پروژه کتاب آبی (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پروژه کتاب آبی
ژانر
سازندهدیوید اولیری
بازیگران
آهنگسازدانیل وول
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۲
شمار قسمت‌ها۲۰
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
مکان تولیدونکوور
مدت۴۲–۴۴ دقیقه
تولیدکننده‌ها
پخش
شبکهٔ اصلیهیستوری
انتشار اولیه۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-0۱-۰۸) –
۲۴ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۲۴)
پیوندهای بیرونی
وبگاه رسمی

پروژهٔ کتاب آبی (به انگلیسی: Project Blue Book) یک مجموعهٔ تلویزیونی در ژانر درام-تاریخی است که از ۸ ژانویهٔ ۲۰۱۹ در شبکهٔ تلویزیونی هیستوری منتشر شده‌است.[۱] آیدان گیلن در نقش اصلی فیلم دکتر جی الن هاینک بازی می‌کند و فصل اول شامل ۱۰ قسمت است.[۲][۳] این مجموعه بر اساس پروژه کتاب آبی که از سوی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا برای مطالعه بر روی یوفوها تدارک دیده شده بود، ساخته شده‌است. در ۱۰ فوریه ۲۰۱۹، شبکه هیستوری سریال را برای فصل دوم در ۱۰ قسمت تمدید کرد، فصل دوم این سریال در ۲۱ ژانویهٔ ۲۰۲۰ منتشر شد.[۴][۵] در می ۲۰۲۰، اعلام شد که ساخت این سریال کنسل شده‌است.[۶] دادخواستی در ۷ می ۲۰۲۰ توسط طرفداران سریال برای حمایت از سازندگان، در پیدا کردن یک شبکه جدید برای تولید سریال راه اندازی شد.[۷][۸]

داستان[ویرایش]

این مجموعه حول محور پروژه واقعی کتاب آبی می‌چرخد، مجموعه‌ای از تحقیقات مخفی در مورد برخوردهای احتمالی بشقاب پرنده‌ها و پدیده‌های غیرقابل توضیحی که توسط نیروی هوایی ایالات متحده با پروفسور شکاک اخترفیزیک و یوفوشناس جی الن هاینک در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ انجام شد.[۲][۳] با شریک خود، کاپیتان کهنه‌کار نیروی هوایی، کاپیتان مایکل کویین، رویت‌ها را در سراسر ایالات متحده بررسی می‌کنند و دکتر هاینک متوجه می‌شود که همه چیز را نمی‌توان با علم توضیح داد.

بازیگران و شخصیت‌ها[ویرایش]

اصلی[ویرایش]

  • آیدان گیلن در نقش دکتر جی آلن هاینک، ستاره‌شناس، اخترفیزیکدان، پروفسور و یوفولوژیست که روی پروژه کتاب آبی کار می‌کند.[۲] هاینک که در ابتدا در مورد وجود حیات بیگانه و بشقاب پرنده‌ها تردید داشت، سعی می‌کند با استفاده از ذهن تحلیلی و علمی خود، موارد را توضیح دهد.
  • مایکل مالارکی در نقش کاپیتان مایکل کویین، یک سرباز کهنه‌کار که با نیروی هوایی ارتش ایالات متحده به عنوان خلبان در طول جنگ جهانی دوم خدمت می‌کرد و با دکتر هاینک در پروژه کتاب آبی کار می‌کرد.[۹] شخصیت کاپیتان ادوارد جی. روپلت از USAF، اولین کارگردان پروژه واقعی کتاب آبی الهام گرفته شده‌است.
  • لارا منل در نقش میمی هاینک، همسر آلن هاینک.[۱۰]
  • سنیا سولو در نقش سوزی میلر، دوست و همسایه میمی هاینک، همچنین یک مأمور کاگ‌ب.[۱۱]
  • مایکل هارنی در نقش ژنرال هیو ولنتاین، یک مقام عالی‌رتبه نظامی و بنیانگذار پروژه کتاب آبی.[۱۱] این شخصیت از سرلشکر USAF چارلز پی کبل، بنیانگذار پروژه واقعی کتاب آبی الهام گرفته شده‌است.
  • نیل مک‌دونا در نقش ژنرال جیمز هاردینگ، یک مقام عالی‌رتبه نظامی و یکی از بنیانگذاران پروژه کتاب آبی.[۱۲] این شخصیت از سرتیپ USAF ویلیام گارلند، یکی از اعضای ستاد ژنرال چارلز پی کبل در طول دوره زمانی پروژه واقعی کتاب آبی الهام گرفته شده‌است.

