پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/آزمایش ۲۱ گرم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ترجمه‌ای روان و خوب است و شرایط کافی برای خوبیدگی را دارد. --محک 📞 ‏۷ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۰۵ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

خوب شد

آزمایش ۲۱ گرم[ویرایش]

پیشاخوبیدگی آزمایش ۲۱ گرم
ویرایش ورودی‌ها
اندازهٔ مقاله ۳۰٬۱۳۶
آیا مقاله ترجمه از ویکی‌های دیگر است؟ بله
املا و انشای خوب انجام شد
دیباچهٔ مناسب انجام شد
منبع‌دارکردن همهٔ مطالب انجام شد
یادکرد صحیح منابع انجام شد
جایگزینی منابع نامعتبر (به‌خصوص منابع ویکیایی) با منابع معتبر انجام شد
بررسی حق نشر (متن و پرونده‌ها) انجام شد
جعبهٔ اطلاعات و/یا جعبهٔ گشتن مناسب انجام نشد
رده و میان‌ویکی مناسب انجام شد
تصویر(های) مناسب انجام شد
پیوند به محتوا(ها)ی مرتبط در پروژه‌های خواهر انجام نشد
پیوند پایدار منابع برخط به‌زودی انجام می‌شود
هنوز ناظر وپ:گمخ صحت ورودی‌ها را تأیید نکرده‌است.
 آزمایش ۲۱ گرم (ویرایش | تاریخچه) • بحثپی‌گیری


نامزدکننده: Hoxein (بحثمشارکت‌ها)

تاریخ نامزد کردن: ‏۶ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۴:۰۰ (UTC)


  • ۱٬۰۲۴ روز پیش نامزد شده‌است.

باسلام، این مقاله را که برابر مقاله متناظر انگلیسی‌اش است و در موارد جزئی هم از آن بهتر است را نامزد خوبیدگی میکنم. برای افزودن مطالب بیشتر دربارۀ آزمایش در منابع دیگر هم گشتی زدم اما به نظرم رسید هر چه اضافه کنم نقض بند «ب» شمول یک مقاله خوب است و زیاده گویی است، با رفع نواقص احتمالی مقاله امید است به خوبیدگی برسد. -- Hoxein (بحث) ‏۶ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۴:۰۰ (UTC)[پاسخ]

سلام و خسته نباشید. موضوع خیلی جالب بود؛ دستتان درد نکند. چندتایی پیشنهاد دارم که عرض می‌کنم:
  • نام دکتر یکسان نوشته نشده. بعضی جاها «داگال» و بعضی جاها «دُگال» نوشتید. همچنین بعضی ایرادهای شیوه‌نامه‌ای (مثلاً «اینها» به جای «این‌ها») به چشم می‌خورد.
  • خیلی خوب می‌شود که مقدمه‌ای، هرچند مختصر، درباره روح و نظر زیست‌شناسی درباره این اسطوره در ابتدای مقاله بیاید. این می‌تواند خیلی کمک کند که مخاطب ناآگاه به بحث بفهمد اصلاً قضیه چیست. (خصوصاً که در جامعه تئوکراسی مثل ایران، خیلی‌ها را می‌بینیم که هیچ ایده‌ای ندارند که شاید روح یک چیز علمی نباشد و امکان دارد که شاید وجود نداشته باشد.)
غیر از این، مقاله حاضر به نظرم برای خوبیدگی کفایت می‌کند. --محک 📞 ‏۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۷:۴۵ (UTC)[پاسخ]
@محک بسیار ممنونم از لطف شما و وقتی که گذاشتید، دربارۀ نکاتی که فرمودید:
۱- مورد اول انجام شد. مورد دوم را هم اگر منظورتان را درست فهمیده باشم انجام دادم. چرا که از قول «دستور خط فارسی» مصوب فرهنگستان چنین خواندم : «این همیشه جدا نوشته می‌شود مگر: اینها، اینجا، اینکه، بدین.
آن همیشه جدا نوشته می‌شود مگر: آنها، آنجا، آنکه، بدان، آنچه، وانگهی.
ها همواره جدا نوشته می‌شود مگر در اینها و آنها و ...»؛ اگر منظورتان را اشتباه فهمیدم، بگویید تا موارد موردنظر را با نیم‌فاصله بنویسم.
۲- پیشنهاد بسیار خوبی بود که اتفاقا در فکر خود من هم بود منتها بنا به شرایطم آن زمان ترجیح دادم اضافه نکنم، ولی حالا که شما می‌فرمایید اجازه دهید دربارۀ شرایطم از جناب @Huji سوالی بپرسم: سلام خسته نباشید، باتوجه به پیشنهاد جناب محک مبنی بر افزودن یک مقدمه، نیاز است برای ایجاد یک پیش زمینۀ کلی از مفهوم روح در قرون گذشته، از اساطیر، ادیان، و فلسفه سخن رود و برسد به دو قرن اخیر که برخی پزشکان و زیست شناسان سعی در اثباتِ تجربی آن داشتند و نتایج حاصله؛ باتوجه به محدودیت شروع پاک اینجانب مبنی بر اینکه تا ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ ویرایش غیرجزئی نمی‌بایست در موضوعاتی که سابقا ویرایش داشتم قلم بزنم، آیا مورد فوق نقض شرایط بنده محسوب نمی‌شود؟ و اگر نمی‌شود آن را تکمیل کنم. Hoxein (بحث) ‏۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۳۲ (UTC)[پاسخ]
@Hoxein: اعتماد به تدریج ایجاد می‌شود.
متن پیشنهادی‌تان را در صفحهٔ بحث مقاله بگذارید و از یکی از مدیران یا از جناب محک بخواهید بررسی کند و از طرف شما در مقاله وارد کنند. — حجت/بحث ‏۱ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۰:۵۴ (UTC)[پاسخ]
@Huji تشکر، چنین می‌کنم. Hoxein (بحث) ‏۱ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۸:۲۹ (UTC)[پاسخ]
جناب @محک باتوجه به پیشنهادتان مبنی بر افزودن یک مقدمه، آن را باتوجه به نکته‌ای که جناب حجت در بالا فرمودند در صفحۀ بحث مقاله قرار دادم، تلاش کردم مقدمۀ فشرده‌ای درباره تاریخچۀ مفهوم روح ذکر کنم که خواننده یک نقشۀ کلی از بحث روح داشته باشد. اگر مناسب است لطفا از طرف من در مقاله وارد نمایید یا اگر نیاز به اصلاحاتی داشت یا مطلبی مدنظرتان بود اگر مایل بودید حین یا پس از وارد کردن زحمتش را بکشید یا به بنده بگویید که اصلاحات را انجام دهم. ممنون از لطف شما. Hoxein (بحث) ‏۳ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۴:۵۳ (UTC)[پاسخ]
✓ محک 📞 ‏۴ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۰:۲۴ (UTC)[پاسخ]
@محک سپاسگزارم. بنده آمادۀ انجام نکات دیگر برای بررسی مقاله هستم. Hoxein (بحث) ‏۴ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۳۷ (UTC)[پاسخ]

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.