پرش به محتوا

پیش‌نویس:محمدرضا فتحی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

درمان اولین قطع نخاعی در جهان /پروفسور محمدرضا فتحی استاد تمام سلول درمانی

استفاده از تکنولوژی سلول‌های بنیادی به عنوان یک روش نوین درمانی، امکانات جدیدی را برای بیماران با بیماری‌های مختلف فراهم می‌کند. این تکنولوژی نوین از سلول‌های بنیادی برای تعمیر و بازسازی انواع بافت‌ها و اعضا استفاده می‌کند، که این امر می‌تواند بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی بیماران و حتی درمان بیماری‌های مزمن و مهمی مانند بیماری‌های قلبی، بیماران آسیب نخاعی، سکته مغزی، دیابت و بسیاری از بیماری‌های نادر فراهم کند.

این درمان خارق العاده همچنین قادر به درمان انواع نارسایی‌ها در تمامی ارگان‌ها، بیماری‌های عضلانی عصبی، بیماری‌های حرکتی که منشا عصبی دارند پارکینسون آلزایمر، ام اس، درمان دیابت تیپ ۱ و ۲، آسیب نخاعی، سرطان، آرتروز، دیسک و منیسک پا، ناباروری مقاوم به ivf، بیماری‌های پوستی، مسمومیت با متانول، هانتینگتون، نوروپاتی و غیره است!

این روش نوین، گام مهمی در جهت تحول در درمان بیماری‌ها و بهبود سلامت جامعه به حساب می‌آید. مقایسه این درمان با روش‌های گذشته نشان می‌دهد که تکنولوژی سلول درمانی دارای مزایای بسیاری است. به عنوان مثال، درمان‌های سنتی معمولاً تمرکزشان بر روی کنترل علائم بیماری است، در حالی که سلول درمانی به دنبال بهبود و بازسازی بافت‌ها و عضو‌های آسیب دیده است. همچنین، این تکنولوژی امکان انجام عمل‌های جراحی پوستهای سلول‌های بنیادی فراهم می‌کند که بهبود سریع‌تر و کارآمدتر را برای بیماران فراهم می‌کند و البته موفقیت این درمان نسبت به دیگر درمان ها بسیار بیشتر است.

دستاوردهای بزرگ از جمله درمان اولین قطع نخاعی در کل جهان توسط یک پروفسور ایرانی و در داخل ایران شکل گرفته است.