پرش به محتوا

سعادت‌آباد (باشت): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
S.Ghor (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
KavehTheGreat (بحث | مشارکت‌ها)
←‏جمعیت: تغیر بسایر بزرگ در موارد روستا و نکته بینی
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از برنامهٔ همراه ویرایش با برنامهٔ اندروید
خط ۳۳: خط ۳۳:
'''سعادت‌آباد (گچساران)'''، روستایی از توابع [[بخش باشت]] [[شهرستان گچساران]] در [[استان کهگیلویه و بویراحمد]] [[ایران]] است.
'''سعادت‌آباد (گچساران)'''، روستایی از توابع [[بخش باشت]] [[شهرستان گچساران]] در [[استان کهگیلویه و بویراحمد]] [[ایران]] است.


== جمعیت ==
== سیاست ==
این منطقه به پرورش افراد سیاسی معروف است
این روستا در [[دهستان بابوئی]] قرار دارد و براساس [[سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران|سرشماری مرکز آمار ایران]] [[سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۸۵)|در سال ۱۳۸۵]]، جمعیت آن ۲۶۵ نفر (۴۷خانوار) بوده‌است.
قولام یکی از سیاست مداران این حکومت بود که با تسلط به تمام خلیج فارس قدرت خود را تثبیت کرد
قولام همچنین در [[انتخابات ریاست جمهوری]] شرکت کرد و با 72,000,000 رای موافق به ریاست جمهوری ایران در آمد اما به دلیل داشتند چند هکتار باع لیمو و نداشتن کارگر بر روی باغ های خود، مجبور شد ریاست جمهوری رو کنار بگذارد و به برداشت لیمو بپردازد، او همچنین نفر ۸ ام شورای شهر [[گچساران]] شد.


== زندگی قولام==
قولام کبیر در [[نیویورک]] چشم به جهان گشود و تحصیلات خود را در مدرسه [[پرل هاربر]] جزایر هاوایی ادامه داد، او پس از گرفتن مدرک دکترا در ۱۹ رشته مختلف به شهر خود بازگشت و به سیاست مشغول شد.
مهم ترین اثرگزاری او در [[جنگ سرد]] بود که توانست با کمک آمریکا شوروی را شکست دهد و به عقب براند.


==روایت==
طبق گفته های مردم قولام به خیر بودن معروف است که گاهی ممکن است میلیارد ها تومن پول به نیازمندان بدهد
[[دانشگاه صنعتی شریف]] تهران ساخته دست اوست.
روایات گفتند که زمانی که بخشی در بیمارستان بود تمام کار های اداری او را در یک تماس حل کرد.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۰۱

سعادت‌آباد (گچساران)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانکهگیلویه و بویراحمد
شهرستانگچساران
بخشبخش باشت
دهستانبابوئی
مردم
جمعیت۲۶۵ نفر

سعادت‌آباد (گچساران)، روستایی از توابع بخش باشت شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است.

سیاست

این منطقه به پرورش افراد سیاسی معروف است قولام یکی از سیاست مداران این حکومت بود که با تسلط به تمام خلیج فارس قدرت خود را تثبیت کرد قولام همچنین در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و با 72,000,000 رای موافق به ریاست جمهوری ایران در آمد اما به دلیل داشتند چند هکتار باع لیمو و نداشتن کارگر بر روی باغ های خود، مجبور شد ریاست جمهوری رو کنار بگذارد و به برداشت لیمو بپردازد، او همچنین نفر ۸ ام شورای شهر گچساران شد.

زندگی قولام

قولام کبیر در نیویورک چشم به جهان گشود و تحصیلات خود را در مدرسه پرل هاربر جزایر هاوایی ادامه داد، او پس از گرفتن مدرک دکترا در ۱۹ رشته مختلف به شهر خود بازگشت و به سیاست مشغول شد. مهم ترین اثرگزاری او در جنگ سرد بود که توانست با کمک آمریکا شوروی را شکست دهد و به عقب براند.

روایت

طبق گفته های مردم قولام به خیر بودن معروف است که گاهی ممکن است میلیارد ها تومن پول به نیازمندان بدهد دانشگاه صنعتی شریف تهران ساخته دست اوست. روایات گفتند که زمانی که بخشی در بیمارستان بود تمام کار های اداری او را در یک تماس حل کرد.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.