مکمل[ویرایش]

  • رابرت جان برک در نقش ویلیام فرچایلد، وزیر دفاع ایالات متحده.[۱۳]
  • ایان تریسی در نقش «تعیین‌کننده» با نام مستعار «مردی با کلاه» (بعدها مشخص شد که یکی از مردان سیاه پوش است)، مردی مرموز که دکتر هاینک را دنبال می‌کند.
  • مت اولری در نقش ستوان هنری فولر، خلبان نیروی هوایی ارتش آمریکا که هاینک و کوین در اولین موردشان با هم آشنا می‌شوند.
  • نیکلاس هلمز در نقش جوئل هاینک، پسر میمی و آلن.
  • کوری گراهام به عنوان همکار سوزی، همچنین یک مأمور کاگ‌ب.
  • جیل موریسون در نقش فی، یکی از اعضای نیروی هوایی و منشی کاپیتان کوین در پایگاه نیروی هوایی رایت پترسون.
  • مایکل ایمپریولی در نقش ادوارد ریزوتو، یک مأمور دوگانه آمریکایی/روسی.

شخصیت‌های تاریخی[ویرایش]

  • آدام گریدون رید در نقش دونالد کیهو (که در تیتراژ با عنوان "Kehoe" نوشته شده‌است)، نویسنده آمریکایی و محقق یوفو. کیهو در دهه ۱۹۵۰ و اوایل تا اواسط دهه ۱۹۶۰ به‌طور گسترده به عنوان رهبر در زمینه یوفولوژی شناخته می‌شد و در قسمتی با عنوان "چراغ‌های لوباک" ظاهر شد.
  • توماس کرچمان در نقش ورنر فون براون، مهندس هوافضا آلمانی-آمریکایی. فون براون پیش از آمدن به ایالات متحده برای توسعه موشک برای ناسا، با حضور در "عملیات Paperclip"، چهره پیشرو در توسعه فناوری موشک در آلمان نازی بود.
  • باب گانتون در نقش پرزیدنت هری اس ترومن، سی و سومین رئیس‌جمهور ایالات متحده، در "The Washington Merry-Go Round".[۱۴]
  • کاسپار فیلیپسون در نقش سناتور جان اف کندی، حضور در فصل دوم.[۱۵]

قسمت‌ها[ویرایش]

فصلقسمت‌هاروی آنتن رفته
اولین بارآخرین بار
۱۱۰۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۰۸)۱۲ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-03-۱۲)
۲۱۰۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-01-۲۱)۲۴ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۲۴)

فصل اول (۲۰۱۹)[ویرایش]

