه  بوده و در راستای شتابدهی و به نتیجه رساندن این کسب‌وکارها فعالیت می‌نماید. در این حوزه‌ها مطمئنا به‌زودی تحولات زیادی مورد انتظار جامعه خواهد بود . اینکه برخی از این ابزارهای جدید به‌عنوان یک عملگر خود را معرفی می‌کنند یا یک ابزار، مسئله مهمی است که آمپر در این شتاب‌دهنده  فارغ از صنعت موردنظر به‌عنوان یک هدف مهم در نظر می‌گیرد. تحلیل کاربردهای تکنولوژی‌های نوین و استخراج کسب‌وکارهای نوآورانه، از ماموریت های مهم شتابدهنده آمپر چنج می‌باشد.

آکادمی و بوت کمپ[۱۶][۱۷][ویرایش]

فضای کار اشتراکی[۱۸] [۱۹][ویرایش]

سرمایه گذاری خطرپذیر[ویرایش]

  1. «معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از مرکز نوآوری نوین آمپر – هلدینگ رایزکو». ۲۰۲۲-۰۶-۲۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  2. «کارخانه نوآوری (خانه خلاق و نوآوری) آمپر | خانه های خلاق و نوآوری ایران». کارخانه نوآوری (خانه خلاق و نوآوری) آمپر. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  3. «با حضور نمایندگان مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مرکز نوآوری نوین آمپر افتتاح شد – هلدینگ رایزکو». ۲۰۲۲-۰۶-۲۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  4. «پیشنهاد استفاده از ظرفیت پسادکتری صنعتی در کارخانه نوآوری «آمپر»». ایسنا. ۲۰۲۳-۰۷-۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  5. www.irna.ir https://www.irna.ir/news/85171867/%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%D8%B3%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  6. https://ana.press (۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۲۰:۴۸). «کارخانه نوآوری آمپر، پیشرو در تزریق فناوری ونواوری به صنعت است». fa. دریافت‌شده در 2023-08-05. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  7. «همیار دانش بنیان - دستیار معاون علمی، فناوری رئیس جمهور در بازدید از کارخانه نوآوری آمپر :». همیار دانش بنیان. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  8. «کارخانه نوآوری آمپر، پیشرو در تزریق فناوری ونوآوری به صنعت است». رکنا. ۲۰۲۳-۰۸-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  9. «کارخانه نوآوری آمپر، پیشرو در تزریق فناوری ونوآوری به صنعت است». رکنا. ۲۰۲۳-۰۸-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  10. نیوز، تحریریه جهان صنعت (۲۰۲۳-۰۷-۰۴). «همکاری مشترک صندوق تامین خسارت‌های بدنی وزارت اقتصاد و کارخانه نوآوری آمپر». جهان صنعت نیوز. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  11. «همکاری مشترک صندوق تامین خسارت‌های بدنی وزارت اقتصاد و کارخانه نوآوری آمپر». نام سایت. ۲۰۲۳-۰۸-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  12. SNN.IR، خبرگزاری دانشجو | (۱۴۰۲/۰۴/۱۰ - ۱۲:۴۰). «مدیران جهاد کشاورزی در کارخانه نوآوری آمپر». fa. دریافت‌شده در 2023-08-05. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  13. «بازدید مدیران جهاد کشاورزی از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر». نام سایت. ۲۰۲۳-۰۸-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  14. نیوز، تحریریه جهان صنعت (۲۰۲۳-۰۷-۰۴). «همکاری مشترک صندوق تامین خسارت‌های بدنی وزارت اقتصاد و کارخانه نوآوری آمپر». جهان صنعت نیوز. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  15. «همکاری مشترک صندوق تامین خسارت‌های بدنی وزارت اقتصاد و کارخانه نوآوری آمپر». نام سایت. ۲۰۲۳-۰۸-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  16. «تور فناورانه دانشجویان دانشگاه تهران در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر – هلدینگ رایزکو». ۲۰۲۳-۰۶-۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  17. مدیر (۲۰۲۳-۰۷-۱۸). «کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر - نوجوانان رایزکویی، رشد خلاقیت و تمرین کسب و کار». کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  18. «کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر». نام سایت. ۲۰۲۳-۰۸-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.
  19. «فضا و کافه مناسب کار روزانه | ازنو». azno.space. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۰۵.