پرش به محتوا

پنت‌هاوس: جنگ در زندگی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پنت‌هاوس: جنگ در زندگی
پوستر تبلیغاتی فیلم
نام‌های دیگر
هانگول펜트하우스
ژانرتعلیق
فیلم درام
دلهره آور
سازندهچوی یونگ هون
طرح تولید SBS
نویسندهکیم سون اوک
کارگردانجو دونگ مین
پارک پو رام
بازیگرانلی جی آه
کیم سو یئون
یوجین
ام کی جون
یون جونگ هون
شیم یون کیونگ
بونگ ته کیو
پارک ایون سوک
یون جو هی
ها دو کوون
آهنگسازکیم جون سوک
کشور سازندهکره جنوبی
زبان اصلیکره‌ای
شمار فصل‌ها۳
شمار قسمت‌هافصل اول:۲۱قسمت

فصل دوم:۱۳قسمت

فصل سوم:۱۴قسمت
تولید
تهیه‌کننده‌هاکیم سانگ هیون
جو هیون جین
مدت۸۰–۹۵ دقیقه
تولیدکننده‌ها
توزیع‌کنندهسیستم پخش سئول
پخش
شبکهٔ اصلیسیستم پخش سئول
فرمت تصویر1080i (HDTV)
فرمت صدادالبی دیجیتال
انتشار اولیه۲۶ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-10-۲۶) –
۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-09-۱۰)
پیوندهای بیرونی
وبگاه

پنت‌هاوس: جنگ در زندگی (کره‌ای: 펜트하우스, انگلیسی: The Penthouse: War in Life)[۳] یک مجموعه تلویزیونی ساخت کره جنوبی با بازی لی جی آه، کیم سو یون، یوجین، ام کی جون، پارک ایون سوک و یون جونگ هون است.[۴][۵] این مجموعه اولین بار در ۲۶ اکتبر سال ۲۰۲۰ در سیستم پخش سئول پخش شد.[۶] در این مجموعه، از بسیاری قطعه‌های موسیقی‌های اپرا استفاده شده‌است.

خلاصه ؛

این فیلم درباره‌ی مرگ یک دختر به نام مین‌سول‌آه ( با هنرپیشگی، جو‌ سو‌ مین ) که توسط اوه یون‌هی ( یو-جین ) از طبقه‌ی ۴۷ام از یک پنت هاوس ۱۰۰ طبقه به پایین انداخته می‌شود، مین هنگامی‌که سقوط می‌کند با مادری که بعد از ۱۶ سال ( مادرش ) او را پیدا کرده است ولی خودِ مین خبر ندارد چشم در چشم می‌شود و بعد از چند ثانیه او روی مجسمه‌ی هِرا ، الهه ازدواج در کاخ هِرا که سالگرد اولین سال ساخت این کاخ بوده میوفتد. [۳]

شیم سو ریون ( با هنرپیشگی لی جی آه ) زني زیبا و البته ثروتمند و دختر ساخت‌وساز شیم با وومین ، همسر اول وی ازدواج می‌کند. ولی به دلیل اینکه بک‌جون‌کی،جو دان ته ( با هنرپیشگی اوم کی جون ) فکر می‌کند پدر شیم بوده که خانواده‌ی او را به قتل رسانده است با او وارد رابطه‌نامشروع می‌شود. ولی شیم احساس عذاب‌وجدان کرده و با او قطع ارتباط می‌کند.

قبل از آشنایی جو دان ته ، برای یک خانواده‌ی کره‌ای مقیم در ژاپن کار می‌کرده است. ولی صاحب خانه ، سهم او را به درستی نمیداده، و این دلیل باعث می‌شود که او بخواهد جو دان‌ته‌ی واقعی را بکشد. پس از کشت خانواده‌ی جو ، او با تمام پول‌های آنها فرار کرده و اسم خود را که " بک جون کی " بوده به " جو دان ته " تغییر می‌دهد. او به دلیل انتقام از شیم وارد رابطه با او شده ولی بخاطر عذاب وجدانی که شیم داشته با او قطع رابطه می‌کند. آن زمان شیم دو قلو باردار بوده است که جو با ترور کردن همسر شیم و کشتن او ، به آرزوی حقیقی خود یعنی ازدواج با او می‌رسد. او با مخفی کردن دختر اول شیم و جا گذاری او با دختر مریض به نام " جو هه‌این " و نزدیک نگه داشتن دختر دوم‌ش با نام " جو سوک‌ کیونگ " .