شم.
کلی
شم. در
فصل
عنوانکارگرداننویسندهتاریخ انتشار اصلیU.S. تعداد بیننده
(میلیون)
۱۱«سگ جنگ فولر»رابرت اشترمبرگدیوید اولری۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۰۸)2.27[۱۶]
در سال ۱۹۵۲، دکتر ج. صنایع دستی در فارگو این دو برای صحبت با فولر و تماشای هواپیمای فولر به فارگو می‌روند. در همین حال، همسر آلن، میمی، در حین خرید دوست جدیدی پیدا می‌کند، سوزی میلر. این دو در ابتدا به این نتیجه رسیدند که فولر یک بالون هواشناسی را دیده‌است، اگرچه هاینک شروع به تردید در صحت این راه حل می‌کند. کوین هاینک را بلند می‌کند تا به او ثابت کند که اشتباه می‌کند و پرواز فولر را بازسازی کند، که در نهایت به تصادف دو نفر در میدانی ختم می‌شود، جایی که هاینک یک شخصیت مرموز را می‌بیند که ناپدید می‌شود. هاینک در بیمارستان با فولر گفتگوی دردسرساز دارد. بعداً در حالی که به خانه می‌رفت، او توسط یک ماشین سیاه مرموز دنبال می‌شود، که او سپس به دنبال آن به یک نمایشگاه متروکه می‌رود، که به نظر می‌رسد نوعی مرکز مخفی را پنهان می‌کند. به نظر می‌رسد سوزی دنبال هاینکس است، در حالی که فولر به زور از بیمارستان برده می‌شود. رویارویی با بشقاب پرنده‌ها بر اساس آن استحادثه دعوای سگ گورمن.
۲۲«هیولا فلت وودز»رابرت اشترمبرگشان یابلونسکی۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۱۵)1.88[۱۷]
دکتر هاینک و کاپیتان کوین در مورد یک زن و دو فرزندش که شاهد سقوط بشقاب پرنده در نزدیکی مزرعه خود و بیرون آمدن یک موجود بیگانه از لاشه آتشین بودند، در ویرجینیای غربی تحقیق می‌کنند. بر اساس پرونده Flatwoods Monster.
۳۳«چراغ‌های لوباک»پیت تراویسهارلی پیتون۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۲)1.95[۱۸]
هنگامی که شهروندان Lubbock، تگزاس شاهد یک کاردستی مرموز V شکل در آسمان شب بودند، هاینک و کوین برای بررسی رویت انبوه آورده می‌شوند. رؤیت انبوه بر اساس حادثه Lubbock Lights است.
۴۴«عملیات گیره کاغذ»پیت تراویسدیوید اولری و تانیا سنت جان۲۹ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۹)1.71[۱۹]
یک برخورد عجیب بشقاب پرنده با یک هواپیمای مسافربری تجاری، هاینک و کوین را به یک برنامه فوق محرمانه شامل دانشمندان سابق نازی در هانتسویل، آلاباما، معروف به عملیات گیره کاغذ، هدایت می‌کند که یک برنامه اسرارآمیز دارد. رویارویی اولیه بین یک بشقاب پرنده و یک هواپیمای مسافربری بر اساس پرونده یوفو Chiles-Whitted است.
۵۵«فو فایترز»نورما بیلیدیوید اولری و امیلی بروچین۵ فوریه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-02-۰۵)1.39[۲۰]
هاینک و کوین یک سری سرنخ‌های عجیب را دنبال می‌کنند که آنها را به یک گروه مخفی هدایت می‌کند که نه تنها ادعا می‌کنند که در طول مبارزه شاهد نورهای عجیب و غریب به نام فو فایترز بوده‌اند، بلکه ادعا می‌کنند راهی برای تماس با آنها می‌دانند.
۶۶«گلوله‌های آتشین سبز»نورما بیلیهارلی پیتون۱۲ فوریه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-02-۱۲)1.66[۲۱]
پس از اینکه گلوله‌های آتشین سبز مرموز در طول آزمایش تسلیحات تقریباً باعث فاجعه هسته ای می‌شوند، هاینک و کوین باید بررسی کنند که چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد. بر اساس گلوله‌های آتشین سبز که در اطراف تأسیسات نظامی هسته‌ای دیده می‌شوند و پروژه توینکل برای ردیابی و توضیح آنها طراحی شده‌است.
۷۷«استاد پیشاهنگ»توماس کارترآرون راپکه و استوارت کی۱۹ فوریه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-02-۱۹)1.31[۲۲]
پس از ناپدید شدن یک پیشاهنگ زمانی که او و نیروهایش شاهد یک کاردستی عجیب در جنگل هستند، هاینک برای تحقیق برای پروژه کتاب آبی فرستاده می‌شود، در حالی که کوین به یک مأموریت سرکش برای ژنرال هاردینگ کشیده می‌شود. با الهام از پرونده UFO Scoutmaster Sonny DesVergers.
۸۸«بازی‌های جنگی»توماس کارترتانیا سنت جان۲۶ فوریه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-02-۲۶)1.45[۲۳]
وقتی فیلمی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد یک جوخه ارتش در طول یک تمرین معمولی مورد حمله یوفو قرار می‌گیرد، ژنرال‌ها هاینک و کوئین را برای تحقیق به آنجا می‌فرستند، جایی که متوجه می‌شوند سربازان نه تنها از اثرات فیزیکی جنگ، بلکه از اثرات روانی نیز رنج می‌برند. بر اساس حوادث UFO ارتش ایالات متحده در طول جنگ کره.
۹۹«آدم‌ربایی»الکس گریوزشان یابلونسکی۵ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-03-۰۵)1.51[۲۴]
مردی که از عواقب ناتوان کننده یک آدم‌ربایی فرضی بیگانه رنج می‌برد، هاینک و کوین را زیر اسلحه نگه داشته و از آنها می‌خواهد که در مورد پرونده تحقیق کنند و هاینک را به سمت هیپنوتیزم واپس گرایانه سوق می‌دهد. برخورد بشقاب پرنده از تجربه بشقاب پرنده بتی و بارنی هیل الهام گرفته شده‌است.
۱۰۱۰«گردش شاد واشینگتن»الکس گریوزدیوید اولری۱۲ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-03-۱۲)1.55[۲۵]
هنگامی که واشینگتن دی سی توسط بشقاب پرنده‌ها هجوم می‌آورد، پایتخت کشور به وحشت می‌افتد و اکنون بالاترین رده‌های قدرت وظیفهٔ کشف ماهیت واقعی تهدید را به هاینک و کوین می‌دهند.

