ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/نرسه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نرسه[ویرایش]

مقالهٔ مذکور دارای ایراداتی بود که توسط اینجانب و دیگر دوستان مطرح شد اما اقدامی در راستای رفع آن از سوی نامزد‌کنندهٔ گرامی مشاهده نشد و انتظار در جهت اقدام لازم از سوی نامزدکننده نیز تغییری را به دنبال نداشت که در نتیجه مقالهٔ مذکور ناموفق جمع‌بندی می‌شود. به امید خوبیدگی و برگزیدگی این مقاله در آیندهٔ نزدیک. :) -- - Mr_MohammadJavad_M بحث ‏۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۵ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

خوب نشد

پیشاخوبیدگی نرسه
ویرایش ورودی‌ها
اندازهٔ مقاله ۴۹
آیا مقاله ترجمه از ویکی‌های دیگر است؟ خیر
املا و انشای خوب انجام شد
دیباچهٔ مناسب انجام شد
منبع‌دارکردن همهٔ مطالب انجام شد
یادکرد صحیح منابع انجام شد
جایگزینی منابع نامعتبر (به‌خصوص منابع ویکیایی) با منابع معتبر انجام شد
بررسی حق نشر (متن و پرونده‌ها) انجام شد
جعبهٔ اطلاعات و/یا جعبهٔ گشتن مناسب انجام شد
رده و میان‌ویکی مناسب انجام شد
تصویر(های) مناسب انجام شد
پیوند به محتوا(ها)ی مرتبط در پروژه‌های خواهر انجام نشد
پیوند پایدار منابع برخط به‌زودی انجام می‌شود
هنوز ناظر وپ:گمخ صحت ورودی‌ها را تأیید نکرده‌است.
 نرسه (ویرایش | تاریخچه) • بحثپی‌گیری


نامزدکننده: Ba.bahrami (بحث) ‏۱۱ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۴۰ (UTC)[پاسخ]

من این مقاله را براساس برنامه آموزشی نوشتم و پیشاپیش از نظرات و انتقادات همه دوستان تشکر می‌کنم. Ba.bahrami (بحث) ‏۱۱ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۴۰ (UTC)[پاسخ]

سلام و خسته نباشید به نگارشگر مقاله و تشکر بابت نگارش این مقاله. مواردی در مقاله مشاهده شد که باید اصلاح بشن. بعضی موارد جزئی هم که به چشمم میخورن خودم برطرف می‌کنم.

  1. لطفا برچسب نیازمند منبع رو با بهره‌گیری از منبع مناسب برطرف کنید یا مطالب مربوطه رو حذف کنید.
  2. تنها قسمت اول بخش نسب اشاره‌ای کوچیک به نسب نرسه داره و باقی قسمت‌ها به شرح و توضیح فرزندان شاپور یکم و ترتیب سنی اون‌ها پرداخته که ارتباطی به عنوان بخش و موضوع مقاله نداره.
  3. بخش وضعیت سیاسی پیش از نرسه آشفته است و مطالب در اون بدون نظم بیان شده‌‌اند. اکثریت بخش اول نوشته به نخستین ساسانیان و نیاکان نرسه اشاره داره که باید به عنوان یک بخش مستقل توضیح داده بشه یا در بخش نسب و نیا ادغام بشه. برای بخش وضعیت سیاسی پیش از نرسه هم به تشریح دورهٔ حکومت بهرام دوم و سوم هم بپردازید کافیه.
  4. بخش شورش نرسه رو هم باید منظم‌تر بنویسید. در یک بخش هواخواهان بهرام سوم و در بخشی دیگه هواخواهان نرسه و ترکیب‌بندیهاشونو توضیح بدید. بعد از اون هم به درگیری اون‌ها بپردازید.
  5. بخش اقدامات نرسه در دوران پادشاهی فقط سرکوب هواخواهان بهرام سوم رو توضیح داده و مطلب دیگه‌ای نداره. یعنی نرسه در طول ۹ سال حکومت هیچ اقدام قابل توجهی نداشت؟ لطفا این بخش رو توسعه بدید و تحت یک بخش مجزا بیارید.
  6. به نظرم وضعیت مذهبی پیش از نرسه اهمیتی نداره و در بخش کرتیر میشه به تاثیر نهاد روحانیت و به خصوص این شخصیت پیش از حکومت نرسه و در هنگام حکومتش اشاره کرد.
  7. لطفا در صورت وجود مطلب، تاثیرات صلح نصیبین بر حکومت نرسه و ایران ساسانی رو بنویسید.
  8. بخش روابط با نرسه اطلاعات جدیدی نداره و صرفا تکرار مطالب پیشین است که در نتیجه یا با اطلاعاتی پیرامون روابط با ارمنستان اصلاحش کنید یا کلا حذفش کنید.
  9. شرح دوران حکومت شاه بعدی یعنی هرمز دوم در این مقاله ضرورتی نداره و به همین دلیل اکثر مطالب بخش پس از نرسه باید حذف بشه.
  10. در صورت امکان بخش سکه‌شناسی رو خلاصه کنید و مطالبی که به نظرتون نامرتبط یا کم اهمیت هستند از مقاله حذف کنید.
  11. اگر حکومت نرسه میراثی سیاسی برای شاهان بعدی به خصوص با عقد قرارداد نصیبین داشت لطفا ذکر کنید.
  12. در مقاله اشتباهات نگارشی و املایی فراوانی به چشم میخوره و تعدادی از جملات نیز نامفهوم هستند که لطف کنید بازبینی و اصلاحشون کنید.
  13. بعضی از بخش‌ها پس و پیش اومدن که اگر بتونم اصلاحشون میکنم.
  14. تعداد زیادی از پانویس‌ها به منبع متصل نیستند. لطفا اصلاحشون کنید.
  15. منابع رو هم بر اساس حروف الفبا مرتب کنید.
  16. به طور کلی بخش اقدامات نرسه و قسمت سیاسی حکومتش اطلاعات ضعیف و کمی داره که باید مورد توجه قرار بگیره.

لطفا موارد طرح شده رو برطرف کنید. اگر موارد دیگه‌ای در طی بررسی مشاهده کردم ذکر میکنم. موفق باشید. :) -- - Mr_MohammadJavad_M بحث ‏۱۴ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۲۸ (UTC)[پاسخ]

سلام. نگارش مقاله کمی ضعیف بود و بازنویسی می‌خواهد. --Z ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۴۲ (UTC)[پاسخ]

  • «همچنین شکل کهن و اوستایی آن «نَئیریّو-سَنگهَنه» یا «نَئیریّو - سَخوَن» و در پارسی میانه «نریوسنگ» است » تبدیل شده به «همچنین شکل کهن و اوستایی آن nairyō saŋha یا *nairyō saxᵛa » دومی قطعا برای عموم خوانندگان قابل خواندن نیست.--سید (بحث) ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۲۴ (UTC)[پاسخ]

@Ba.bahrami: آیا برای برطرف کردن موارد مطرح شده برنامه ای دارید؟ ٪ مرتضا (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۲ (UTC)[پاسخ]

@مرتضا: سلام مرتضی گرامی. کاربر مذکور ظاهرا قصد دارن تا در شهریور کار بر روی مقاله رو دوباره شروع کنند. باید منتظر نتیجه موند. :) -- - Mr_MohammadJavad_M بحث ‏۶ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۵۰ (UTC)[پاسخ]
@Ba.bahrami: جهت یادآوری ٪ مرتضا (بحث) ‏۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۰۰ (UTC)[پاسخ]

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.