پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:بازبینی مقاله‌های خوب/ارومیه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ارومیه[ویرایش]

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
ایرادات وارد شده در صفحه بحث مقاله مطرح و در صورت نقص منبع اصلاح شوند، نیازی به خارج کردن مقاله از درجه خوب نیست و اجماعی وجود ندارد. Persia ☘ ‏۱۲ اوت ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۰۱ (UTC)[پاسخ]

ساده ترین مشکل دیباچه مقاله است.@تیراژه: Rohalamin (بحث) ‏۱۵ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۰۶:۵۸ (UTC)[پاسخ]

2- در برخی موارد جملات یا باید تغییر کند یا حذف شوند. مثلا در بخش مدارس علوم دینی نوشته شده "هم‌اکنون این مدرسه علمیه با نام حوزه امام خمینی ارومیه شناخته می‌شود و ۱۵۰ طلبه در آن درس می‌خوانند". منبع این قسمت مربوط به سال 2014 می باشد. پس این جمله باید حداقل اصلاح شود.
3- در قسمتی ذکر شده "ارومیه با داشتن ۸۰ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر که از تهران با رقم ۶۲ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر نیز بیشتر است دومین شهر پرترافیک ایران بعد از تهران است." موضوع خودرو داشتن با ترافیک مسئله کاملا مرتبطی نیست و می تواند جزو یکی از دلایل باشد. یکی از موارد دیگر ساختار بد شهری و خیابان ها می باشد. فرهنگ استفاده از خوردو و موارد از این قبیل هم در این موضوع دخیل هستند همان طور که در جمله دیگری گفته شده "بیشتر این ترافیک به دلیل ورود خودروهای تک‌سرنشین به مرکز شهر ایجاد می‌شود". چنین جملاتی باید اصلاح شود.
4- در قسمت فضای سبز جمله با توجه به تاریخ منبع نوشته شود یعنی تاریخ ذکر شود(کلمه هم اکنون حذف شود). ظاهرا نویسنده از عبارت هم اکنون زیاد استفاده کرده. جملات باید طوری نوشته شوند که در طول تاریخ نیازی به اصلاح نداشته باشند.
5- پانویس ها و منابع نیز باید بررسی شود و تمامی اشکالات رفع شود. Rohalamin (بحث) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۶:۰۶ (UTC)[پاسخ]