فصل دوم (۲۰۲۰)[ویرایش]

شم.
کلی
شم. در
فصل
عنوانکارگرداننویسندهتاریخ انتشار اصلیU.S. تعداد بیننده
(میلیون)
۱۱۱«حادثه رازول - قسمت اول»دران صرافیاندیوید اولری۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-01-۲۱)1.43[۲۶]
هاینک و کوین به دنبال ژنرال هاردینگ به رازول، نیومکزیکو می‌روند، جایی که یک فرد ناشناس تهدید کرده‌است که شواهدی از فرود تصادف غیرزمینی شش سال پیش را در جهان فاش خواهد کرد. با الهام از حادثه یوفو رازول.
۱۲۲«حادثه رازول - قسمت دوم»دران صرافیانشان یابلونسکی۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-01-۲۸)1.34[۲۷]
هاینک و کوین به یک مجرم نزدیک می‌شوند و در نهایت حقیقت را در مورد اتفاقی که در رازول رخ داده‌است، می‌فهمند. الهام گرفته از حادثه بشقاب پرنده رازول و فیلم کالبد شکافی بیگانگان.
۱۳۳«منطقه ۵۱»پیت تراویسالک ولز۴ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-02-۰۴)1.13[۲۸]
وقتی سربازی در یک پایگاه نظامی در صحرای دورافتاده نوادا ظاهراً توسط بشقاب پرنده ربوده می‌شود، هاینک و کوئین پرونده را در دست می‌گیرند. اما به زودی متوجه خواهند شد که دلایل زیادی وجود دارد که منطقه خطرناک ۵۱ بخواهد اسرار خود را حفظ کند. بر اساس ربوده شدن و مرگ جاناتان لاوت.
۱۴۴«هاپکینزویل»پیت تراویسهارلی پیتون۱۱ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-02-۱۱)1.40[۲۹]
هنگامی که موجودات بیگانه ادعا شده به خانه ای در کنتاکی روستایی حمله می‌کنند، هاینک و کوئین در برنامه فوق سری سیا، MK Ultra، که معتقد است این حمله ممکن است شروع یک تهاجم بسیار بزرگتر باشد، آورده می‌شوند. با الهام از برخورد کلی-هاپکینزویل و ارجاع به یادداشت پنتاکل.
۱۵۵«مردان سیاه پوش»وندی استانزلرامیلی بروچین۱۸ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-02-۱۸)1.09[۳۰]
وقتی هاینک توسط مرد سیاه پوش مرموز ربوده می‌شود، کوین با سازمان سیا همکاری می‌کند تا او را ردیابی کند و جانش را نجات دهد. به حادثه جزیره موری اشاره می‌کند.
۱۶۶«برخورد نزدیک»وندی استانزلرلیندا برستین۲۵ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-02-۲۵)1.19[۳۱]
در حالی که اسپرد بر روی مجموعه ای از برخورد نزدیک از نوع سوم، Hynek بازگو تجارب خود را با بدنام پنل رابرتسون و بیگانه عجیب و غریب contactee برای کسی که او همه چیز را در یک خط. شخصیت از contactee دیوید Dubrovsky است که آزادانه در بر جورج ادامسکی.
۱۷۷«نفرین اسکین واکر»نورما بیلیهارلی پیتون۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۰۳)1.36[۳۲]
هاینک و کوین به مزرعه اسکین‌واکر در یوتا می‌روند تا ادعاهای یک خانواده جوان در مورد پدیده‌های غیرقابل توضیح و خطرناک را بررسی کنند.
۱۸۸«چه در زیر نهفته‌است»جان اسکاتالک ولز۱۰ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۰)1.32[۳۳]
وقتی مطالب حساس از ژنرال هاردینگ و ولنتاین دزدیده می‌شود، هاینک و کوین متوجه می‌شوند که نه تنها مقصر آن‌ها بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کردند، بلکه شواهد غیرقابل انکاری از یک توطئه بشقاب پرنده نیز وجود دارد. ارجاع به هانگار ۱۸ در پایگاه نیروی هوایی رایت-پترسون.
۱۹۹«فلش شکسته»نورما بیلیلیندا برستین۱۷ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۷)1.34[۳۴]
هنگامی که هاینک و کوین هواپیمای مرموز را که در بیابان‌های کانادا ناپدید شده‌است، ردیابی می‌کنند، آنها مأموریت خطرناکی را برای بازیابی محموله گم شده آن آغاز می‌کنند که نه تنها Project Blue Book، بلکه کل جهان را تهدید می‌کند. از دست دادن یک هواپیمای نظامی پس از برخورد ظاهری با یک بشقاب پرنده در حریم هوایی کانادا، بر اساس حادثه Kinross است.
۲۰۱۰«عملیات بریس اصلی»لونی پریستردیوید اولری۲۴ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۲۴)1.42[۳۵]
هنگامی که بشقاب پرنده‌ها و USOها (اشیاء شناور ناشناس) شروع به انجام یک تمرین دریایی عظیم در مرز آب‌های روسیه می‌کنند، هاینک و کوین متوجه می‌شوند که متوقف کردن یک دریاسالار سرکش از شروع جنگ جهانی سوم به عهده آنهاست.

