ویکی‌پدیا:گزیدن درگاه‌های برگزیده/درگاه:ژاپن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.

درگاه:ژاپن[ویرایش]

  • درگاه کامل و بی‌نقص و دارای معیارهای برگزیدگی می‌باشد. هم‌چنین این درگاه در ویکی‌پدیاهای انگلیسی، فرانسوی، عربی و آذربایجانی نیز برگزیده است‌ امین (گپ) ‏۱۵ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۱۱:۴۹ (UTC)[پاسخ]
    • سلام و خسته نباشید.
      • نخستین چیزی که به چشمم خورد، برگزیده نبودن برخی از مواردی است که در بخش‌هایی با این عنوان آمده‌اند. مثلاً پرونده:Satellite image of Japan in May 2003.jpg برگزیده نیست، در حالی که تصاویر دیگری درباره ژاپن هست که برگزیده شده باشند (مثل این) در درگاه:ژاپن/زندگی‌نامهٔ برگزیده هم همین وضع حاکم است.
      • باکس‌های «ویکی‌پروژه‌ها» و «آن‌چه می‌توانید انجام دهید» باید یکی شوند. باکس «رده» هم مناسب درگاه‌های برگزیده نیست و بیشتر در زبانه موضوعات روی آن مانور می‌دهند. (البته برداشتن این اجباری نیست و پیشنهاد بنده است) از نقاط قوت درگاه ژاپن هم به نظرم دو زبانه جغرافی و موضوعاتش است که خوب کار شده.
      • باکس «اقتصاد» نمونه‌ی خوبی است که مشابه آن باکس‌هایی هم برای «فرهنگ»، «هنر»، «آشپزی»، «سینما» و غیره بسازید. هرچه اینگونه باکس‌ها بیشتر باشند، کیفیت درگاه هم افزون می‌شود و مفیدترست. به عنوان نمونه فوق‌العاده درگاه:ایران را بنگرید.
    • گرچه در خود ویکی‌پدیای انگلیسی دارند بساط درگاه‌ها را کم‌کم جمع می‌کنند، اما به نظرم درگاه‌های اساسی ماننده کشورها و نواحی، عقاید و ادیان، موضوعات اصلی و... مفیدند و در ویکی‌فا هم اجماعی بر کنسل کردن درگاه‌ها هنوز وجود ندارد. موفق باشید: --محک 📞 ‏۱۵ آوریل ۲۰۱۸، ساعت ۱۵:۵۶ (UTC)[پاسخ]