پیش‌نویس:مسجد جامع طبس مسینا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نمایی از حضور نمازگزاران در مسجد جامع جدید شهر و سخنرانی مولانا سید محمد حسینی که از سال ۱۳۹۷ و بعد از وفات مولانا محمد حسن برفی (رح) ، امام جمعه طبس مسینا می باشند.

در دهه ۵۰ شمسی و پس از احساس نیاز به یک مسجد جامع بزرگ و همچنین برای دسترسی بهتر با تصمیم علما، همت مردم و تلاش های مجدانه مرحوم حاج عبدالرحمان صادقی در مرکز شهر زمین بزرگی جهت احداث مسجد جامع در نظر گرفته شد. در سال ۱۳۵۶ مسجد جامع مورد بهره‌ برداری قرار گرفت. این مسجد کاملا از آجر ساخته شده است. و در ۴ طرف آن مناره در نظر گرفته شد.

با افزایش جمعیت شهر از اواخر دهه ۸۰ در سمت قبله ی مسجد قدیم عملیات ساخت مسجد جامع جدید شروع شد. این مسجد در ۳ طبقه و مجموع مساحت ۳۰۰۰ متر مربع در اواخر دهه نود مورد بهره برداری قرار گرفت. هم اکنون طبقه همکف مسجد جدید و مسجد قدیم به هم متصل می باشد و مورد استفاده نمازگزاران قرار می گیرد.خواهران نیز در طبقه ی اول مسجد در نماز جمعه شرکت می نمایند.

لازم به ذکر است حوزه علمیه ی علی بن ابی طالب(رض) طبس مسینا نیز در محوطه ی مسجد و در ساختمانی مجزا قرار دارد و طلاب علوم دینی بصورت شبانه روزی در حال تحصیل در این مکان می باشند.

نمایی از محراب مسجد جامع طبس مسینا