جو قبلا با معشوقه‌ای که شباهت بسیار زیادی به شیم دارد رابطه داشت. می‌توان گفت آن زن و جو ، دوست کودکی ، دوست صمیمی ، زن اول ، معشوقه‌ی اصلی او است. نائه‌کیو که با جو رابطه ی صمیمی دارد بخاطر شباهت زیادی که با شیم‌سو‌ریون دختر ساخت‌وساز شیم دارد ، هویت شیم سوریون را جعل کرده و برای جو اطلاعات تکمیلی درباره‌ی املاک و ... به دست میاورد،

نا ئه کیو ( با هنرپیشگی لی‌جی‌آه ) هم‌چنین فکر می‌کرد که از جو ۲ قلو باردار است ، ولی درحقیقت او تنها یک پسر از جو داشت که بسیار با اخلاق پدر و مادرش فرق می‌کند. جو سوک‌هون ( با هنرپیشگی کیم‌یونگ‌ده ) هم‌چنین فکر می‌کند که با دختر اصلی شیم یعنی جو سوک‌کیونگ ( با هنرپیشگی هان‌جی‌هیون ) خواهر-برادر است. شیم هم‌چنین هیچ اطلاعی درباره‌ی مین سول آه، و دختر اصلی خودش یعنی سوک‌کیونگ ندارد و فکر می‌کند دختر دومش سقط شده است

از آن طرف چئون سوجین ( با بازی کیم کیم سویون ) که خواننده اپرا است ، با ها یون چول در رابطه است و حاصل ازدواج آنها دختری به نام ها یئون بیول ( با هنرپیشگی کیم کیم یه‌بین ) است . چئون رئیس بعدی مدرسه چئونگ‌آه است و هم‌چنین او و اوه یون هی از آن مدرسه فارغ التحصیل شده اند. همسر چئون ، ها یون چول ( با هنرپیشگی یون‌جونگ‌هون ) جراح اعصاب و مغز است و قبل از چئون با اوه یون هی رابطه داشته و بعنوان دوست پسر و معشوقه‌ی اوه هم شناخته می‌شود. حاصل رابطه‌ی ها و اوه ، دختری به نام به رو نا ( با هنرپیشگی کیم‌هیون‌سو ) که آرزوی رفتن به چئونگ‌آه دارد می‌شود. خود به و ها ، اطلاعی از اینکه پدر-دختر هستند ندارند. هم‌چنین چئون در آینده قتل هایی از جمله قتل پدرش ، هتک مین سول آه، نجات لوگان ، کشتن مادر مین سول آه، همکاری در کشتن نا ئه کیو در فصل ۱ ، همکاری در کشتن شیم سو ریون در فصل ۳ ، همکاری در کشتن و نجات لوگان لی در فصل ۲ . چئون همچین با جو در رابطه نامشروع بوده

اوه‌یون‌هی ( یوجین ) که مادر به رونا ، است کارآموز سابق چئونگ آه بود . او دانش‌آموز ممتاز در چئونگ‌آه بود. او حتی بلیط سفر رایگان به ایتالیا و بورسیه ان را گرفته بود ولی به دلیل حسودی چئون و پدرش ، رفتن او غیرممکن شد.هنگام گرفتن جایزه ی بهترین خواننده ی اپرای کره ، با رشوه دادن پدر چئون جایزه در ناحقی به چئون سوجین داده میشود. او چئون و خودش را در اتاق پرو زندانی و سبب پاره شدن تار های صوتی به دلیل بریدن گلوی اوه توسط جایزه با دستان چئون شد. اما چئون در صحنه سازی کاری کرد که فکر کنند چئون بوده که زخمی شده . در همین حین او به سختی تلاش می‌کند تا دخترش اینده‌ی خوبی داشته باشد ، او نمی‌داند که دخترش میخواهد به چئونگ آه برود و وقتی فهمید بسیار عصبانی شد ، ولی بعدها کنار آمد و گذاشت دخترش در جشنواره شرکت کند و وقتی که چئون فهمید با رشوه به دبیران ، او را در لیست اول انتظار گذاشت . نفر اول ، مین سول اه بوده که با نام جعلی خود " ان‌نا لی " وارد خانواده شده و به کودکان آنها درس میداده، والبته قلدری . نفر دوم جو سوک‌کیونگ بوده. آنها زمانیکه فهمیدند مین نفر اول بوده شروع به آزار و اذیت او . رونا که بسیار از این اتفاق ناراحت بوده شروع به فکر کردن درباره ی خودکشی می‌کنند.

