ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه پزشکی/پژوهش‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

برای ویرایش لیست به ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه پزشکی/منابع_پژوهشی بروید. این صفحه فقط برای نمایش در صفحه اصلی ویکی‌پروژه ایجاد شده‌است.


ویکی‌پدیا می‌تواند منبع خوبی برای آشنایی با یک رشته یا یک موضوع خاص باشد. زمانی که در حال ویرایش و گسترش ویکی‌پدیا هستید، بسیاری از صفحات آن و محتوای منابعی که به آنها استناد می‌کنید را می‌خوانید؛ این مسئله به شما اجازه می‌دهد از ویکی‌پدیا به عنوان تخته پرشی برای شیرجه زدن عمیق در محتوای مورد علاقه‌تان استفاده کنید. با این حال، نباید از آن به عنوان تنها منبع خود در هنگام مطالعه یا تحقیق بهره ببرید و به آن به صورت کامل اعتماد کنیم. در طول سال‌ها تحقیقات زیادی پیرامون اعتبار و سوگیری‌های ویکی‌پدیا جمع‌آوری شده‌است. برای مشاهده برخی از مطالعاتی که در مورد کیفیت و دامنه اطلاعات پزشکی در ویکی‌پدیا انجام شده است، به برخی از این تحقیقات نگاهی بیندازید:

  مطالعات آکادمیک و اطلاعات سلامت در ویکی پدیا

ارزیابی‌های مستقلی از تعداد و جمعیت‌شناسی افرادی که به دنبال اطلاعات سلامت در ویکی‌پدیا هستند، دامنه پوشش موضوعات و کیفیت و اعتبار اطلاعات در ویکی‌پدیا انجام شده‌است. در سراسر دانشنامه‌های ویکی‌پدیا به همه زبان‌ها، ۱۵۵۰۰۰ مقاله بهداشتی با استفاده از ۹۵۰۰۰۰ استناد به منابع وجود داشت که مجموعاً ۴٫۸ میلیارد بازدید در سال ۲۰۱۳ را ثبت کرد. این حجم از ترافیک، ویکی‌پدیا را به یکی از پرمخاطب‌ترین دانشنامه‌های بهداشتی در جهان تبدیل می‌کند.

این صفحه فهرستی از مقالات دانشگاهی مربوط به پوشش اطلاعات پزشکی در ویکی‌پدیا است:

خلاصه، مرور و ادبیات محتوای پزشکی ویکی‌پدیا[ویرایش]

همه‌گیر کووید ۱۹ و ویکی‌پدیا[ویرایش]

بر اساس سال[ویرایش]


2020

۲۰۲۰[ویرایش]

</noinclude>;2020
2019
2018
2017
2016
2015

برای منابع قدیمی‌تر: منابع پژوهشی و یا جستجو در پاب‌مد: ویکی‌پدیا، ویکی‌پدیا و پزشکی