پولین (خواننده)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پولین
نام تولدپولین واسور
زاده۵ ژانویهٔ ۱۹۸۸ ‏(۳۶ سال)
لانس، فرانسه
ژانرپاپ
پیشهخواننده، ترانه‌سرا، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده
سال‌های فعالیت۲۰۰۷-تاکنون
ناشر(ان)گروه موسیقی وارنر

پولین واسور (زاده ۵ ژانویه ۱۹۸۸ در لانس) که به پولین شهرت دارد، خواننده، ترانه‌سرا، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده موسیقی فرانسوی است.

بیوگرافی[ویرایش]

دوران کودکی[ویرایش]

پولین واسور موسیقی را با یادگیری پیانو در پنج سالگی آغاز کرد و در دوازده سالگی به هنرستان عالی موسیقی لیل رفت و در پانزده سالگی موفق به اخذ دیپلم موسیقی شد.

وقتی تنها پانزده سال و نیم داشت توسط ژان-کلود گرانسیا، مدیر کمپانی کپیتال رکوردز (ایمی) کشف شد و این کمپانی تصمیم گرفت تا قراردادی با این هنرمند به امضا کند.

سلام دنیا (۲۰۰۷-۲۰۰۹)[ویرایش]

یکم اکتبر ۲۰۰۷ اولین آلبوم پولین، با نام سلام دنیا منتشر شد. پولین با آهنگی به همین اسم به بالایی رسید و این آهنگ تبدیل به یکی از پرطرفدارترین آهنگ‌های سال ۲۰۰۸ می‌شود و رتبه هشتم جدول پنجاه آهنگ برتر آن سال به خود اختصاص می‌دهد و با فروش بیش از ۱۰۰هزار نسخه از آن موفقیت بزرگی را برای پولین نوظهور به همراه می‌آورد.[۱]

پولین ترانه‌سرا و آهنگساز آثار خودش نیز هست که از جمله می‌توان به اولین آهنگ آلبوم «زندگی در رویا» که شعرش را در پانزده سالگی سروده است.

آلبوم‌ها[ویرایش]

آلبوم[ویرایش]

سلام دنیا (۲۰۰۷-۲۰۰۹)[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Pauline - Le meilleur de ses faibles ventes - Les Chiffres de ventes". Pure Charts. Retrieved 2016-05-06. {{cite web}}: Cite has empty unknown parameters: |urltrad=، |subscription= و |coauthors= (help)