تولید[ویرایش]

این سریال در ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا فیلمبرداری شده‌است. این فیلم توسط هیستوری و شبکه‌های تلویزیونی A&E تهیه شده‌است.[۳۶]

فیلمبرداری فصل دوم در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۹ آغاز شد و انتظار می‌رفت در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ به پایان برسد.[۳۷]

بازخورد[ویرایش]

پاسخ انتقادی[ویرایش]

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، این سریال بر اساس ۱۷ بررسی، با میانگین امتیاز ۶٫۶۵/۱۷، دارای رتبهٔ تأیید ۶۵٪ است. اجماع انتقادی این وب‌سایت می‌گوید: «پروژه کتاب آبی احتمالاً با اقتباس آزاد از پدیده‌های غیرقابل توضیح تاریخی، طرفداران ماوراء الطبیعه را مجذوب خود خواهد کرد، اما این سریال دکمه‌دار فاقد قدرت روایی برای جذب فراتر از باورمندان واقعی است.»[۳۸] متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس ۱۰ منتقد، امتیاز ۵۶ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داد که نشان دهنده «بررسی‌های مختلط یا متوسط» است.[۳۹]

رابرت شیفر، محقق و شکاک ماوراء الطبیعه، با مرور چهار قسمت اول، به نادرستی‌ها و "کاذب های" تاریخی متعددی اشاره می‌کند که برخی از آنها را "پوچ" توصیف می‌کند. او با نگرانی از گمراه کردن بینندگان، نتیجه می‌گیرد که "... این برنامه به افراد واقعی با نام واقعی، یک برنامه دولتی واقعی و حوادث واقعی اشاره می‌کند. سپس جزئیات پوچ و اختراعی را در هم می‌آمیزد، در حالی که ادعا می‌کند که نمایش بر اساس رویدادهای واقعی است. "[۴۰]

رتبه‌بندی[ویرایش]

فصل اول[ویرایش]

شماره عنوان تاریخ پخش رتبه‌بندی
(۱۸–۴۹)
بینندگان
(میلیون)
DVR
(۱۸–۴۹)
بینندگان DVR
(میلیون)
مجموع
(۱۸–۴۹)
مجموع بینندگان
(میلیون)
1 «The Fuller Dogfight» ۸ ژانویه ۲۰۱۹ ۰٫۴ 2.27[۱۶] ۰٫۴ ۱٫۶۱ ۰٫۸ 3.88[۴۱]
2 «The Flatwoods Monster» ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ ۰٫۳ 1.88[۱۷] ۰٫۴ ۱٫۸۲ ۰٫۷ 3.70[۴۲]
3 «The Lubbock Lights» ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ ۰٫۴ 1.95[۱۸] ۰٫۴ ۱٫۸۵ ۰٫۸ 3.79[۴۳]
4 «Operation Paperclip» ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹ ۰٫۳ 1.71[۱۹] ۰٫۴ ۱٫۷۷ ۰٫۷ 3.48[۴۴]
5 «Foo Fighters» ۵ فوریه ۲۰۱۹ ۰٫۳ 1.39[۲۰]
6 «The Green Fireballs» ۱۲ فوریه ۲۰۱۹ ۰٫۳ 1.66[۲۱] ۰٫۴ ۱٫۵۵ ۰٫۷ 3.21[۴۵]
7 «The Scoutmaster» ۱۹ فوریه ۲۰۱۹ ۰٫۳ 1.31[۲۲] ۰٫۳ ۱٫۵۴ ۰٫۶ 2.84[۴۶]
8 «War Games» ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ ۰٫۳ 1.45[۲۳] ۰٫۳ ۱٫۳۹ ۰٫۶ 2.84[۴۷]
9 «Abduction» ۵ مارس ۲۰۱۹ ۰٫۳ 1.51[۲۴] ۰٫۳ ۱٫۲۷ ۰٫۶ 2.78[۴۸]
10 «The Washington Merry-Go Round» ۱۲ مارس ۲۰۱۹ ۰٫۳ 1.55[۲۵] ۰٫۳ ۱٫۳۲ ۰٫۶ 2.87[۴۹]

