پرش به محتوا

پیش‌نویس:ایمان پورعزیز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ایمان پورعزیز
اطلاعات شخصی
ملیتایرانی
زاده۲۵ اوت ۱۹۸۸ ‏(۳۵ سال)
بابلسر استان مازندران، ایران
قد186
وزن87
ورزشی
کشورایران
ورزشقایقرانی آب‌های آرام

ایمان پورعزیز (۳شهریور ۱۳۶۷) مربی تیم ملی قایقرانی اب های ارام در رشته کانو میباشد.

وی در سال ۱۳۸۳ ورزش قایقرانی را شروع کرد و در سال ۱۳۸۴ عضو تیم استان مازندران شد و در سال ۱۳۸۵  به صورت رسمی عضو تیم ملی جوانان قایقرانی ایران شد و بعد از ان هم وارد تیم بزرگسالان ایران شد، و مقام های زیادی را در سطح کشور و باشگاهای کشور بدست اورد، ایمان پورعزیز بعد از چند سال از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد و در عرصه مربیگری شروع به فعالیت کرد، پس از زمان کوتاهی به عنوان مربی تیم استان مارندران انتخاب شد و چندین سال به عنوان مربی تیم مازندران فعالیت میکرد و  ورزشکاران زیادی را در سطح ملی به کشور معرفی کرد، و بعد از چند سال ایمان پورعزیز در سال ۱۳۹۴ به طور رسمی به عنوان مربی تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات اسیایی ۲۰۱۵ دعوت شد.

محمد نبی رضایی یکی از شاگردان ایمان پورعزیز است که برای ایران تاریخ سازی کرد، نبی رضایی در سال ۲۰۱۵ در مسابقات قهرمانی اسیایی جوانان اندونزی به مربیگری ایمان پورعزیز توانست مدال طلای جوانان اسیا را کسب کند، و این تازه شروع کار ایمان پورعزیز بود،تیم ملی ایران به مربیگری  ایمان پورعزیز به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ رومانی اعزام شد،و ورزشکارش نبی رضایی  در مسابقات جوانان جهان رومانی توانست اولین مدال جهانی ایران را در اب های ارام را کسب کنند و تاریخ ساز شدن، اولین مدال تاریخ قایقرانی ایران به دست  نبی رضایی و مربیش ایمان پورعزیز رقم خورد[۱] و بعد از ان تیم ملی ایران به مربیگیری ایمان پورعزیز در سال ۲۰۱۷ به مسابقات قهرمانی اسیایی  جوانان به چین اعزام شدن، و شاگردانش توانستن چند مدال طلا و نقره را کسب کنند، اینجا تازه شروع شگفتی سازی ایمان پورعزیز وشاگردانش بود.[۲]

تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۸ در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال بلغارستان به مربیگری ایمان پورعزیز اعزام شد و در بلغارستان نتوانستن به فینال راه پیدا کنند، و ۲ ماه بعد از مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال بلغارستان به یکی از مهمترین مسابقات یعنی مسابقات بازیهای اسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اعزام شدن[۳] و نبی رضایی در سن ۱۹ سالگی به همراه مربیش ایمان پورعزیز توانست مدال برنز بازیهای اسیایی را کسب کند.

در سال ۲۰۱۹ تیم ملی ایران برای مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال به مربیگری ایمان پورعزیز به رومانی اعزام شد، که تیم ملی ایران توانست به فینال راه پیدا کند و رتبه ششم جهان را برای خود ثبت کند، و بعد از ۱ ماه  تیم ملی ایران به مربیگری ایمان پورعزیز در همان سال ۲۰۱۹ به قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک مجارستان اعزام شد، ولی در انجا نتوانستن سهمیه المپیک را کسب کنند، ولی این پایان مسابقات سهمیه المپیک نبود، تیم ملی ایران بار دیگر در سال ۲۰۲۰ به  مربیگری ایمان پورعزیز به مسابقات کاپ جهانی و سهمیه المپیک ۲۰۲۰ روسیه اعزام شد و ایران در ان مسابقه رتبه چهارم جهان را برای خود ثبت کرد، و نتوانست جواز حضور در المپیک توکیو را بگیرد، ولی در رقابت نزدیکی سهمیه المپیک را از دست داد و این یک دست اورد بزرگ برای ایمان پورعزیز و شاگردش بود.

تیم ملی ایران در سال ۲۰۲۱ به مسابقات قهرمان جهانی زیر ۲۳ سال پرتغال به مربیگری ایمان پورعزیز  اعزام شد[۴]، در این مسابقات تیم ایران با هزارم ثانیه از مدال جا ماند، و تیم ملی ایران برای اولین بار بود که به این سطح در جهان رسیده بود، و بعد از ان در همان سال ۲۰۲۱ تیم ملی ایران به مربیگری ایمان پورعزیز به مسابقات قهرمان جهانی دانمارک اعزام شد[۵]، و توانست نتیجه خوبی را در دانمارک بگیرد، و سطح ایران یک بار دیگر دگرگون شده بود، بعد از مسابقات سال ۲۰۲۱ و جا ماندن هزارم ثانیه از مدال، ایمان پورعزیز  برای گرفتن مدال در سال اینده شیوه ها و برنامه های جدیدی را برای ورزشکارش در پیش گرفت.

تیم ملی ایران در سال ۲۰۲۲ به مربیگری ایمان پورعزیز به مسابقات اسیایی تایلند اعزام شد و توانست مدال های رنگارنگی را کسب کند، و بعد از ان در سال ۲۰۲۲ تیم ملی ایران به مسابقات قهرمان جهانی زیر ۲۳ سال مجارستان اعزام شد[۶] و این اخرین شانس در سن ۲۳ سالگی برای نبی رضایی و مربیش ایمان پورعزیز برای تکرار یک مدال جهانی دیگر  بود، که یک بار دیگر تارخ سازی شد این بار با مدال طلای جهان، این اولین مدال طلای جهان در تاریخ قایقرانی اب های ارام ایران بود،  که دوباره تیم ملی ایران به مربیگری ایمان پورعزیز و ورزشکارش نبی رضایی توانست تاریخ ساز شود، و بعد از ان ایمان پورعزیز تلاش میکند که خود و شاگردانش با کسب سهمیه المپیک پاریس به یکی از بزرگترین مسابقات ورزشی راه پیدا کنند،

  1. «نبی رضایی قهرمان برنزی جهان و مربی اش پاداش می گیرند». خبرگزاری برنا. ۲۰۲۳-۰۷-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۸.
  2. «سفر تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام به اندونزی/تلاش 28 قایقران ایرانی برای سهمیه المپیک». خبرگزاری ایلنا. ۲۰۲۳-۰۷-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۸.
  3. «۵۵ ورزشکار مازندرانی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های جاکارتا را همراهی می‌کنند». PANA.IR. ۲۰۱۸-۰۸-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۸.
  4. «محمدنبی رضایی عازم پرتغال شد». ورزش سه. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۸.
  5. «تیم قایقرانی کانوی ایران راهی مسابقات قهرمانی جهان شد». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۲۱-۰۹-۰۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۸.
  6. «آخرین خبر | قایقرانان کشورمان راهی مجارستان شدند». آخرین خبر. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۱۸.