پیش‌نویس:ناصر حدادزاده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

شرح مختصری از زندگی و اهم فعالیت‌های ناصر حدادزاده

ناصر حدادزاده سال ۱۳۲۷ در خانواده مذهبی و شهید پرورتهران به دنیا آمد، عموی ایشان (شهید محمد حدادزاده) از هم رزمان آیت الله کاشانی بودند که در مبارزه با سلطنت پهلوی به شهادت رسیدند.

پدر ایشان غلامرضا حدادزاده از پیشکسوتان صنعت ایران بوده، بیش از هفتاد سال گذشته در بازار آهنگرها فعالیت داشته و اولین پروانه تولید قطعات صنعتی را در سال 1۳۲۵ از وزارت بازرگانی وقت دریافت نموده و با تاسیس شرکت فرد ایران، تا پایان عمر خود در زمینه صنعت فعالیت داشته است.

زندگی حرفه ای[ویرایش]

تحصیلات[ویرایش]

ناصر حدادزاده دوران ابتدایی و دبیرستان خود را در تهران سپری نمود و دوره لیسانس خود را در رشته اقتصاد دانشگاه Bern درکشور سوئیس گذرانده و با توجه به علاقه شخصی به ایران بازگشت. پس از حدود سه سال با تلاش و کوشش کارخانه مدرن و صنعتی شرکت توزین فرد رضا را در جاده مخصوص کرج تاسیس نمود که حدود ۲00 نفر پرسنل در آن مشغول به کار بوده اند.

پس از انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی با امید کمک به مناطق جنگی و تامین ادوات جبهه و جنگ در زمینه تولید ابزار آلات کشاورزی, صنعتی و ساختمانی فعالیت داشته و در این راستا چندین کارخانه تولیدی در تهران و سایر شهرستان ها با هدف حمایت از مناطق محروم و جنگ زده احداث نمود . سپس شرکت های توزین باختران، غرب لاستیک و ایران فرغون را در کرمانشاه تاسیس و با ایجاد اشتغال بیش از ۵00 نفر شروع به تولید نمود. متعاقب آن به جهت بمباران هوایی شهر توسط دشمن بعثی به ناچار کارخانه دیگری در شهر صنعتی ساوه با نام شرکت ابزار یدک با همان فعالیت تاسیس و راه اندازی گردید. قابل ذکر اینکه در ادامه صادرات محصولات تولیدی، نمایندگی های شرکت مذکور نیز به مرور در سایر شهرستانها راه اندازی شده است.

سال 1۳61 به جهت نیاز کشور به ابزارآلات و مصالح ساختمانی، بزرگترین کارخانه تولید آجر سفال اتوماتیک در خاورمیانه را با نام شرکت آجرسا واقع در استان قزوین ، شهرستان بوئین زهرا، بخش مرکزی، دهستان زهرای بالا، روستا طاهرآباد تاسیس و راه اندازی نموده، در مراسم افتتاح این شرکت وزیر صنعت وقت نیز حضور داشته اند. این شرکت پس از گذشت 40 سال یکی از بهترین تولیدکنندگان آجر و سفال درکشور می باشد.

فعالیت شرکت ایرتویا[ویرایش]

1 . نمایندگی خودرو و تجهیزات صنعتی تویوتا در ایران از ۵۲ سال قبل متعلق به عموی ایشان(مرحوم اصغر حدادزاده) بوده، به نحوی که مسئولیت تأمین خودروها، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز وزارت دفاع( ارتش، سپاه و نیروی انتظامی)، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت، سایر وزارتخانه ها و اشخاص رادر برند مذکور به همراه خدمات جانبی آنها از زمان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تا کنون به عهده داشته است.)در این راستا به قصد تولید خودروی وانت تویوتا در ایران،سال 1۳۷0 اقدام به خرید مجموعه ای به مساحت 000 / 212 مترمربع واقع در شهر ری با نام شرکت آرین فولاد اقدام و ثبت نمود، پس از احداث سالن ها، ساختمان ها و تجهیزات مورد نیاز با کاربری تولید خودرو، به جهت عدم وجودشرایط لازم متاسفانه این امر محقق نشده و نهایتا مجتمع فوق به شرکت سایپا واگذار شده که در حال حاضر با نام سایپا پرس که محصولات بدنه خودرو های سایپا را تولید می کند.