فصل دوم[ویرایش]

شماره عنوان تاریخ پخش رتبه‌بندی
(۱۸–۴۹)
بینندگان
(میلیون)
DVR
(۱۸–۴۹)
بینندگان DVR
(میلیون)
مجموع
(۱۸–۴۹)
مجموع بینندگان
(میلیون)
1 «The Roswell Incident - Part I» ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ ۰٫۳ 1.43[۲۶] ۱٫۳۱ 2.74[۵۰]
2 «The Roswell Incident - Part II» ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ ۰٫۲ 1.34[۲۷] ۱٫۱۸ 2.53[۵۱]
3 «Area 51» ۴ فوریه ۲۰۲۰ ۰٫۲ 1.13[۲۸] ۱٫۲۰ 2.33[۵۲]
4 «Hopkinsville» ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ ۰٫۳ 1.40[۲۹]
5 «The Men in Black» ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ ۰٫۲ 1.09[۳۰]
6 «Close Encounters» ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ ۰٫۲ 1.19[۳۱] ۱٫۱۹ 2.38[۵۳]
7 «Curse of the Skinwalker» ۳ مارس ۲۰۲۰ ۰٫۲ 1.36[۳۲] ۱٫۱۱ 2.47[۵۴]
8 «What Lies Beneath» ۱۰ مارس ۲۰۲۰ ۰٫۲ 1.32[۳۳]
9 «Broken Arrow» ۱۷ مارس ۲۰۲۰ ۰٫۲ 1.34[۳۴] ۱٫۰۸ 2.42[۵۵]
10 «Operation Mainbrace» ۲۴ مارس ۲۰۲۰ ۰٫۲ 1.42[۳۵] ۱٫۰۹ 2.51[۵۶]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Pedersen, Erik (October 5, 2018). "'Project Blue Book': History Reveals Premiere Date & Trailer For Robert Zemeckis' UFO Drama Series". Deadline Hollywood. Retrieved October 5, 2018.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ "Aidan Gillen to Star in Robert Zemeckis UFO Series Blue Book". Den of Geek!. October 26, 2017. Archived from the original on 31 October 2017. Retrieved October 27, 2017.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Deerwester, Jayme (May 25, 2017). "'Blue Book' value: History picks up UFO drama from Robert Zemeckis". USA Today. Retrieved October 27, 2017.
  4. Schwartz, Ryan (February 10, 2019). "History Renews Project Blue Book, Sets Knightfall Season 2 Premiere Date". TVLine. Retrieved February 10, 2019.
  5. Pedersen, Erik (November 19, 2019). "'Project Blue Book' Season 2 Trailer & Premiere Date For History's Robert Zemeckis UFO Drama". Deadline Hollywood. Retrieved November 19, 2019.
  6. White, Peter (May 7, 2020). "'Project Blue Book' Ending At History After Season 2, 'Knightfall' Cancellation Confirmed". Deadline Hollywood. Retrieved May 7, 2020.
  7. "Project Blue Book Has a Plan for Season 3". Den of Geek (به انگلیسی). 2020-05-22. Retrieved 2020-09-04.
  8. Bennett, Tara (2020-05-11). "Project Blue Book producers talk campaign to save show, fan love, plans for Season 3". SYFY WIRE (به انگلیسی). Retrieved 2020-09-04.
  9. Petski, Denise (December 8, 2017). "'Blue Book': Michael Malarkey Joins Robert Zemeckis-Produced UFO Series At History". Deadline Hollywood. Retrieved December 8, 2017.
  10. Andreeva, Nellie (November 8, 2017). "'Blue Book': Laura Mennell To Star In UFO Series At History". Deadline Hollywood. Retrieved November 9, 2017.
  11. ۱۱٫۰ ۱۱٫۱ Petski, Denise (November 21, 2017). "'Blue Book': Michael Harney & Ksenia Solo Join Robert Zemeckis-Produced UFO Series At History". Deadline Hollywood. Retrieved November 21, 2017.
  12. Agard, Chancellor (October 5, 2018). "Exclusive: History reveals "Project Blue Book" series premiere date". Entertainment Weekly. Retrieved December 25, 2018.
  13. Agard, Chancellor (January 8, 2019). "Project Blue Book confronts Hollywood's alien obsession in exclusive clip". Entertainment Weekly. Retrieved February 6, 2019.
  14. Sagars, Aaron. "Project Blue Book Season 1 Finale: Aidan Gillen Explains That Cliffhanger Ending". IGN.com. Retrieved 22 March 2020.
  15. Bennett, Tara. "Project Blue Book Podcast 2.9: Michael Malarkey and Caspar Phillipson Find a Broken Arrow'". SYFY Wire. Retrieved 22 March 2020.
  16. ۱۶٫۰ ۱۶٫۱ Metcalf, Mitch (January 9, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 1.8.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on January 10, 2019. Retrieved January 9, 2019.
  17. ۱۷٫۰ ۱۷٫۱ Metcalf, Mitch (January 16, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 1.15.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on January 17, 2019. Retrieved January 16, 2019.
