پرش به محتوا

پیش‌نویس:حمید رضا پوریافر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

حمید رضا پوریافر، مربی کشتی ایرانی

حمید رضا پوریافر (1348) یک مربی کشتی حرفه‌ای ایرانی است. او به عنوان یکی از معروف‌ترین مربیان کشتی در ایران شناخته می‌شود. از شاگردان برجستهٔ وی می‌توان به برادران گرایی اشاره کرد( محمد علی گرایی و محمد رضا گرایی )، که قهرمانان المپیک و جوانان برجستهٔ کشتی هستند.

حمید رضا پوریافر در شهر شیراز متولد و بزرگ شد. او اصالت شیرازی داشته و در همان شهر به تدریس و مربیگری کشتی مشغول است. در طول سال‌ها، با تلاش و آموزش‌های حمید رضا پوریافر، برادران گرایی توانستند به اوج موفقیت در رشتهٔ کشتی برسند و در رقابت‌های زیادی به عنوان نمایندگان ایران حضور یافتند.

با وجود توانایی‌ها و موفقیت‌های حمید رضا پوریافر، او متأسفانه با مشکلات و تحریم‌هایی روبه‌رو شده است. او مورد ازار و اذیت قرار گرفته و توسط مسئولین و افراد قدرتمند در دنیای کشتی مورد تهدید و سرکوب قرار گرفت. حتی باشگاهی که در آن به پرورش استعدادهای فرزندان ایران می‌پرداخت (مدرسه کشتی شیراز)، از او سلب شد و این باعث شد تا زحمات و تلاش‌های او به طور کامل شناخته نشود.

حمید رضا پوریافر همچنان در شهر شیراز به تدریس و راهنمایی ورزشکاران کشتی ایرانی ادامه می‌دهد. او تلاش می‌کند تا با استفاده از تجربیات و دانش خود، نسل جوان کشتی‌گیران را به توانمندی‌های بالقوه خود ترغیب کند و آن‌ها را در راه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ همراهی کند.

منبع: مقالهٔ "حمید رضا پوریافر" در ویکی‌پدیا.