2. در زمینه ارائه خدمات به یگان های نظامی و حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از میهن اسلامی,سال 1۳۷0 با تاسیس شرکت صنایع نوسازی ابزارماشین ایران، اقدام به تامین بخشی از ماشین آلات تولیدی جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی نموده اند که از مهمترین آنها، واردات و نصب و راه اندازی دو دستگاه پرس هیدرولیک خاص جهت تولید بدنه خودروهای زرهی بوده است که در آن زمان به علت تحریمهای ظالمانه هیچ کشوری مایلبه فروش آن به ایران نبوده است. دراین راستا با امیر سرتیپ معصوم زاده )معاون تحقیقات وجهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش( تعامل و همکاری کامل داشته اند. تصاویر مستندات، تقدیر نامه ها، اهدای شمشیر و نشان تانک ذوالفقار از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمیمه می باشد.

در ادامه فعالیت های آقای ناصر حدادزاده[ویرایش]

1. تاسیس شرکت توسعه خدماتی بازرگانی آریتا ارائه دهنده محصولات تویوتا و خدمات پس از فروش.

2. تعداد ۵۲ عاملیت فروش و خدمات مجاز با استانداردهای بین المللی در سطح کشور راه اندازی و تحت پشتیبانی قرار گرفته است.

3. راه اندازی مرکز آموزش و تست خودرو، برابر با استانداردهای جهانی و با استفاده از متخصصین ژاپن جهت آموزش و انتقال تکنولوژی جهت ارائه خدمات پس از فروش مشتریان حقیقی و حقوقی )سپاه پاسداران،ارتش، آتش نشانی، هلال احمر و...

4. توسعه فعالیت های شرکت تویوتا با خرید دو قطعه زمین در غرب و شرق تهران جمعا به مساحت بیست و سه هزار متر مربع، 6۵ مجموعه نمایشگاهی در سطح کشور و ایجاد یک سایت به متراژ شصت و پنج هزار متر مربع در بندر عباس جهت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و حذف واسطه ها

شرکت نگین خودرو[ویرایش]

فعالیت های مربوط به شرکت نگین خودرو[ویرایش]

1. تاسیس شرکت خدمات تجارت نگین خودرو در سال 1۳84 و اخذ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری رنو در سال 1۳90 واردات خودرو از رنو فرانسه.

۲ . تاسیس شرکت خدمات بازرگانی ایرسا جهت ارائه خدمات پس از فروش به محصولات رنو.

۳ . با توجه به توسعه زیرساخت مناسب در شبکه خدمات، تامین قطعات و پیرو درخواست شرکت رنو فرانسه در سال 1۳96 جهت مشارکت در تولید خودروهای رنو، قرارداد سه جانبه(سازمان گسترش ۳0 % + نگین خودرو ۲0 % +رنو فرانسه ۵0 % سهام) به همراه انتقال تکنولوژی روز به میزان 000 / ۳00 دستگاه، در اوج تحریم ها در وزارت صنعت و معدن با حضور وزیر محترم و بیش از ۵0 خبرنگار ایرانی و خارجی منعقد گردید که موجب انعکاس جهانی شده لیکن علیرغم اتمام امور تحقیقاتی و در آستانه خرید زمین مناسب جهت احداث کارخانه مربوطه، با دستگیری آقای ناصر حدادزاده پروژه متوقف گردید.

4 . تعداد 4۳ عاملیت فروش و خدمات مجاز محصولات رنو با استانداردهای بین المللی در سطح کشور راه اندازی و تحت پشتیبانی قرار گرفته است.