  18. ۱۸٫۰ ۱۸٫۱ Metcalf, Mitch (January 24, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 1.22.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on January 25, 2019. Retrieved January 24, 2019.
  19. ۱۹٫۰ ۱۹٫۱ Metcalf, Mitch (January 30, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 1.29.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on January 31, 2019. Retrieved January 30, 2019.
  20. ۲۰٫۰ ۲۰٫۱ Metcalf, Mitch (February 6, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 2.5.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on February 9, 2019. Retrieved February 6, 2019.
  21. ۲۱٫۰ ۲۱٫۱ Metcalf, Mitch (February 13, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 2.12.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on February 14, 2019. Retrieved February 13, 2019.
  22. ۲۲٫۰ ۲۲٫۱ Metcalf, Mitch (February 21, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 2.19.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on February 21, 2019. Retrieved February 21, 2019.
  23. ۲۳٫۰ ۲۳٫۱ Metcalf, Mitch (February 27, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 2.26.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on February 28, 2019. Retrieved February 27, 2019.
  24. ۲۴٫۰ ۲۴٫۱ Metcalf, Mitch (March 6, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 3.5.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on March 7, 2019. Retrieved March 6, 2019.
  25. ۲۵٫۰ ۲۵٫۱ Metcalf, Mitch (March 13, 2019). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 3.12.2019". Showbuzz Daily. Archived from the original on March 16, 2019. Retrieved March 13, 2019.
  26. ۲۶٫۰ ۲۶٫۱ Metcalf, Mitch (January 23, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 1.21.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on January 24, 2020. Retrieved January 23, 2020.
  27. ۲۷٫۰ ۲۷٫۱ Metcalf, Mitch (January 29, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 1.28.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on January 29, 2020. Retrieved January 29, 2020.
  28. ۲۸٫۰ ۲۸٫۱ Metcalf, Mitch (February 5, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 2.4.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on February 5, 2020. Retrieved February 5, 2020.
  29. ۲۹٫۰ ۲۹٫۱ Metcalf, Mitch (February 12, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 2.11.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on February 12, 2020. Retrieved February 12, 2020.
  30. ۳۰٫۰ ۳۰٫۱ Metcalf, Mitch (February 20, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 2.18.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on February 20, 2020. Retrieved February 20, 2020.
  31. ۳۱٫۰ ۳۱٫۱ Metcalf, Mitch (February 26, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 2.25.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on February 26, 2020. Retrieved February 26, 2020.
  32. ۳۲٫۰ ۳۲٫۱ Metcalf, Mitch (March 4, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 3.3.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on March 7, 2020. Retrieved March 4, 2020.
  33. ۳۳٫۰ ۳۳٫۱ Metcalf, Mitch (March 11, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 3.10.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on March 14, 2020. Retrieved March 11, 2020.
  34. ۳۴٫۰ ۳۴٫۱ Metcalf, Mitch (March 18, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 3.17.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on March 18, 2020. Retrieved March 18, 2020.
  35. ۳۵٫۰ ۳۵٫۱ Metcalf, Mitch (March 25, 2020). "Updated: ShowBuzzDaily's Top 150 Tuesday Cable Originals & Network Finals: 3.24.2020". Showbuzz Daily. Archived from the original on March 25, 2020. Retrieved March 25, 2020.
  36. Leighton, Susan (September 25, 2018). "Project Blue Book invades History Channel in the winter". 1428elm.com. Archived from the original on 9 June 2019. Retrieved October 1, 2018.
  37. "DGC BC Production List" (PDF). Directors Guild of Canada. July 4, 2019. Archived (PDF) from the original on July 4, 2019. Retrieved July 4, 2019.
