پرش به محتوا

پایگاه هوایی نواتیم: تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۳۱°۱۲′۳۰٫۰۵″ شمالی ۳۵°۰۰′۴۴٫۲۸″ شرقی / ۳۱٫۲۰۸۳۴۷۲°شمالی ۳۵٫۰۱۲۳۰۰۰°شرقی / 31.2083472; 35.0123000
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
به نسخهٔ 39288689 از Dexbot (بحث) برگردانده شد: بدون منبع
برچسب‌ها: توینکل خنثی‌سازی
Park0933 (بحث | مشارکت‌ها)
تکمیل متن
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۴۷: خط ۴۷:
| پانویس =
| پانویس =
}}
}}
''' پایگاه هوایی نواتیم''' {{انگلیسی|Nevatim Airbase}} یک فرودگاه نظامی است که یک [[باند فرودگاه|باند فرود]] [[آسفالت]] دارد و طول باند آن ۳۳۵۰ متر است. این فرودگاه در کشور [[اسرائیل]] قرار دارد و در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است و در خلال عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گرفت. طرفداران جمهوری اسلامی ادعا دارند که پایگاه بطور کامل نابود شده است در حالی که اسراییل فقط صدمه جزیی به بخشی از باند فرود را تایید کرده است. این عملیات در بامداد روز 26 فروردین 1403 و با هدف انتقام گیری جمهوری اسلامی ایران از اسراییل در خصوص حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.
''' پایگاه هوایی نواتیم''' {{انگلیسی|Nevatim Airbase}} یک فرودگاه نظامی است که یک [[باند فرودگاه|باند فرود]] [[آسفالت]] دارد و طول باند آن ۳۳۵۰ متر است. این فرودگاه در کشور [[اسرائیل]] قرار دارد و در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است و در عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران به این پایگاه طبق گزارش شبکه‌های عبری ۱۵موشک خیبر اصابت کرده و باعث نابودی کامل این پایگاه شده است. این عملیات در بامداد روز 26 فروردین 1403 و با هدف انتقام گیری جمهوری اسلامی ایران از اسراییل در خصوص حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.


== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==

نسخهٔ ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۱۰

پایگاه هوایی نواتیم
خلاصه
نوع فرودگاهنظامی
مکان اسرائیل
ارتفاع از سطح دریا۱۳۱۲ فوت / ۴۰۰ متر
مختصات۳۱°۱۲′۳۰٫۰۵″ شمالی ۳۵°۰۰′۴۴٫۲۸″ شرقی / ۳۱٫۲۰۸۳۴۷۲°شمالی ۳۵٫۰۱۲۳۰۰۰°شرقی / 31.2083472; 35.0123000
باندهای فرود
جهت درازا سطح
فوت متر
08L/26R ۱۰۰۰۷ ۳۳۵۰

پایگاه هوایی نواتیم (به انگلیسی: Nevatim Airbase) یک فرودگاه نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۳۳۵۰ متر است. این فرودگاه در کشور اسرائیل قرار دارد و در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است و در عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران به این پایگاه طبق گزارش شبکه‌های عبری ۱۵موشک خیبر اصابت کرده و باعث نابودی کامل این پایگاه شده است. این عملیات در بامداد روز 26 فروردین 1403 و با هدف انتقام گیری جمهوری اسلامی ایران از اسراییل در خصوص حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

جستارهای وابسته

منابع

  • «اطلاعات جهانی هوانوردی». worldaerodata.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ مه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۹ مارس ۲۰۱۲.
  • «اطلاعات فرودگاه‌ها و حمل‌ونقل هوایی». Airport-Data.com. دریافت‌شده در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۲.