چئون که می‌فهمد آنا ، همان مین سول آه بوده می‌خواهد او را از مدرسه بیرون کند ، ولی با مدرک مین متوجه می‌شود که داخل گوشی مین ، فیلم جو و چئون بوده که درحال عشق‌بازی بودند را به سوجین نشان می‌دهد و همچنین او فایل صوتی قلدری کلاب کوچک هرا را به خانواده ی پنت هاوس نشان می‌دهد که باعث ربوده شدن مین می‌شود. مین از این اتفاق ناراحت است . چون او را در موتورخانه پنت هاوس زندانی کرده اند و او را کتک و تهدید می‌کند. ها یون بیول مین زا نجات می‌دهد و این باعث می‌شود که او به طبقه ی ۴۷ برود. از یک طرف ، اوه که مست کرده ناخواسته وارد هرا می‌شود، او چئون رو در گوشه‌ای می‌بیند و با یون‌چول بحث می‌کند. سپس وارد اسان‌سور شده و جو دانته را می‌بیند که سعی در خفه کردن مین داشته و هنگامی که فریاد می‌کشد و رو به مین می‌گوید " تلفنت کجاست؟! " . پای او به گلدان برمیخورد، و باعث می‌شود جو به خودش بیاید و سریع آنجا را ترک کند.

مین که اوه را می‌بیند، بسیار خوشحال می‌شود چون قبلا اوه مین را نجات داده بود. ولی نمی‌داند قاتل اصلی جان او ، اوه یون هی بود. اوه به خاطر دخترش مین را از طبقه ی ۴۷ام پرت می‌کند. ولی او به خاطر ندارد. شیم که تازه دخترش را پیدا کرده بود هرچه زنگ میزد و پیام میفرستاد، مین جواب نمیداد.

در همین حین زمانیکه شیم با آسانسور درحال پایین رفتن بود، با مین که از طبقه ۴۷ام میوفتد مواجه می‌شود و در آسانسور غش می‌کند. کانگ ماری ( شیم‌یون‌کیونگ ) کو سانگ اه ( یون‌جو‌هی) جو دان‌ته ( اوم‌کی‌جون ) چئون‌سو جین ( کیم‌سو‌یون) ها یون چول ( یون‌جونگ‌هون ) لی‌کیو‌جین ( بونگ‌تائه‌گیو) بخاطر اینکه ارزش ساختمان پایین نیاید ، دختر شیم را جا به جا و به خانه‌اش در بوسوک میبرد. سپس شیم که می‌فهمد، شروع به انتقام گرفتن از آنها می‌کند. همچنین شیم فکر می‌کند که جو و چئون دخترش را کشته‌اند ، و سپس در قسمت ۱۷ اوایل ان، و قسمت ۱۶ آخر آن شیم می‌فهمد که اوه کسی بوده که مین را کشته، او هم‌چنین با اوه رابطه ی صمیمی داشت. او شروع می‌کند نقشه های جو را خراب کردن و برای آنها ، نامه های تهدید آمیز می‌فرستد، و سپس با گو هودونگ ( با هنرپیشگی پارک‌اون‌سوک ) مواجه می‌شود. گو با تهدید شیم که به جو و بقیه می‌گویند مین دختر اصلی او است می‌کند.

در همین حین برادر ناتنی ( مین در آمریکا بخاطر مغزاستخوانی که داشت به فرزندخواندگی گرفته شد ولی پس از گرفتن نغز استخوان از آمریکا اخراج شد ) او لوگان لی ( پارک‌اون‌سوک) است. و همچنین او به دنبال انتقام است و با تغییر چهره ی خود با نام گوهودونگ وارد سریال می‌شود. شیم در قسمت ۱۳ یا ۱۴ متوجه می‌شود کسی که او را تهدید میکرد همان لوگان است و با او دست به یکی می‌شوند تا از آنها انتقام بگیرند .

پیوند به بیرون

[ویرایش]
  1. "Penthouse [Title in the URL]". SBS. Retrieved October 27, 2020.
  2. [펜트하우스] 무드티저 '2020 김순옥 작가 신작, 화려한 핏빛 서막이 오르다 / The Penthouse Teaser. YouTube. SBS Now. Retrieved October 27, 2020.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Lim, Jang-won (October 22, 2020). "SBS drama 'The Penthouse: War in Life' to show row over education, real estate". The Korea Times. Retrieved October 27, 2020.
  4. "Lee Ji-ah, Kim So-yeon and Eugene to Star in "Penthouse: War In Life"". HanCinema.
  5. "Cast Updated for the Upcoming Korean Drama "Penthouse"". News Break. February 10, 2020. Archived from the original on 26 January 2021. Retrieved 5 February 2021.
  6. "Penthouse: War In Life (Korean Drama - 2020) - 펜트하우스". HanCinema.