  38. "Project Blue Book: Season 1 (2019)". Rotten Tomatoes. Retrieved June 19, 2019.
  39. "Project Blue Book: Season 1". Metacritic. Retrieved January 9, 2019.
  40. Sheaffer, Robert (2019). "The History Channel Mangles Project Blue Book, Mixing Fact and Fiction". Skeptical Inquirer. 43 (3): 5–6.
  41. Welch, Alex (January 28, 2019). "'Dirty John' finale and 'Project Blue Book' premiere score big viewer gains in cable Live +7 ratings for Jan. 7-13, 2019". TV by the Numbers. Archived from the original on January 29, 2019. Retrieved January 28, 2019.
  42. Welch, Alex (February 4, 2019). "'Project Blue Book' lands high again, 'Teen Mom 2' wins 18-49 in cable Live +7 ratings for Jan. 14-20, 2019". TV by the Numbers. Archived from the original on February 5, 2019. Retrieved February 4, 2019.
  43. Welch, Alex (February 8, 2019). "'Teen Mom II' leads, 'Suits' returns with solid gains in cable Live +7 ratings for Jan. 21-27". TV by the Numbers. Archived from the original on February 9, 2019. Retrieved February 8, 2019.
  44. Welch, Alex (February 21, 2019). "'Teen Mom II,' 'Project Blue Book' stay on top in the cable Live +7 ratings for Jan. 28 – Feb. 3". TV by the Numbers. Archived from the original on February 22, 2019. Retrieved February 21, 2019.
  45. Welch, Alex (February 28, 2019). "'Deadly Class' leads percentage gains in the cable Live +7 ratings for Feb. 11-17". TV by the Numbers. Archived from the original on March 1, 2019. Retrieved February 28, 2019.
  46. Welch, Alex (March 7, 2019). "'The Walking Dead,' 'Project Blue Book' lead viewer gains in the cable Live +7 ratings for Feb. 18-24". TV by the Numbers. Archived from the original on March 8, 2019. Retrieved March 7, 2019.
  47. Welch, Alex (March 14, 2019). "'Deadly Class,' 'Suits' score biggest percentage gains in the cable Live +7 ratings for Feb. 25 – March 3". TV by the Numbers. Archived from the original on March 30, 2019. Retrieved March 14, 2019.
  48. Welch, Alex (March 22, 2019). "'The Walking Dead' earns biggest 18-49 and viewer gains in cable Live +7 ratings for March 4–10". TV by the Numbers. Archived from the original on March 22, 2019. Retrieved March 22, 2019.
  49. Welch, Alex (April 1, 2019). "'Deadly Class' earns biggest 18-49 percentage gain in cable Live +7 ratings for March 11–17". TV by the Numbers. Archived from the original on April 1, 2019. Retrieved April 1, 2019.
  50. Pucci, Douglas (February 5, 2020). "Live+7 Weekly Ratings: 'A Million Little Things' Winter Premiere Ranks in Top 5 of Adults 18-49 Raw Gainers". Programming Insider. Retrieved February 5, 2020.
  51. Pucci, Douglas (February 11, 2020). "Live+7 Weekly Ratings: 'The Good Place' Series Finale Ranks Third Among Comedies in Raw Adults 18-49 Gains". Programming Insider. Retrieved February 11, 2020.
  52. Pucci, Douglas (February 19, 2020). "Live+7 Weekly Ratings: Fox Network's New Wednesday Night Lineup of 'The Masked Singer' and 'Lego Masters' Tops All Telecasts in Adults 18-49 Gains". Programming Insider. Retrieved February 19, 2020.
  53. Pucci, Douglas (March 13, 2020). "Live+7 Weekly Ratings: Four NBC Dramas Among Top-7 Raw Gainers in Total Viewers and Adults 18-49". Programming Insider. Retrieved March 13, 2020.
  54. Pucci, Douglas (March 17, 2020). "Live+7 Weekly Ratings: 'The Good Doctor' Tops Raw Gains in Both Total Viewers and Adults 18-49". Programming Insider. Retrieved March 17, 2020.
  55. Pucci, Douglas (April 3, 2020). "Live+7 Weekly Ratings: NBC Dramas 'This Is Us', 'New Amsterdam' and 'Chicago PD' Among Top Six Raw Gainers in Each Total Viewers and Adults 18-49". Programming Insider. Retrieved April 3, 2020.
  56. Pucci, Douglas (April 9, 2020). "Live+7 Weekly Ratings: 'This Is Us' Tops Raw Adults 18-49 Gains in Each Respective Week of its Entire 18-Episode Fourth Season". Programming Insider. Retrieved April 9, 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]