۵ . خرید دو قطعه زمین به مساحت بیست و پنج هزار متر مربع جهت توسعه خدمات تعمیرگاهی محصولات رنو

شرکت آرین خودرو پارس (جیلی چین)[ویرایش]

با تغییر نام شرکت آرین فولاد به شرکت آرین خودرو پارس در سال 1۳84 و در راستای سیاست های دولت مبنی بر توسعه روابط بازرگانی با کشور چین، در سال 1۳96 شرکت آرین خودرو پارس با عقد قرار داد با شرکت جیلی بزرگترین و با کیفیت ترین خودروساز چین( فعالیت فروش و خدمات پس از فروش با هدف نهایی تولید خودروهاآغاز کرد، به همین جهت زمینی به مساحت هجده هزار مترمربع در جاده مخصوص کرج جهت ایجاد فضای مناسب تعمیرگاهی خودروهای مذکور تامین شده که به جهت ممنوعیت واردات خودرو متوقف گردید.

شرکت مه شکن سازه[ویرایش]

سال 1۳9۷ شرکت مه شکن سازه که از سال 1۳۷6 در جهت تولید اقلام استراتژیک (تجهیز آمبولانس، بیمارستان صحرایی، زرهی و تجهیزات پزشکی و لیفتراک) فعالیت داشته به این مجموعه واگذارگردید و با بیش از سی هزار مترمربع فضای تولیدی در قالب دو کارخانه در جاده ساوه(شهرک زاویه و شهرک نصیرآباد) درحال فعالیت می باشد.

شرکت اروند موتور ایرانیان[ویرایش]

سال 1۳9۵ شرکت اروند موتور ایرانیان در جهت نوسازی و بهسازی ماشین آلات راهسازی در دسته سنگین و فوق سنگین تاسیس و با اخذ نمایندگی از شرکت آسترا ایوکو فعالیت خود را با هدف فروش وخدمات پس از فروش تجهیزات فوق آغاز نموده و در همین راستا زمینی به مساحت سیزده هزار و پانصد مترمربع واقع در جاده مخصوص کرج جهت ارائه خدمات پیش بینی شده که این پروژه نیز پیرو موارد اعلامی متوقف گردیده است

شرکت آرین تاکسی[ویرایش]

سال 1۳9۵ با هدف تقویت ناوگان حمل و نقل شهری و با سیاست ایجاد هوای پاک، شرکت آرین تاکسی پس از اخذ مجوزات لازم از تاکسیرانی و بهره گیری اولیه از 60 دستگاه خودرو هیبریدی (برقی و کم مصرف) تویوتا و رنو، استخدام و آموزش رانندگان مستعد این حرفه با محوریت مشتری مداری راه اندازی شده.

مجتمع بهار[ویرایش]

سال 1۳۷۳ با توجه به عدم تناسب وجود تعمیرگاه مرکزی تویوتا درمرکز شهر (خیابان بهار) و لزوم انتقال آن به خارج از شهر، تعمیرگاه مرکزی به جاده دماوند منتقل و محل قبلی تعمیرگاه به مساحت ۲00 / ۵ مترمربع تخریب و با اخذ مجوزات لازم اقدام به ساخت مجتمع تجاری اداری بهار با ۲1 طبقه شامل ۷۷0 واحد تجاری و اداری وهمچنین تامین پارکینگ گردیده که محل بورس فروش لوازم سیسمونی کودک می باشد، در حال حاضر حدود 000 / ۵ نفربه صورت مستقیم و غیر مستقیم دراین مجموعه مشغول به کار می باشند.

مجتمع برج آناهید[ویرایش]

سال 1۳۷4 با هدف ساخت وراه اندازی مجتمع تجاری، اداری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در شرق تهران که از تمامی این موارد محروم بوده در زمینی به مساحت مجموعا ده هزارمترمربع واقع در سه راه تهرانپارس، اول جاده دماوند، مجتمع آناهید شامل بر ۳9 طبقه ( ۲۳8 واحد تجاری ۲06 واحد اداری 8۳0 پارکینگ )، فضاهای ورزشی و تفریحی در اوج تحریم ها احداث گردیده همچنین در جهت تکمیل پارکینگ ها، زمین مجاور با کاربری پارکینگ طبقاتی عمومی تامین و با ظرفیت 400 پارکینگ احداث شده است. با بهره برداری کامل از این مجموعه بیش از 6000 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.